- Коментари: 71
- Харесвания: 21
Здравейте
- Filbor
- Извън линия
- Вече ангажиран
Следя с интерес този сайт с новостите, които се появяват за Ел Колите.
Имам все още бензинов автомобил: Тойота Корола Е12, 1.4, 97кс. Обаче стилът ми на каране е, като за електрически. Реално погледнато почти нямам нужда от автомобил, защото живея до спирка на метрото и работата ми също е до спирка на метрото . И така пак се движа благодарение на електричеството . Шофирам веднъж седмично градско, колкото да поддържам форма и да не пада акумулатора и рядко извън градско. Така за година натрупвам само около 5000 км.
Харесва ми пълната тишина от придвижването и бързото ускорение, което имат електрическите автомобили. Независимо, че тази прекрасна тишина противоречи на желанието на тест пилотите (които съм гледал от автомобилни предавания) да получават обратна връзка от звука на двигателя. Но всичко е въпрос на свикване, а с хубавото се свиква бързо
Дори с моя автомобил на втора предавка, когато се движа по лек наклон по улици между жилищни блокове двигателят почти не се чува. Ако някой човек се движи по-пътя и се наложи да мина точно покрай него има няма с 10 км/ч, то усещам, че същият човек се шокира, като види колата до себе си, а пък да не говорим ако бях с електрическа кола. ... Сигурно ви се е случвало.
И след като използвам автомобила веднъж седмично следва и въпросът за батериите на отделните модели. Колко се разрежда батерията на отделните модели ако не се шофира една седмица? Или ако си имам гараж и колата е включена в електрическата мрежа постоянно за една седмица има ли някакви странични последствия?
Благодаря предварително § Поздрави
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- IvoAtanasov
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
Директно на въпросите. През април задавах същите въпроси на представилите с електрички на изложението в София. Отговорите бяха, че не знаят и че няма проблем относно гаранция на батерията и т.н. Разреждането на всяка марка е различно, това е нещото което никой не обръща внимание понеже купиш ли си електричка започваш да караш малко повече ( наблюдения от хора, не лични). Някои марки имат опция за спящ ражим в който колата консумира по-малко от обикновенното, но пак опираме до производителите на електромобили и екстрите които слагат. Интересен въпрос е постоянното включване в мрежата. Тук трябва да сподели някой собственик на електричка с пример.
Най-много ме е страх от неизползван потенциал!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
sorcererals писа: Ще ти трябва малко време да свикнеш с особеностите, но смятам, че ще си много доволен.
Марто, аз може ли да се включа в баса с една бутилка, пък ще си я изпием заедно?
Миии може - хем че малко съм позанемарил тая част
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Filbor писа: Здравейте,
И след като използвам автомобила веднъж седмично следва и въпросът за батериите на отделните модели. Колко се разрежда батерията на отделните модели ако не се шофира една седмица? Или ако си имам гараж и колата е включена в електрическата мрежа постоянно за една седмица има ли някакви странични последствия?
Благодаря предварително § Поздрави
Разреждането е много относително и зависи от много фактори. Особено дали колата е навън или не и дали е студено. Може и в гараж да е и пак да е студено - ще повлияе. Важно е и каква система има за кондициониране.
Миналия януари на -20 едно ЗОЕ не бяха го стартирали известно време и бидейки навън като го включихме да се зарежда на 22 кВт станция (то си е с 22 кВт бордово зарядно) и хъката мъката едвам едвам - чак след час мисля (че си бяхме тръгнали) е вдигнало полека мощността - докато се стоплят клетките и системата го позволи. Има доста особености.
Ако седи в гараж дълго време и не се ползва - друго ЗОЕ - 3 месеца (сравнително топли) беше паднал 1-2% от капацитета. Ако все пак седи включена колата най-добре да се включва за по няколко минути (стига да има опция), че иначе се пълни до 100% и само ще надумква постоянно.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Поне на Волт-а в manual-а пише, че като няма да я караш дълги периоди време просто я плъгваш и я оставяш. На мен ми е направило впечатление, че бордовото зарядно вече си дърпа когато каквото му трябва, т.е. от време на време си дърпа по малко ток за стопляне на батерията при хладно.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Carl Zeiss
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 49
- Харесвания: 9
За съжаление семейният съвет реши, че не е сега момента да се взема такъв автомобил на лизинг / ще се претовари бюджета/, тъй като изплащаме друга техника с доста висока с-ст. Много си блъсках главата, но май се предавам към момента, но това не означава, че няма да скоча в близко бъдеще в този сегмент / че даже и по-нависоко- тесла да речем.../ ! Та мисълта ми е следната, тъй като съм капарирал Коната с ниво на оборудване Premium и беше последната , някой ако има желание може да лобирам за него. Сигурен съм, че има голям интерес и ще я лапне някой веднага, та реших първо тука да споделя. Колата е цвят Pulse Red и както споменах е с Premium ниво на оборудване, в цената влиза и домашна зарядна станция на с-ст около 3000 лв.
Ако някой реши и иска нещо да ме пита, тел. номер ми е 0878 585 554 Пламен
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Та даже сме на етап и вана да сменим, че просто си е супер с електричка.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Успех - сигурен съм, че ще се намери кой да цапне капарираната бройка
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Менкат я по цел ден де - яко каране, няма спиране, всеки да може да я кара.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- IvoAtanasov
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
Весели Празници с пожелания за много ТОК за догодина
Най-много ме е страх от неизползван потенциал!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- IvoAtanasov
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
Най-много ме е страх от неизползван потенциал!
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Иначе тая бройка един герой я купи в Бургас на Evizia през Май месец - със сигурност нетърпеливо си я чака да не е тестов автомобил вече
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Bibs
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 3
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- IvoAtanasov
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
murry писа: Този цвят го харесвам доста, ама половинката нещо не му се изкефи... та си оставаме с жълта/зелена
Иначе тая бройка един герой я купи в Бургас на Evizia през Май месец - със сигурност нетърпеливо си я чака да не е тестов автомобил вече
Тази беше тестовата на турнето на Хюндай.
Като цвят от всичките бих предпочел Бяла Кона. Момчетата от Хюндай казаха, че е имало бяла. Не знам дали сега се предлага като опция за цвят.
Относно Aixam-a.
Не мога да помогна дори и с оглед. Сервизът ни е в Плевен.
Най-много ме е страх от неизползван потенциал!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Bibs писа: Здравейте, преди около 4 години и нещо се сдобихме с Aixam mega city elecrtic. Ентусиазмът на съпругът ми беше много голям , но след като го кара 2-3 пъти и го остави установи , че батерият му се разрежда безкрайно бързо, колата остана в гаража, където събора прах и до ден днешен. Имам огромно желание да я карам и ще съм щастлива ако мога да намеря координати от вас на хора( сервиз), който могат да я върнат към живот. Става въпрос за София. Благодаря
Имам две идеи и по въпроса - утре ще пиша само да направя връзки и да видим как може да се съдейства.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ElectricCarMan
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 83
- Харесвания: 12
Bibs писа: Здравейте, преди около 4 години и нещо се сдобихме с Aixam mega city elecrtic. Ентусиазмът на съпругът ми беше много голям , но след като го кара 2-3 пъти и го остави установи , че батерият му се разрежда безкрайно бързо, колата остана в гаража, където събора прах и до ден днешен. Имам огромно желание да я карам и ще съм щастлива ако мога да намеря координати от вас на хора( сервиз), който могат да я върнат към живот. Става въпрос за София. Благодаря
Силно предполагам, че става въпрос за покупка и подмяна на 8 дълбоко-разрядни оловни акумулатори. Ако колегата не намери вариант бих могъл и аз да я погледна.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Bibs
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 3
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- IvoAtanasov
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
Най-много ме е страх от неизползван потенциал!
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.