- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Прясно регистриран и щастливо използван - Aixam Mega City
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
Имам няколко въпрса на прима виста, че ми стана интересно.
1. Принципно в колата има ли място за още батерии?
2. 16 бр, до колкото разбирам всяка една е 100ah, а на колко волта е?
3. Какви точно бяха старите батерии? Не съм сигурен дали го няма напред нейде из темата.
Интересно ще е да кажеш за пробега преди и след смятана, при топло и студено време да се сравни
И накрая честито , със здраве да се карат, и дълго да изкарат
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
1. На око в момента са заети около 2/3 ... от единия "куфар" под седалките. При успешно разпределение и подходящо финансиране и 200км пробег са съвсем възможни според мен. едит Друго възможно решение е монтирането на един генератор под шофьорското Д и ще се получи неочаквано добра комбинация - хибрид с регистрация на електрмобил ако се сещаш за кво иде реч
2. Всяка клетка е 100АН 3.2V, мотора и системата е на 48V. Ето инфо за самите клетки - evparts.alle.bg/акумулатори/calb-lifepo4-battery/
3. 12 бр.12V 76Ah AGM акумулатори.
4. За пробега непосредствено преди смяната ще кажа - нищожен поради възрастта на оловото. Като нова по каталог - www.emission-zero.de/megacity.php
Оловото на студено беше много зле (едва ли някой ще се изненада), просто независимо от разните показания за батерия изведнъж кляка и му пада напрежението ...
По-натам ще споделя как се държат литиевите клетки като натрупам малко км ...
Но на първо четене разликата е огромна и разликата в цената ако се сменят олвоните акумулатори е крайно неоправдана ...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Още толкова под другата седалка и ще можеш да стигнеш ехееее
Голямо БРАВО на cityel и на теб!
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- petko_voyvoda
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 6
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
На мястото на оловните са поставени и са под седалките.
Позицията на седене е сравнително висока има място достатъчно.
Бяха по 6бр автоакумулатори на практика под всяка седалка. Сигурно добиваш представа, че си е обем това ...
Сега лития заема около 2/3 от едното подседалищно пространство.
Имай предвид, че отзад място за крака няма ... освен за тези на сина ми
Возил съм и възрастни отзад, но позата е някак ембрионална
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Автор на темата
- Извън линия
- Основател
Това изведнъж ме подсети, че аз върху тях седя в туизето, а въобще не се бях замислял.
Да живее 48V системата - проста и вършеща работа.
А какво имаш предвид с това?:
По-натам ще споделя как се държат литиевите клетки като натрупам малко км ...
Но на първо четене разликата е огромна и разликата в цената ако се сменят олвоните акумулатори е крайно неоправдана ...
Че е неоправдано да се минава на литиеви батерии ли?
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
Имам предвид, че е неоправдано да се ПОДменят с други оловни, същите.
Просто лития е друга бира по всички параграфи и си заслужава на 100%.
То това не е някаква тайна, просто споделям за тези дето се чудят не може ли с оловни да се сменят.
Няма грам смисъл според мен!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Автор на темата
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
Вчера врътнах 49.8 км, може да се измъчи за още 10-15 може и 20 км според мен
съдейки по опита ми и показанията на батерията, но ще е по-скоро напънато за батерията ...
Съвсем според очакванията
k.i. писа: Очакван пробег - 60-70км максимален, 50км сигурен без да се вреди на батерията.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
- непосредствено преди смяната ~20км, бяха вече пътници акумулаторите
- когато я купих - 45-50км
- по каталожни данни 60-80км www.emission-zero.de/megacity.php
В интерес на истината моите акумулатори бяха 76АН, а не 90 както е описано в тоя сайт,
може с такива да са ги сменили (при кралицата са сменяни веднъж) или по-късно да са почнали 90-тки да слагат ... нямам идея,
та може би още един комплект стойности е възможен
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Оранжевото е много гот.
Колкото до батериите - литиевите са несравнимо по добри. Зимата очаквай ако пускаш отопление пробега да падне с поне 40 %. Защото в задръстванията топлото ще работи и ще дърпа ток - нещо което в момента го няма. На Туизито зимата падаше с около 30% но нямаше отопление. За Лиифа ще видим след няколко месеца.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
Ясна е работата със зимата и отоплението ...
За мен е ОК ... Рядко ми се налага подобен дневен пробег та съм в играта
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Автор на темата
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
Зимата и аз я държа в гаража, едно да не се изтудява батерията и самото купе да е топло ...
Щото иначе да тръгнеш да размразяш стъкла и да грееш си е тотал щета няма кво да си говорим.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
На 01.01. се оказа, че 12в акумулатор е сдал багажа ... окъсил клетки
За щастие благодарение на Любо (cityel) още на 02.01. беше сменен с нов Бош
барабар с зарядното за 12в, което също се беше предало вероятно заради акумулатора.
Сега си се движиме из снега и така
3г станаха и 11555км, не е много ама не е и малко де
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
Със сигурност не беше предмет на разсъждение на 1-ви януари
Знаеш, че оранжевото нещо трябва да е всеки ден там където го виждаш - това ми е по-важно ...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
www.cars.bg/c1640581
За познати лица и форумни ентусиасти ставам сговорчив
Тия дни и в карамела ше пусна обява, че нещо имам проблеми с регистрацията ...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.