Model S - Tesla Motors
- eltransbg
- Автор на темата
- Извън линия
- Вече ангажиран
Мегазаводи: Супер Коли: Тесла Mодел S
Enjoy it!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Karaivanov
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 67
- Харесвания: 13
Внимавай какво си пожелаваш,че може да се сбъдне.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Karaivanov писа: Нямам търпение да я видя на живо
Имай късмет да не качиш снимки
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Тествахме в Мюнхен със семейството. Предоставиха ни автомобила за дълъг тест, изминахме над 150 км. Не съм вдигал повече от 130 км/ч, макар че нямаше ограничения на магистралния участък и търговеца настояваше да я "настъпя". Но това просто не е моя стил на шофиране. Слязохме от магистралата и продължихме по междуградски пътища, а после градско в малки градчета около Мюнхен. Потеглихме с батерия на 99%, а при връщане показваше остатъчен пробег от още 396 км. Това е при външна температура от 6 градуса. Не сме се влачили, движихме се с останалите автомобили. В града 30 - 50 км, извънградско 80 - 90 - 100 според ограниченията и магистрала - 110 - 130. Честно казано аз и тук в БГ така карам, но непрекъснато някой ми примигва с фарове или стои на метър зад мен, в готовност да спре в багажника ми!!! Но това е друга тема. Тесла е един много добър автомобил, на 100% пълноценен автомобил за семейството или бизнес лимузина. Пробегът му при нормално шофиране е достатъчен за прекосяване на цялата ни родина. След теста направихме конфигурация на автомобила и резултатът е 84 600 EUR с ДДС. Това е цена за Германия, което означава че за нас е същата, може просто да си я купя и да си я докарам до тук. ДДС подлежи на връщане, автомобила е заводски седем местен, в тази цена са добавени и две допълнителни седалки. Те между другото са подходящи за хора с височина до около 140-150 см. Дилъра предложи доставка до БГ безплатно. Но имаме проблем със сервиза - няма такъв тук. Все пак обясни, че дори и да не посещава сервиз, гаранцията е валидна до края. Тя е различна от това което знаех - за батерия 8 години без никакво ограничение на пробег и брой зареждания, за целия автомобил 3 години или 160 хил.км, за двигател - 10 години или 500 х. км. Почти всички проблеми , които са установени от началото на продажбите на автомобила можело да се отстранят по интернет софтуерно. Все пак се замислям, в автомобила има и доста механични компоненти - ходова част, спирачна уредба, кормилна уредба и т.н. Те съдържат износващи се части, подлежат на регулиране и ремонт. Ще поразуча този въпрос още малко.
Финансирането на автомобила чрез лизинг също е неясно засега, но скоро ще проведа среща с един-два лизинга тук в БГ.
Мисля че не би трябвало да е проблем, все пак е доставка от EU. Има и още нещо - ние сменяме автомобила на 2 години, като го продаваме или връщаме обратно и взимаме нов. Тук това не е възможно засега, защото автомобил от лизинг може да се върне при тях само ако е с немски лизинг. Доста въпроси, на които ще търся отговори в следващите седмици. Иначе срокът за доставка е приемлив - 4 месеца от датата на поръчка, като може и малко по-къс да бъде.
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
А с кой дилър бяхте, ако си е казал името (нашият беше Герхард, макар че си произнася името Герард ).
С два Tesla Model S у нас, за които ни е известно, ако се решиш и стане, ще си третия, който взима колата, без да има поддръжка. Виждам, че това те притеснява до известна степен и ще се радвам да споделиш какво ще излезе от допълнителните ти проверки.
Готини снимки!
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- eltransbg
- Автор на темата
- Извън линия
- Вече ангажиран
nio писа: Пробегът му при нормално шофиране е достатъчен за прекосяване на цялата ни родина.
Но имаме проблем със сервиза - няма такъв тук. Все пак обясни, че дори и да не посещава сервиз, гаранцията е валидна до края. Тя е различна от това което знаех - за батерия 8 години без никакво ограничение на пробег и брой зареждания, за целия автомобил 3 години или 160 хил.км, за двигател - 10 години или 500 х. км. Почти всички проблеми , които са установени от началото на продажбите на автомобила можело да се отстранят по интернет софтуерно. Все пак се замислям, в автомобила има и доста механични компоненти - ходова част, спирачна уредба, кормилна уредба и т.н.
Здрасти Nio,
Ако имаш възможност - не се занимавай с лизинг
Както сам си установил много са неяснотите за тези коли, особено за нашата страна.
Относно ремонтите мога да те посъветвам да не се притесняваш - сигурен съм че съвсем скоро ще се свържеш с останалите собственици на Тесли и други електрически коли и ще обмените нужната информация.
От поста ти ясно си личи, че си се влюбил в колата - невероятна е и не само поради факта, че ще си я зареждаш в гаража
Пожелавам ти да се наслаждаваш на това "бижу"
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ivanjordanov78
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 31
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
ivanjordanov78 писа: Интересно ми беше да прочета мнение от първо лице за Тесла в тази тема. Искам да попитам и дали знаете колко излизат средно разходите за "гориво", които собствениците на двата Тесла автомобила харчат за месец?
Средно е 18 кВтч/100 км, но зависи и кой вариант на Model S. P+ версията може да дърпа повечко като се настъпва. Като еквивалент на горивен разход е към 1.5 л/100 км примерно.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ivanjordanov78
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 31
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ivanjordanov78
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 31
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
Тъжно, но факт ... все още е малко като с яхтите - ако питаш колко струва значи не ти е по джоба ...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ivanjordanov78
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 31
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Искам да напишете как смятате разхода на гориво за 100 км на Тесла, малко ми се струва високо това, което е написано. Електроенергията в БГ е евтина и това прави много изгодно използването на електрически автомобили.
Иначе като автомобил Тесла е пълноценен семеен автомобил, със 7 седалки, но на допълнителните няма проблем за деца до 12-13 години. Също така има достатъчно големи багажници, а също може да се монтира и куфар на покрива.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
1. колата е екзотика
При евентуален проблем къде ще ти оправят Теслата?
Сега не ми казвай, че нищо няма да и се разваля и тн.
Кой и как ще ти я застрахова проучвал ли си? и тн. дребни детайли
2. мислиш ли, че ще можеш да направиш 60к на година и с нея като с Инфинитито?
пп. иначе само мога да те поздравя за ентусиазма и мерака
и ти желая да се сдобиеш с мечтаната Тесла!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- eltransbg
- Автор на темата
- Извън линия
- Вече ангажиран
Съгласен съм че тока си е евтин - особено ако разполагаш с някой и друг фотоволтаик
Това са си пари от слънцето - само се качваш и караш
От гледна точна на работодателя пък си е далаверка да си правиш доставките или да позволиш на клиенти/работници да зареждат електричките си докато пазарят/работят...
За момента най-добрия пример от Google ReCharge:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
nio писа: Не мога да се съглася с вас. Всичко зависи от това колко километра на година изминава автомобила и какъв клас е колата, с която се сравнява. Нашето семейство има Инфинити FX 30 дизел на лизинг. Годишния ни пробег е около 60 хил. км. При сравняване на лизинга на Тесла и на Инфинити, ако си приспадна разходите за гориво и техническо обслужване на всеки 20 хил.км Тесла ми излиза по-евтина с над 300 лв. на месец !!! Ако се колебаете дали ви е изгодно, мога да ви помогна в смятането. Важно е да се знае, че Тесла няма технически обслужвания, може да не посещава фирмен сервиз 4 години и пак е в гаранция. Освен това гаранциите са и много дълги и не се налага да доплащате за удължена гаранция или да предвиждате възможни разходи за ремонти с повишаване на пробега. Просто при изчисленията трябва да се включи всичко - данък, винетка, обслужване, консумативи, разходи за гориво и т.н. Например накладки при Тесла ще се наложи да сменяте при много по-висок пробег.
Искам да напишете как смятате разхода на гориво за 100 км на Тесла, малко ми се струва високо това, което е написано. Електроенергията в БГ е евтина и това прави много изгодно използването на електрически автомобили.
Иначе като автомобил Тесла е пълноценен семеен автомобил, със 7 седалки, но на допълнителните няма проблем за деца до 12-13 години. Също така има достатъчно големи багажници, а също може да се монтира и куфар на покрива.
Леле nio повече и от мен си залитнал по Model S . Клубът се разраства .
За разхода да ти кажа, средният е дори доста по-висок – официалният за щатите според EPA е 23.5 кВтч/км. В двата големи Tesla форума има споделено доста инфо за разхода – може да говорим средно за 20-ина кВтч/100 км. Спокойно може да се докара до 18, както съм писал, както и малко надолу - всичко зависи от версията на колата и от шофирането .
Сметките са важни, но си признавам, че не съм правил толкова детайлни - днес съм на тема маска за лице и съм харесал такава за велосипед, че за няколко дена изядохме със сина ми толкова нафта в Туизито, колкото за години не сме (все пак се смея докато карам - дори това не може да ми развали удоволствието да карам електромобил, пък и смятам, че с личен пример, и повече хора като започнат да го правят, ще се провокира повече интерес към електро возилата).
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Не е реалистично да се вярва, че нищо не може да се повреди. Технологията е нова, сега навлиза на пазара. Неминуемо е да възникнат някакви проблеми в тази връзка. Също така няма достатъчно данни за издръжливостта на автомобила напред във времето, след 100, след 200 хил. км. Така че липсата на сервиз е сериозен минус. Добре е че има дълга гаранция, но ако няма кой да я приведе в действие какъв е смисъла от нея? За момента най-близкият сервиз е в Австрия. Транспортирането на автомобила до там е вариант, макар и доста скъп и сложен. Държа да отбележа че електромобилите като цяло имат много по-малко механични компоненти и по-малък брой детайли. Това снижава вероятността от повреди все пак.
Относно пробега на семейното Инфинити - повечето километри са навъртени на територията на БГ, като най-дългия преход е малко под 500 км. Също така автомобила пътува и до Истамбул. Тези пътувания обаче не са проблем за Тесла, аз разчитам на поне 500 км пробег. При дългите ни пътувания връщането е най-често след два или три дни, така че и зареждането за обратния път е възможно. Въпрос на организация. За пример ще посоча, че Туизи-то ми в момента е на почти 3000 км, за период от месец и половина. Най-дългия дневен пробег вече надмина 210 км. И това при положение, че батерията издържа максимум 70 км при тези температури в момента. Както казах въпрос на организация.
Но все пак не обсъждате въпроса с правилния човек. При вас въпроса е добър вариант ли е Тесла, използваема ли е и до колко в ежедневието като основен автомобил за семейство, колко е надеждна и т.н.
А при мен въпроса е друг -възможно ли е да направя представителство на Тесла в БГ, какви са изискванията им към търговско - сервизния комплекс, колко голяма ще е инвестицията, къде е правилната локация за това? Суперчарджър станцията тяхна инвестиция ли е или на местния дилър, какви са възможните продажби в рамките на година, възвращаема ли е една такава инвестиция. Узряла ли е достатъчно голяма част от нашето общество за ползване на автомобил с нов тип гориво. Защото основния проблем при електромобилите - с пробега, на територията на БГ почти не съществува. Особено ако имаме монтирана една или две Суперчарджър станции.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.