- Коментари: 3
- Харесвания: 0
Устройство на зарядна станция.
- p.petrof
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
-
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ElectricCarMan
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 83
- Харесвания: 12
Във бързите DC зарядни станции (публичните, които приличат на бензинколонка) има доста повече електроника, както и някой друг доста по-скъп елемент. За това са по обемисти. Те обикновено захранват директно батерията. Затова там имаме преобразуване на напрежение и ток.
Цените и на двата вида по-скоро включват един доста солен процент печалба от колкото съдържанието вътре. Което е до някъде оправдано от за сега доста ниското търсене. Само до някъде обаче според мен.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- PETROV
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 172
- Харесвания: 32
Аз ги наричам галено "КОНТАКТИ И ЩЕПСЕЛИ" @ElectrikCarMan обясни защо - зарядните станции са си вградени в колата, това е малко електроника която комуникира с колата и има защитни функции.
Но не стана ясно защо са толкова скъпи?
Аз си купих мобилна от Испания за 400€. От 3kW моно фазна мощност, до 22kW /32А/ трифазна и 6 м гумиран кабел 4х6мм2. Защо 400€, само защото колата е скъпа???
Ако има система за плащане, ако има 4G модул и т.н. е разбираемо.
Като за цената на тока за зареждане 0.72ст/мин. ... ще чакаме КОНКУРЕНЦИЯТА и ГОДО.
ГОДО може и да дойде, има нова постановка....
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- На линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ElectricCarMan
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 83
- Харесвания: 12
В противен случай са си просто електроника осигуряваща безопасно зареждане.
Също вярвам, че имат бъдеще и то голямо.
Аз примерно нямам намерение да си погубвам батерията със безмислено зареждане на DC зареждачки въобще! Смятам, че ще деградира доооста по-малко ако си я зареждам 99,9% от случаите на АС.
А за цените на някой мераклии ще пропусна коментар, защото ще бъде особено негативен. Както каза колегата, конкуренцията ще оправи нещата. Както и бойкотирането. Пък може и аз да се включа в конкуренцията.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- На линия
- Основател
Дано има и за нас и нашите станции (и цени) такива коментари (е, ние сме посветени много яко на това да да сме добри, но все пак) - ще е много кофти да не се пускат такива коментари за нас, защото форумът е на eCars. Ще е мноооого пропуснат шанс.
Иначе - ще кажа, че въобще не мога да се съглася с това, че в AC станциите има "все доста евтини компоненти" (само за да отговориш на изискването да си с Тип B ДТЗ и вече си с разход 400 евра).
Но и нека са просто електроника осигуряваща безопасно зареждане - само по себе това е най-важното . Разбира се, бекенд и плащания е ключово също - сега си тестваме нашите.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- PETROV
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 172
- Харесвания: 32
Като например това - Model S/X/3 Wall Connector /както забелязвате в магазина на Тесла не го наричат ЗАРЕЖДАЧКА /CHARGER/, защото не е:
shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-acc...tml?sku=1050067-00-E
Тесла го продава за 500$ или мобилното с 3 накрайника и чанта /Model S/X Mobile Connector Bundle/:
shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-acc...tml?sku=1025821-00-G
за 550$. Може ли някой, който е наясно с материята да ги оцени ТЕХНИЧЕСКИ и ЦЕНОВО?
Защото ще ви покажа, как в същия магазин багажника за велосипеди на Тесла???
shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-acc...tml?sku=1068386-01-A
струва 539$, а същия, но предложен от оригиналния производител YAKIMA e 419$
www.yakima.com/fulltilt
Ако има логика, цената на домашната зареждачка ще е под 400$?? /или около 340€/
А ако се сглоби и направи тук колко ли ще струва??? Би било интересно?
PS Един приятел компютърен специалист, си сглобява DIY CHAdeMO? До къде е стигнал не знам. Но щом е възможно /не казвам лесно/ да си направиш бюджетно CHAdeMO, то Wall Connector би трябвало да е пъти по лесно!?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- На линия
- Основател
Както вече споменах, само ДТЗ-то Тип B е едни €400 като цена.
Така седят нещата при 32А трифазно, което е много различно от 16А трифазно.
При 32А има задължение за вграждане на ДТЗ в зареждачката - ето пример shop.mobilityhouse.com/de_en/juice-booster-2-32a.htm - вижте описанието - RCCB , type B characteristic, integrated in charging station
Ето такива неща оскъпяват тези продукти. Има и други, но по-важното е всеки да ползва, което му трябва и на цената, която го устройва. Определено с времето пазарът ще внесе корекции.
Сглобяване на неща в домашни условия на (доста) по-сносни цени - това без съмнение е възможно отвсякъде.
П.П. DIY шадемото е интересно
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ElectricCarMan
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 83
- Харесвания: 12
За техническата оценка на АС зареждачките съм писал по-горе, като разликата между тези идващи с колата и останалите e по-скоро мощност от колкото нещо генерално. Комерсиалните разбира се имат възможности за плащане, а и по-сериозни изисквания за ДТЗ както каза mumojem.
За тази зареждачка на Tesla, не мога да кажа тъй като не съм се сблъсквал с такава, но тази на Nissan Leaf определено не струва толкова за колкото я продават от нисан. То вътре няма почти нищо. Като части сигурно им струва 10-20% от продажната цена. Според мен другата част от цената идва във разработка, липса на конкуренция, нищожни продажби и пр.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- На линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rrumpe
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 142
- Харесвания: 19
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- PETROV
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 172
- Харесвания: 32
и едно бюджетно решение 11kW с възможност за ВТ управление от GSM??
www.elektrofahrzeug-umbau.de/shop/wallbox/
Ще ми бъде интересно да чуя коментара на колегите които разбират от материята?
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ElectricCarMan
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 83
- Харесвания: 12
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mindfreeze
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 71
- Харесвания: 17
www.aliexpress.com/item/Duosida-Portable...62e&rmStoreLevelAB=0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- PETROV
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 172
- Харесвания: 32
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- На линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- IvoAtanasov
- Извън линия
- 3-та жичка
Автоматичен прекъсвач за трифазен ток -15лв
Индустриален контакт CEE 16A IP 67 - 40лв
Кутия (налична)
Кабел 5х6 квадрата 30 метра - 180лв
Не знам само до колко хората с електромобили имат всички необходими преходници за свързване в мрежата. Това само те могат да го кажат тук, за да може хора като мен по някакъв начин да улеснят зареждане на колата тъй като на този етап не можем да сложим истинско зарядно за автомобили.
Най-много ме е страх от неизползван потенциал!
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- На линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- IvoAtanasov
- Извън линия
- 3-та жичка
Най-много ме е страх от неизползван потенциал!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- На линия
- Основател
IvoAtanasov писа: 8,38 лв на метър му е цената, без отсъпката
Така по може - баси яката отстъпка си взел - шукар
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.