- Коментари: 46
- Харесвания: 16
Белият лебед на Вальо
- Касъклиев
- Автор на темата
- Извън линия
- Леко навлязъл
Позволих си да създам една нова тема, в която от време на време да добавям иформация относно това какво се случва с моят бял лебед, за да не продължавам да спамя темата с покупката на Нисан Лийф.
Става въпрос за Нисан Лийф , произведен 2013, ген. 1.5 ниво Accenta. Закупих я на ~90000km.
Вече минаха 15-ина дена след като я регистрирах и за този период успях да мина почти 1000км. Колата ме радва супер много. Доволен съм , че паркирам безплатно в синя зона, шофирам почти без пари, а и не замърсявам околната среда отделяйки вредни емисии
След проба-грешка с няколко ОБД2 диагностики , успях да намера такава, с която успявам да се вържа към компютъра на колата. Закупих си и про версията на Leaf spy приложението и вече няколко пътувания го ползвам , за да следя какво се случва по време на път.
Най-пресният пример е от днес
На таблото показваше 98% заредена батерия, но приложението показва SOC 97%. Наличност в батерията на 19,8кВч електроенергия
След няколко зареждания SOH на батерията стана 90,29%
Днес пак се разходих до вилата. Този път реших да пробвам в режим В, но с изключен еко режим ( от няколко дена така карам и в града - в доста клипове в ютуб казват, че така било най-икономично поне в града ). Оказва се , че шофирането в този режим ми допада доста повече , отколкото шофиране в режим D eco. Може би наистина има някаква икономия - преди днес бях ходил 3 пъти до вилата карайки с D eco и може би първият път грешно съм запомнил , че батерията е показвала 55%, по-скоро може би е била 45%, защото другите 2 беше с по 47% остатък. А днес в режим В бях с точно 50% ( според показанията на таблото), но и тръгнах с 98%,а не 100% както другите пъти. Като пак съм си карал на автопилот с 90-92 км/час.
А ето и според Leaf spy - изхарчил съм 8,85 кВч електроенергия, за да стигна до там.
Включих пак да се позареди за по-сигурно, за да не се притеснявам на връщане като снимах електромера преди и след като заредих. Като цяло само един рутер и една камера ползват допълнително електроенергия т.е. може да се каже че 99.99% от разликата преди-след е отишла към колата. ( засичал съм, че за 7 дена рутера и камерата консумират 0.9кВ електроенергия )
Преди да включа да се зарежда
и след това
А ето и какво показва Leaf spy относно зареждането - средно съм зареждал с 2,9кВ и за малко по-малко от 2 часа е заредила до 79,3% ( включен е Long life battery режима до 80% зареждане )
Като тръгвах обратно към Пловдив показваше , че имам 15,3 кВч в батерията ( при 9.9 когато пристигнах ) т.е. колкото електроенергия е минала през електромера, толкова е влезнала в батерията ( или поне с точност над 95% ).
На връщане на една доста права отсечка се изкуших да пробвам макс спийд-а. Оказа се , че повече от 160 не иска да вдигне. Явно е това е ограничението. Много е странно като вдигнеш толкова висока скорост и вътре не се чува ръмжене да двигател НО това беше за тест само и за само за няколко секунди после продължих да се придържам към 92 км/ч .
Ето и малко снимки с данни след прибирането ми вкъщи. Прибрах се с остатък 34% по табло ( 39,9% според Leaf spy ). Имах остатъх 6,5кВч ел. енергия в батерията и общо потребление от 16,66кВч за отиване и връщане. От тук мога да заключа , че бих успял да отида и да се върна без да зареждам там , но може би този тест ще го направя като стане малко по-топло .
От efficiency екрана виждам , че средната консумация е 125(121) Wh/km или 12,5(12,1)кВч/100 км . Не знам кое от двете е средното, но което и да е , се надявам да е вярна информацията
Ето и трип лог-а, в който има някои колони, които не са ми много ясни. Ще ги проуча, за да мога да го разбера изцяло.
В заключение мога да кажа, че за в момента Нисанчето ме радва супер много. Вчера ходих до вилата с другата ми кола, тъй като ми трябваше малко по-голям багажник и в началото ми беше трудно, все едно за първи път карам кола с двг и скорости.
Има си и дреболии , които малко ме дразнят, най-големият дразнител засега е колана. Не знам може ли да се регулира, но докато го закопчая се изнервям доста. Адски нежно пробвам да го дръпна, но въпреки това успявам от първият път един на десет опита. Фаровете ми идват леко слабички, не съм търсил сериозно крушките на Осрам, които ми препоръча колега от форума. Не съм ги свалял ,за да се уверя че са Н13 , каквито са според гугъл, но на няколко места по магазините погледнах за такива и се оказа, че са трудно намираеми. Преобладават Н1,Н3,Н4 и Н7. Иначе си поръчах много рекламираните кърпички, които уж почистват и възстановяват фарове, но все още не съм ги ползвал.
Мисля да спра до тук като за първо мнение по тази нова тема. Ще допълвам с информация от време на време
ПП: Миг преди да събмитна поста се сетих още нещо Миналата седмица разбрах , че може би най-добрият вариант е колата да се зарежда всяка вечер. Прибирайки се с 45% батерия реших да не зареждам, мислейки си че 1 път на 3 дена си е ок и виждайки че 15-20% на ден са ми достатъчни. НО сутринта се оказа че жена ми се е успала за работа и трябваше да я закарам бързо и после като се върнах вкъщи вече имах само 25%. Затова се наложи след като закарах децата на градина и преди работа да отида до бързото зарядно на Кауфланд където за 15мин заредих до 60% . И така от сега нататък ще зареждам всяка вечер, без значение колко заряд има свързвам колата с ел мрежата
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Иначе не спирай да си споделяш наблюденията и приключенията - това, че хората нямат какво да кажат не значи, че не им е интересно
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Касъклиев
- Автор на темата
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 46
- Харесвания: 16
murry писа: Аз от опитните хора знам, че електромобила може ли да е плъгнат като не се движи - е най-добре да е плъгнат
Иначе не спирай да си споделяш наблюденията и приключенията - това, че хората нямат какво да кажат не значи, че не им е интересно
Здравейте,
разбира се , че ще продължа да споделям какво се случва покрай нисана.
Сега имам един въпрос - реших да сменя стратегията и вече всяка вечер ще включвам колата към зарядното. Но нямам зарядна станция, а сутрин ми е малко дразнещо да изключвам самото зарядно от контакта( трябва да се завирам м/у другата ми кола и едно старо ел. табло на стената, за да стигна до контакта ). Въпросът е дали ще му стане нещо, ако си стои постоянно включено в контакта?
Купих си някакъв таймер от емаг , но се оказа че не работи . За съжаление не достига сигнал от рутера до гаража ми където е контакта иначе обмислях да закупя един от тези умни контакти и да си го командвам през Wi-Fi -я.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
До паркомястото ми има колона и на нея съм увил една кука, която държи кабела. Спирам колата точно до мястото и просто включвам. Като тръгвам просто изключвам, слагам гумената тапа да не се мърсят пиновете и го пускам да виси.
Аз реших да инвестирам в зарядна станция (макар, че и моето бордово е като твоето - монофазно на малък ампераж 15 ампера), защото знаех, че ведмъж мина ли на ток нема връщане назад. Пък и така си държи мобилното зарядно постоянно в багажника и като пътувам го ползвам без да го вадя напред-назад и като пътувам да се съобразявам взел ли съм го или не. То си стои на отреденото за това място под кората на багажника и т'ва е.
Разбира се заради хроничния ми мързел съм си взел и втори кабел за зарядна станция (тип 1 -> тип 2), който също винаги стои в багажника. Инвестиция е, но никога не ми се налага да мисля дали съм подготвен за ситуацията
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Касъклиев
- Автор на темата
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 46
- Харесвания: 16
Мисля да закупя смарт контакт. Оказа се , че хващам рутера на съседа в гаража. Говорих с него и той няма нищо против да го ползвам за контакта . Мисля още утре да отида в някой магазин, където ще мога да тествам и да взема 1бр
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Касъклиев
- Автор на темата
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 46
- Харесвания: 16
за съжаление проблема със зарядното не закъсня. Тази сутрин след като махнах единият край на зарядното от колата и реших да го изключа и от мрежата видях , че лампичката не свети. Първо си помислих, че ми е паднал бушона, но не в това се оказа проблема. Явно е изгоряло самото зарядно. Отворих щепсела, тайно се надявах да е там проблема , но всичко е ок. Не разбирам много , но ми се искаше да отворя кутията , за да погледна видимо дали има някакви проблеми там. Само че не знам как да я отворя. Не виждам да има болтове. Пробвах да понапъна малко, но нищо не се получава, а и ме е страх да не я счупя. Дали е възможно тези оградените да са тапички и под тях да има болтове?
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ElectricCarMan
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 83
- Харесвания: 12
Ако е незалят тип зарядно, вероятно е изгорял трансформатора, ако е от залят тип.... хвърляй го в боклука.
Мога да асистирам със зарядно устройство ако това не може да се оправи!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Касъклиев
- Автор на темата
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 46
- Харесвания: 16
ElectricCarMan писа: Колега, със самонарезен винт се вадят най-лесно. Остава дупка после, но нищо. Завиваш го колкото да хване и дърпаш със клещи. Отдолу са торкс.
Ако е незалят тип зарядно, вероятно е изгорял трансформатора, ако е от залят тип.... хвърляй го в боклука.
Мога да асистирам със зарядно устройство ако това не може да се оправи!
Говорих днес с познат на колега от работата, който уж много разбирал от ел нещата. Ще му го занеса в понеделник да го поледне. Ако не може да се оправи бих се възползвал от асистенция.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Касъклиев
- Автор на темата
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 46
- Харесвания: 16
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ElectricCarMan
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 83
- Харесвания: 12
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Касъклиев
- Автор на темата
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 46
- Харесвания: 16
Да се похваля, че проблемът със зарядното е вече решен Благодарение на колегата ЕlectricCarMan се сдобих с ново зарядно, след като се оказа че старото не може да бъде поправено. В рамките на 2 седмици се наложи да зареждам на бързозарядната станция на Кауфланд през 1-2 дена. Но сега виждам , че това се е отразило на SOH-а на батерията ( може и дане е само заради това ). Днес направих 3-4 кратки разходки из Пловдив и се вижда от трип лог-а как SOH-а пада.
Сега пак ще продължа да зареждам вкъщи с включен режим Long life battery и ще следя следващите дни дали ще има някаква промяна.
Друго , което направих наскоро е да сменя крушката, която ми беше изгоряла на дневните светлини. Бях закупил ЛЕД крушки от ибей, но се оказа че колкото и да ме уверяваше продавача не стават на Нисана. Малко са по-дебели и не влизат. Затова си сложих обикновенна. За съжаление и крушката на халогена също е изгоряла, но в момента нямах под ръка и така си остана.
Купих си и от тези толкова много рекламирани кърпички за почистване и полиране на фаровете. Всъщност ги бях закупил преди повече от седмица, но днес ми остана време да се занимая с тях. Мисля че вършат някаква работа. С един комплект успях да мина фаровете и на двете ми коли. Доста чисти станаха да видим до кога Като цяло съм доволен.
Забравих да направя снимки преди да почна процедурата, за да се види разликата.
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ElectricCarMan
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 83
- Харесвания: 12
При мен обикновено 1-2 зареждания на бързите станции има ефекта да качи SOH с около 1-2%.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Касъклиев
- Автор на темата
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 46
- Харесвания: 16
ElectricCarMan писа: Аз да попитам сега тия дни (особено при бързото зареждане) за пръв път ли се качва температурата на батерията за по-продължително време на 5 лентички?
При мен обикновено 1-2 зареждания на бързите станции има ефекта да качи SOH с около 1-2%.
И преди това се е качвла на 5 чертички, но сега може би и заради самата температура, която последните 3-4 дена в Пловдив е около 20 градуса се задържаха за по-продължителен период тези 5 чертички. Само че при мен SOH-a падна. Не знам дали това се случва заради бързите заряди.
Ще продължавам да следя какво се случва следващите дни.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Касъклиев
- Автор на темата
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 46
- Харесвания: 16
Попаднах на странна обява в OLX-а -> www.olx.bg/ad/monygen-sistema-za-elektro...-CID360-ID7IFYv.html .
От описанието разбрах , че човекът предлага соларни панели + ветрогенератори, с които да се удължи пробега на електромобил. Свързах се с него, след което той ми изпрати на емайл няколко документа. Става въпрос за кондензаторна кутия,в която се складира ток и реално първоначално колата черпи електроенергия от там и след като свърши тогава почва да ползва батерията. Като ако се напълни тази кутия почва да се зареждат батериите с електроенергията , която идва от слънцето и/или ветрогенераторите, които са монтирани в броните. От информацията , която ми е изпратил на емайла оставам с впечатление, че според него това би могло да увеличи пробега с над 50%.
Аз не разбирам нищо от електротехника и затова ми е интересно дали според вас е възможно да има нещо вярно в цялото нещо.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Посочената мощност от 2.5-3kW в обявата ако е мощност, която може да се отдава за задвижване - е крайно недостатъчна. много повече ползваш дори за бавно потегляне на колата, да не говорим за ускорение до примерно 30км/ч.
Ако е за "мощност" на соларните панели, на тази малка площ (покрива) не ми се вярва.
Увеличаването на пробега с 50% вече обаче прелива чашата
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ElectricCarMan
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 83
- Харесвания: 12
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Ballomed
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 3
- Харесвания: 2
1. Най-модерните соларни панели, при перфектни условия и ъгъл, произвеждат около 200 вата на квадратен метър. Сметнете как някой ви занитва нещо на покрива, което Ви вдига челното съпротивление, увеличава Ви разхода с идеята че ако паркирате на слънце, може и да зареди нещо.
2. 300 ватовия ветрогенератор има перки с 3 метра в диаметър. Отделно за да произведат ток, ще увеличат челното съпротивление с повече от колкото произвеждат, иначе ще се получи перпетум мобиле, а Вие надявам се не мислите че е възможно? Ако обаче сте спрели по посока на вятъра...... Отделно ветрогенераторите са много шумни и имат много вибрации.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Венелин
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 20
- Харесвания: 7
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Касъклиев
- Автор на темата
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 46
- Харесвания: 16
Писах на въпросният човек, че няма да се възползвам от неговите изобретения. Той май го прие малко лично - изпрати ми разни видеа, в които демонстрира че те работят но в домашни условия. Но не успя да ме убеди.
Имам един въпрос - тъй като след седмица заминавам в командировка за 2-3 седмици, в които Лийф-чето няма да се кара, какво е най-добре да направя ? Дали ще е проблем , ако през цялото време стои в зарядното ? Или просто да го заредя до 80% и да го оставя така в гаража ?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.