- Коментари: 11
- Харесвания: 0
Къде можем да трансформираме бензинова кола в електрическа?
- cleverwater
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
Има ли някой от вас списък на фирми/механици, които се занимават с трансформиране на бензинови коли в електрически в България?
Благодаря!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cleverwater
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 11
- Харесвания: 0
Кой е Марто? Бил ли ме свързал с него?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- peposhi
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 12
Ще поровя в емайлите и може да изкарам детайли...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rrumpe
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 142
- Харесвания: 19
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cleverwater
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 11
- Харесвания: 0
Ще се радвам, ако откриеш имейла им!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cleverwater
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 11
- Харесвания: 0
Пробега трябва да е не по-малко от 100,
а цената около 10 000.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- peposhi
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 12
Това е опция за ентусиасти или хора, които обожават колата си (съпругата ми заяви наскоро, че ако сложа по-голяма батерия в нейния Лийф, никога няма да го смени)...
Много по-добре е да се вземе автомобил проектиран да бъде електрически.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cleverwater
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 11
- Харесвания: 0
kostov-motors.com/
www.ev-bg.com/?file=kop1.php
Това ли е варнеската фирма, за която ми споменахте? koorteh.com/electric_vehicles.htm
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- peposhi
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 12
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rrumpe
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 142
- Харесвания: 19
www.ev-power.eu/
Конверсия за 100км може да излезе над 20 000лв.
Имай предвид, че ако искаш да караш колата на пътя трябва да се легализира, което в България последните 5 години не знам да е правено. Също така конверсията не може да се сравнява, като качество и надежност с фабрична електричка.
Какъв е този кит? Линк някакъв можеш ли да пратиш?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cleverwater
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 11
- Харесвания: 0
Няма батерия тук, който да е над 10 000 лв. В интерес на истината няма дори над 1000 лв.
Най-скъпата е 483.84$, което е 802.48 лв.
www.ev-power.eu/LiFeYPO4-batteries-12V-1...Ah-WB-LP12V90AH.html
Тук можеш да видиш и по ефтини:
www.ev-power.eu/LiFeYPO4-batteries-12V-1-1/
Всички те става за електрически коли, “These batteries are suitable for all traction applications including electric vehicles.”
Производители на Кит коли:
www.totalkitcar.com/uk/uk-manufacturers/
www.kitcarlinks.com/ukmakers.htm
Кит коли:
www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/kit-cars/other-models
www.ebay.co.uk/bhp/used-kit-cars
classics.autotrader.com/classic-cars-for...nd_replicas-for-sale
www.preloved.co.uk/classifieds/classic-s...custom-cars-replicas
www.gumtree.com/cars/uk/kit+car
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cleverwater
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 11
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- carpe_diem
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 9
- Харесвания: 6
И аз като много от вас искам някой ден да си направя конверсия на нещо скъпо за мен, което няма как да се купи от магазина или на старо в електрически вариант.
Фен съм на СААБ и тъй като няма откъде нов, щото GM ги фалираха (камо ли електрически), си мисля, че, стига да има наистина къде да го направят качествено, до година-2-3 може да имам възможност да започна такъв проект.
Грам не разбирам от токове, жици и т.н., така че от мен ще се очаква само $$$ и да седя, да гледам и да цъкам с език.
Но според това, което съм чел (и което има като информация свободно из нета), горните батерии са доста зле.
Батерията за 483 долара е с 90 амперчаса на 12 волта и според някакъв онлайн калкулатор това означава само 1.08 квтч капацитет. Цялото това нещо е с обем 10 литра и тежи 15 килограма, което също изглежда ужасно като параметри. Ако искате батерия с примерно 20 квтч (за да можете да изминете между 100-150 км), то тя ще ви струва 9000 долара, ще тежи 300 кг, а и къде ще ги сместите всичките 200 литра? Ще замине целият багажник.
По други сайтове, използвани батерии на Тесла струват по примерно 1400 долара за 5.3 квтч. Обем - ако не се лъжа 14-15 литра - Сиреч към 60 литра за 20 квтч и то на цена под 6000 долара.
Аз съм си мислил - ако се занимавам с такова нещо, да не правя компромиси - примерно не бих жертвал багажника, не бих жертвал и сигурността (слагайки ги под предния капак примерно). Най-удачно би било на мястото на резервоара и в тунела под купето. Там човек лесно може да си премери колко литра е свободният обем - разбира се няма как да се оползотвори целият, ама пак може доста, особено при по-голяма кола с по-голям резервоар.
Ето тези убавци предлагат още по-добри параметри, както и различни размери, за да може да се събере къде ли не в желана комбинация:
www.kreiselelectric.com/en/technology/ba...system/battery-pack/
Говорим за 2 литра на квтч, както и 4 кг на квтч - доста добре за днешните стандарти. Липсват цени обаче...
Имат и интересни проекти - като цяло идеята ми е нещо от рода на това, което е направено с Панамерата, плюс възможността да си сложиш няколко в багажника за дълъг път - както е за БМВ комбито:
www.kreiselelectric.com/en/projects/
Отделно държа да има някаква защита при удар, че тия неща запалят ли се, сме гледали из нета какво става.
Относно двигател, мощности и т.н. - ще ми се максималко да се доближава до нещо нормално - 150-200 к.с., ама това според бюджета разбира се.
И ако е втора кола, пробег от около 150-200 км би бил напълно достатъчен и над тези разстояния с другата кола с ДВГ.
И наистина, нищо сериозно като конверсии не ми излиза из нета за у нас от последните 5-6 години. Като че ли е имало някакъв ентусиазъм около 2010-2012 и после всичко замира, а си мирише на доста доходен бизнес, ако се пооптимизират нещата. За по 15К всичките баничарки ще станат много по-евтини за експоатация, а и доста ентусиасти като нас биха облажили...
Малко дългичко стана, ама това ми се върти в главата напоследък.
Поздрави,
Боби
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rrumpe
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 142
- Харесвания: 19
www.ev-power.eu/Winston-40Ah-200Ah/WB-LY...3-2V-100Ah-TALL.html
Освен самите клетки ти трябва и BMS(Battery Management System), който също не е евтин. Също така е хубаво батериите да бъдат монтирани в кутия, която струва пари. Връзките между отделните клетки също струват пари. Често заради проблеми с BMS-a някои батерии дефектират и трябва да ги заменяш. Отделно всички тези батерии са главно за слънчеви централи, а не специфично за автомобилно приложение и живота им е доста по-къс сравнение с използваните от автомобилните компании. И това е само за батериите. Всеки един елемент изпозлван в конверсията не може да се сравни като надеждност, издръжливост с ползваните от автомобилните компании. Все пак конверсията се дизайнва и прави от 1-2 човека за разлика от заводските.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rrumpe
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 142
- Харесвания: 19
carpe_diem писа: И наистина, нищо сериозно като конверсии не ми излиза из нета за у нас от последните 5-6 години. Като че ли е имало някакъв ентусиазъм около 2010-2012 и после всичко замира, а си мирише на доста доходен бизнес, ако се пооптимизират нещата. За по 15К всичките баничарки ще станат много по-евтини за експоатация, а и доста ентусиасти като нас биха облажили...
Имаше две фирми, които направиха по 2-3 коли в този период и не случайно всичко замря. Просто не са икономически изгодни. Ако тръгнеш да смяташ всички разходи излиза далеч над 15К. Колкото навлизаш в повече детайли толкова цената набъбва. Примерно човек не му идва на ум да сметне парите нужни за да легализира конверсията в Румъния, защото в БГ не става!
Втора ръка Ситроен Ц-зеро е 16К най-евтиния. Гаранитрам ти че не можеш да направиш конверсия легална за движение по пътищата, с пробега на Ситроена за 15К. Няма да обръщаме внимание, колко далеч ще е от безопасността и надеждността му.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cleverwater
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 11
- Харесвания: 0
и сайта в частта: Електрически ПС
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cleverwater
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 11
- Харесвания: 0
koorteh.com/ev_best_price.htm
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- carpe_diem
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 9
- Харесвания: 6
Ако е примерно от преди 5 години оферта, в момента за тези пари би могло да се сглоби нещо с доста по-добри показатели (или пък същите показатели за по-малко пари).
Ясно и че 15К наши пари е трудно постижимо нещо читаво в момента, но ако някой се заеме (и има търсене разбира се), при добър обем на "производство" би било реалистично.
И към момента повечето ентусиасти сме "еми иска ми се, ама е много скъпо", а и реално като няма конкуренция, в България просто някой ще изкорми колата, ще завари един електромотор и ще напълни багажника с кабеляци и батерии.
И от чакане да стане по-евтино, сигурно един ден всички ще се качим на серийни електрички, което може би би било по-разумният избор.
Ама пуст ентусиазъм по фалирали марки и култови модели от миналото, кога ли ще изчезне?!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cleverwater
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 11
- Харесвания: 0
Пази си мнението за себе си и остави хората да мислят самостоятелно и сами да си направят сметката.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.