Ето го обаче и стимула, под формата на новаторския велосипед eCortina. Вече има една камара електрифицирани велосипеди по света, а и в България - което ми напомня за последното ни посещение при Юли от Ecopowersport , но за това ще ви разкажем утре - чиято цел е да осигурят 'енергийна добавка' към въртенето на педали. Има и колела, които се движат 'без да им помагате'. Но eCortina, дело на Рой Принс, може и двете. Електромоторът може да движи колелото с и без помощта на велосипедиста. Разбира се, може да въртите педалите, движейки се с помощта на собствената ви сила, с изключен мотор. Този велосипед, някога подвизавал се под формата на маунтин байк, разполага с мотори, задвижвани с помощта на електронно контролиране на литиево-полимерните батерии. Зареждането също се контролира, за да се избегне претоварване или пълно изтощаване. Задната главина е Shimano Nexus с трискоростна трансмисия, която помага за увеличаване на ефективността.
Макар че производителността все още не е 'документирана' изцяло, дизайнерът изчислява, че колелото може да се движи около 24 километра със заредена батерия с малко асистиране чрез педалите. Дизайнерът планира да добави батерийна мощност, за още 13 километра пробег. Интересното в тази разработка е, че велосипедът може да развие супер впечатляващата максимална скорост от 72 км/ч, само с помощта на електромотора. Колелото тежи 27 килограма, което е 'средна работа' за електро колело, но това не е от значение за дизайнера, който не гледа на творението си като на велосипед. По думите му, това е "подпомаган от човек мотор".
С настоящите си характеристики, eCortina има по-малък пробег от електро велосипеда, който Юли от Ecopowersport е асемблирал за себе си, но за това... утре.





[От: Ecofriend]