Sidebar

03
Вт, Дек
× Място за всякакви Opel Ampera теми, коментари и мнения.

Обслужване и части за Ампера

Преди 6 години 3 месеца #4365 от IvoY
Моля собственици на Ампера/Волт да споделят тези автомобили обслужват ли се / познават ли ги в сервизите на Опел в България и какви са цените на по масовите консумативи и части сравнено с конвенциоанелн автомобил.
Интересува ме колко по-скъпи са текущите разходи сравнено с нормална кола.

Другото важно е какво да очаквам от батерията на кола на около 150-160к км, до какъв пробег е нормално да функционира, кога се подменя и колко струва нова батерия?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 3 месеца #4366 от mindfreeze
Отговор от mindfreeze по тема Обслужване и части за Ампера
Аз моя Волт го обслужвам главно при Дженеръс Ауто и съм доволен за сега.
Цените на части са напълно нормални. При смяна на масло и филтри, най скъпото е поленовия филтър (80-90лв). Последно купувах нов външен кормилен накрайник. Беше 42лв, което е стандартна цена за такова нещо.
Консумативите са си като на нормална кола, с разликата, че масло, маслен и горивен филтър се сменят МНОГО по-рядко. Аз маслото го смених, когато купих колата, от тогава съм изминал 30 000 км и ми показва, че маслото още е на около 80% от живота си (върви от 100 надолу). Значи мога да изкарам още 120 000км без да го сменям :D

За батерията: Моята кола е на 155 000 и изкарва 60км през лятото с пуснат климатик. За подмяна няма какво да мислиш. Батерии съм виждал в ebay за $2000-$3000, но не съм чувал да се налага смяна, освен може би след тежка катастрофа.
На мен ми е спирала напълно батерията, заради софтурен проблем и колата се движеше само на бензин с намалена мощност, така че успях да стигна до сервиза. След ъпдейт се оправи. Сега след последния ъпдейт имам куп други проблеми и ще ходя да проверят дали трябва още нещо да ъпдейтнат, но това е друг въпрос.
Харесано от: E-mo

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 3 месеца #4368 от murry
Отговор от murry по тема Обслужване и части за Ампера
Дженеръс Ауто.

До момента:
- Лепене на казанче за течност за чистачки - 35лв.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 3 месеца #4377 от earendil
Отговор от earendil по тема Обслужване и части за Ампера
Ами моята е може би най-караната в БГ ампера.. вече почти 6 години.. освен софтуерен ъпдейт до сега не съм правил нищо..

Предстои ремонт на нещо леко похлопващо по окачването.. ама след 15тина дена като охлаби малко сезона по морето :). Несе очувдам предвид оффроуда до бургас тази зима (покрай ремонта на пътя за БС беше или каране по черно.. или разкарания път през Каблешково..

С батерията минавам до 75 км лято с климатик. Преди беше до 82 км, но пробега падна от както смених оригиналните гуми.. според мен не е от батерията..
Харесано от: E-mo, sweeper

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 месеца #4468 от IvoY
Отговор от IvoY по тема Обслужване и части за Ампера
А има ли проблем ако колата се изключва от тока преди батерията да се е заредила до край?

Поне при мобилните телефони не е препоръчително :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 месеца #4469 от murry
Отговор от murry по тема Обслужване и части за Ампера
Телефоните на батериите щяха да живеят поне по още година ако не се зареждаха до край :)
Харесано от: E-mo

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 месеца #4470 от mindfreeze
Отговор от mindfreeze по тема Обслужване и части за Ампера
За всички литиево йонни батерии (телефони, лаптопи, коли, ...) е най-добре да са заредени 30-80% и е по-добре да зареждаш много пъти по малко, а не рядко по много. Мисля, че амперите имат голям буфер и на двата края на заряда, така че заредена на 100% всъщност е някъде 85-95%.
Харесано от: E-mo

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 месеца #4471 от murry
Отговор от murry по тема Обслужване и части за Ампера
SOC (State of Charge) прозореца на Амперите (както и на Волт-овете) е 65% - когато батерията е "празна" е на 20%, когато е "напълно заредена" е на 85%.
Харесано от: E-mo

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 месеца #4477 от IvoY
Отговор от IvoY по тема Обслужване и части за Ампера
Това е изцяло градско каране в София със Шевролет Волт на 210 000км.
Без проблеми си прави заводски предвидения пробег на батерия.
Колата се продава ако някой има интерес между другото.

Прикачени файлове:
Харесано от: E-mo

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 7 месеца #5483 от anplmat
Отговор от anplmat по тема Обслужване и части за Ампера
Здравейте,
от зимата и аз карам една Ампера.
И понеже пролетта пукна излезе необходимостта да купувам летни гуми.
Оказа се мисия невъзможна - мишелин енержи сейвър няма, в повечето сайтове за гуми за размера 215/55/17 дават скоростни индекси V,W,Y - няма Н, а енергийната ефективност е най-много В при Бриджстоните (не гледам световно неизвестните китайски и турски марки - не им вярвам).
Моля колегите да споделят техният опит - какви гуми използват? Гледат ли коефициента за гориво или това не е толко важно (според мен е важно но...)?

Гледах и за друг размер гуми на 17" но калкулаторите ме пращат на 195/60/17 а такава гума няма.

Благодаря предварително за отговорите Ви.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 7 месеца - Преди 5 години 7 месеца #5484 от sweeper
Отговор от sweeper по тема Обслужване и части за Ампера
Здравейте колега, аз още си доизкарвам оригиналните гуми, но ще е за последно. Но тук виждам, че Мишлен Енерджи сейвър има :
www.gumi7.com/bg/avtomobilni-gumi/MICHEL...000000010000288.html
bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/mic...-21555-p-246751.html
Мисля, че ще е най-добре да се кара с тях. Но от опита ми с Bridgestone от колата на съпругата ми преди 2-3 години, мисля че няма да сбъркате и с тях. Успех с избора и моля да споделите резултата.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 7 месеца #5485 от murry
Отговор от murry по тема Обслужване и части за Ампера
Аз на Volt-а миналата година купих Continental-ки (ContiPremiumContact). За 2-3 (даже и да е 4-5) километра разлика в рейнджа не си струва да се рискува поведението на колата при все, че е 1.8 тона.
Харесано от: E-mo

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 7 месеца #5490 от earendil
Отговор от earendil по тема Обслужване и части за Ампера
След оригиналния мишелин минах на уж енергоспестяващия Goodyer Efficient grip .. трагедия.. в сравнения с мишелинките са ужасни.. шумни, по енергоемки дори от зимни..

За зимни съм изтъркал едни Вердещенки.. (забравих какви) страхотна гума и сега взех експериментално едни зимни китайки.. и то се оказа добро решение, защото почти не съм мърдал от морето тая зима.. и като цяло съм доволен как се държат.
Този гуудиър май няма да го оставя цяло лято и като нищо ще го хвърля май - юни месец.. Ще търся оригиналните мишелини.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 7 месеца #5495 от anplmat
Отговор от anplmat по тема Обслужване и части за Ампера
Здравейте,
Благодаря за отговорите на колегите, но говорейки със сайтовете които ми пратихте никой не можа да ми гарантира дот на Мишелин енержи сейвър от миналата година, затова писах на Мишелин.бг и от там ми потвърдиха че тази гума вече не се произвежда.

Като крайно решение се спрях на Бриджстоун A005 - всесезонни гуми, но преди да ги взема искам да попитам някой карал ли е такава гума и как се държи - все пак идеята за която съм взел Амперата е да не излиза от града и да не развива повече от 90 км на тангентата.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 7 месеца #5503 от earendil
Отговор от earendil по тема Обслужване и части за Ампера
Колега, амперата е кола за много повече от 90 и в града.. затова мъкнеш генератор.. иначе да беше взел малка електричка.
Това е единствения плъг ин хибрид (или екетромобил с удължен обсег), който е с пълните си възможности и на батерия и на ДВГ... Освен това е доста динамичен автомобил.. Просто не мисля, че мястото му е само до тангентата и с до 90 км/ч. Наслаждавай се на автомобила и не се коси ако изгориш 200 мл. или 1 л. гориво..

Отделно по темата.. всесезонните гуми са вариант ако живееш на морето или примерно в Сандански.. Ако си както разбирам от София - много по-добре чифт зимни и летни нови китайски гуми , от колкото всесезонни маркови.. В София има често замръз.. булевардите са хлъзгави.. аз не бих карал в София с всесезонни гуми!
Харесано от: E-mo, sweeper

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 6 месеца #5522 от anplmat
Отговор от anplmat по тема Обслужване и части за Ампера
Здравейте,
след коментара на колегата earendil продължих да търся и стигайки до мишелин.ком установих че енерджи сейвър се предлага, но с дот началото на миналата година.
Говорейки с 1 много компетентен господин ми обясни че заради никаквото търсене в България не се внася, но заради ниското търсене в Европа се правят малки парти и застояват в складовете, затова са със стар дот. Той ме насочи към GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE като добър заместител на мишелина.
Въпроса ми е някой има ли впечатления от първо лице, че нещо започнах да не вярвам на сравненията в нета където я дават най-добрата за 2018?
Благодаря предварително

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 6 месеца #5525 от Mario62
Отговор от Mario62 по тема Обслужване и части за Ампера
И аз реших, че за няколко километра пробег на ток не си заслужава мишелина. Ако държиш всепак търси pirelli cinturato p7 blue. Икономични и добър спирачен път на мокро... Аз обаче избрах най-тихите от форумите Fulda sport control 2. Не са най-икономичните, но ти не можеш да си представиш какво е тишина... А нали това е едно от удоволствията на електромобила!
Харесано от: E-mo, anplmat

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 6 месеца #5533 от Presko
Отговор от Presko по тема Обслужване и части за Ампера
Някой от вас правил ли е балансирано зареждане? В България доколкото знам го прави само Дженеръс Ауто. Из тези дни имам запланувано пътуване до София и мисля да го направя, знам че имат но забравих да попитам каква е цената.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 5 месеца #5593 от Shoni{Румен Минчев}
Отговор от Shoni{Румен Минчев} по тема Обслужване и части за Ампера
Какво е това "балансирано зареждане" и защо се прави, защото не можах да намеря нищо в гуглето за него?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 5 месеца #5594 от Shoni{Румен Минчев}
Отговор от Shoni{Румен Минчев} по тема Обслужване и части за Ампера
Какво е това "балансирано зареждане" и защо се прави, защото не можах да намеря нищо в гуглето за него?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.