- Коментари: 16
- Харесвания: 0

Здравейте
- ЕкоТакси
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
-
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
-
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Ако имате опция да зареждате по-често, то моделите произведени преди това имат пробег от 100-150 км според сезон и начин на шофиране.
Ще се опитам да дам информация според личния си опит и тестове.
Произведени преди 2017-та:
Нисан Лийф Текна(топ ниво на оборудване и батерия) - 150-180км лято, 100-120 км зима според начин на шофиране, терен, климатик, отопление. Удобна за 4-ма възрастни, на петия ще му е много тясно, но става за кратки дистанции. Има и приличен багажник.
Рено Зое - около 150км летен пробег, около 100 зимен, зависи от същите неща, стил на шофиране, отопление/климатик, терен. Ок за 4-ма възрастни, но e тясна отзад та по-високите трябва да имат гимнастически/йога възможности. Багажника също е малък.
Фолксваген голф - 150/100 км пробег зима/лято. Реално колата си е голф, така че мястото отзад и багажника са ок, но цената и обикновено е нереално висока спрямо показателите, а и спрямо конкуренцията.
Мерцедес Б клас - 180/120 км пробег лято/зима. Много удобна, широка и в същото време компактна кола за градски условия. 5 човека и багаж е ок. Батериите и са на Тесла, доколкото съм запознат, като цената на колата е по-висока като цяло.
БМВ i3 - 180/120 км пробег зима/лято. Прилично широка за 5 човека вътре, багажника ми се вижда малък, но е ок за градски условия. Цената и е по-висока, но тук купуваш марката, както при Мерцедес и Фолксваген.
Нисаните произведени за топлите страни за по-подходящи за България. Реално никой освен Тесла няма подгряване/охлаждане на батерията, което води до загуби в батерията докато колата е паркирана, при някои коли доста сериозни. Това пак зависи от външните условия и експлоатация.
Произведени след 2017:
Новия Нисан Лийф - 250/200 км пробег, удобен за 5 човека, достатъчно голям багажник. Имаха проблем със зареждането на бързи зарядни станции, не знам дали го оправиха. След две бързи зареждания, колата отказва да стартира за трето, най-общо казано. Добре е за защита на батерията, но е леко дразнещо, ако ти се случи на дълъг път да речем. Идеална за градска кола.
Хюндай Йоник - 250/180 км пробег, на мен ми идва малко тесен на задните седалки, аз съм 185см и 100кг, но според мен е много ок за 5 човека при кратки дистанции. Багажника е повече от приличен. Най-оптималната кола на база големина на батерията спрямо пробег.
Рено Зое - 360/180 км пробег. Разликата в разхода е фрапантен при зимни условия. При „нормални“ условия, разликата обикновено е около 30%, докато при Зое отива на 50%. Другите условия за същите.
Фолксваген голф - 230/180 км пробег. Прекалено висока цена за това, което предлагат. Конкурентите им ги бият по всички показатели. Аз не бих си я купил, освен ако не съм фен на Голф. И все пак е ок за градска кола.
Мерцесес Б клас - 250/180 км. Останалото го написах по-горе.
Хюндай Куна - Доста прилична кола, опит за градски джип. Обещават и пробег 450-500 км, но е все още нов модел и реално не се знае какво ще се случи. Въпреки, че на тестове публикувани в ютуб(потърси Тесла Бьорн) колата дава 500+ км, ще видим какви ще са отзивите след първата зима в северните страни.
Опел Ампера/Шевролет Болт - Една и съща кола за два различни пазара. Пробег 480/360 лято/зима. Ок е за 5 човека, макар че на трима възрасти отзад ще им е малко тясно. Багажника е прекалено малък лично според мен, очаквах нещо по-добро спрямо габаритите.
БМВ i3 - 280/200 км пробег. Другото съм го описал горе. Много голямма загуба на батерията при минусови температури(при -15 градуса батерията пада с около 20% за една нощ).
Ситроен С-zero и Митсубиши не ги включвам, прекалено малки са. 120/80 км пробег, макс 4 човека и малък багажник.
Jaguar I pace е прекалено нова кола, за да има реални отзиви.
При Тесла нещата стоят различно, пробега варира според батерията, но дори 60 киловата батерията има пробег ог 250+ км. Колата е повече от просторна, багажника е огромен. Но там и цената е сериозна. Те са и единствените, които имат система за подгряване/охлаждане на батерията на този етап, което и позволява да работи в оптимален режим.
В общи линии показателите за съобразяване са много. Има значение дали караш колата със студена батерия или си я подгрял преди това, стил на каране, терен, климатик/отопление, натоварена или не и т.н. А според бюджета ще се ориентираш и какво реално можеш да си вземеш. Не съм запознат с цените в България, там да помогнат колегите, които търкалят трамваите си по нашенските пътища.


Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ЕкоТакси
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
-
- Коментари: 16
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
-
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
-
- Извън линия
- Основател
-
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Иначе се намират много добри бройки за около 30К.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ЕкоТакси
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
-
- Коментари: 16
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
-
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
-
- Извън линия
- Основател
-
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Бързото зареждане на Outlander-а е с DC (Chademo) - такива станции има наляво-надясно и би трябвлао да вкара 80% заряд за около 25 минути. Вкъщи не вярвам да си сложиш такова - инвестицията от десетки хиляди левове не си струва.
А на AC (разбирай обикновените зарядни станции) го дават да се зарежда напълно за около 3.5 часа, което означава, че бордовото зарядно е като на Волт/Ампера - 3.3kWh (или може би малко повече)
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ЕкоТакси
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
-
- Коментари: 16
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
-
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
-
- Извън линия
- Основател
-
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mindfreeze
-
- Извън линия
- Вече ангажиран
-
- Коментари: 71
- Харесвания: 17
Реалният и пробег е 30-40км, защото използва 9kwh от 12kwh батерия (както си трябва).
Бързото зарядно не е 50kw, както го описват, а около 20 пикова мощност. Пак заради размера на батерията. Отнема си над 1 час да се зареди дори на chademo. И трябва да ходиш в Кауфланд или Лидл, за такова зарядно, защото са прекалено скъпи за гаража.
AC зарядното е само 3kw, като кабела, който върви с колата е даже 1.5-2 kw. За да постигнеш тези 3kw (за около 3 часа зареждане до 100%), трябва да си купиш ново зарядно или да ходиш отново на публична AC станция, където пък ще ти трябва Тип2 -> Тип1 кабел.
Общо взето тази кола е перфектна ако караш по 30км на ден и я зареждаш през нощта в гаража, но за по постоянно каране си е бензинова.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ЕкоТакси
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
-
- Коментари: 16
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
-
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ЕкоТакси
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
-
- Коментари: 16
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
-
- Извън линия
- Основател
-
ЕкоТакси писа: Това дали е имало инциденти с даден автомобил предполагам може да се провери по VIN в системата на Тесла. А дали е възможно някой да е врътнал километража ? Защото сред обяви с еднаква цена на около 400-500к км се появява и такава на 180к км, което е малко учудващо. Иначе колата мисля да я взема и избера лично от Холандия или Германия.
Това с километрите може да се провери лесно - но си трябва Tesla сервиз за проверката. Веднага ще излезе по логовете на колко е колата и се вижда дали е пипана.
Иначе - да - Холандия или Европа. Малко ми е кофти като ми се обаждат хора за преходници, кабели, препряване на коли докарани от щатите. По-евтини са, но са голям компромис - няма трифазно бордово зарядни и не може да се ползва Supercharger мрежата в Европа. За себе си просто няма как да го направя този компромис дори и 10к да е разликата в цената - страшно се намалява използваемостта на колата.
Чисто и просто – КарамЕЛ

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
-
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ЕкоТакси
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
-
- Коментари: 16
- Харесвания: 0

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
-
- Извън линия
- Основател
-
ЕкоТакси писа: Кой беше днес в Пазарджик на магазин Крез с Рено Зои
Миналата седмица зареждахме там, ако е било нашето брандираното (синьо) ние сме биле

Чисто и просто – КарамЕЛ

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
-
- Извън линия
- Основател
-
mumojem писа:
ЕкоТакси писа: Кой беше днес в Пазарджик на магазин Крез с Рено Зои
Добавям още и че не Зое 2 (41 кВтч батерия) поне при нас се справя добре и при зимата. Наистина, с 80-90 км/ч, но взима Пловдив - Бургас 260 км разстояние на температури -3 до +3
Чисто и просто – КарамЕЛ

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.