- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Как ще коментирате новите законодателни промени за данъка върху стари автомобили?
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
Пример: Автопарка в България е около 3,5 млн превозни средства. Да кажем, че около 30% от тях са служебни, т.е около милион. Да приемем, че 30% ( около 300 000) от тях се карат като лични, а разходите се осчетоводяват като служебни. Приемаме хипотетично, че годишно всяка кола струва 1000лв на хазната заради тази врътка, т.е. 300 млн. лв. Годишно не влизат в бюджета на държавата. Дори сумата на превозно средство да е по-малка(500лв да речем), дори да са 100 000 тези, които го правят, пак говорим за много сериозни цифри.
Подобни закони и правила има и в България, въпроса е че там не се спазват.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nedij
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 5
- Харесвания: 0
Иначе казано - ако ги беше грижа за екология и задръствания можеха да се помислят редица други мерки като да се обложи с двоен и троен данък притежаването на 2,3 и т.н. автомобил, или притежаване на автомобил да е свързано със задължително паркомясто, или служебни дизелови автомобили да не са по-стари от 5г, или висок данък за дизелови авт., нисък за бензинови и по-нисък за газови, за ел. 0 данък.
А за ниския данък за старите автомобили, логиката е, че са произведени веднъж и не се консумират ресурси за ново производство, а собственика поддържа старата техника за своя сметка, или с купуването на нови автомобили се потребява нов ресурс и т.н.
А иначе чакам да се вдигнат заплатите и да караме електрички ...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
По-скъпо е, така е. Когато не е било за мен, съм използвал нещата които държавата ми е осигурявала. То проблемът реално е това последното, че държавата не осигурява адекватни алтернативи на забраните които налага. Всъщност това трябва да ни бъде оплакването.
Трябва да мрънкаме срещу липсата на добър градски транспорт, а не срещу увеличението на данъците за стари (или брой) автомобили. Защото автомобилът по предназначение служи за придвижване, а не за ... социален статус, класа и т.н. Ако придвижването е осигурено и безпроблемно, защо ми е автомобил?!? В случая говоря за изцяло лични автомобили, не такива за извършване на дейност.
А това мисля, че е едно най-смислените предложение изказани досега по темата.
nedij писа: Аз мисля, че отново се работи лобистко и "на парче" от законодателите, т.е. не се мисли в перспектива и задълбочено.
Иначе казано - ако ги беше грижа за екология и задръствания можеха да се помислят редица други мерки като да се обложи с двоен и троен данък притежаването на 2,3 и т.н. автомобил, или притежаване на автомобил да е свързано със задължително паркомясто, или служебни дизелови автомобили да не са по-стари от 5г, или висок данък за дизелови авт., нисък за бензинови и по-нисък за газови, за ел. 0 данък.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Rafre
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 23
- Харесвания: 4
@Cokey: дето има една приказка: в развиващите се държави всеки може да си позволи да притежава автомобил, а в развитите държави - всеки може да си позволи да притежава автомобил, но всеки ползва обществения транспорт.
Аз също се присъединявам към мнението на nedij. Само ще внеса едно уточнение - всъщност за електрички данъкът Е нула. Но, явно се иска нещо повече и това е именно субсидии за закупуването на такива автомобили.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sweeper
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 68
- Харесвания: 19
Бихте ли споделили, може би в отделна тема, защо не се получава. Щото моята следваща крачка при завършването на новата ми къща, щеше да е изграждане на малко фотоволтаично стопанство. Мислех си, че основният проблем ще е в осигуряването на акумулатори (UPS) с достатъчен капацитет за дългите зимни нощи. Също така плътната облачност за цяла седмица през зимата е сериозен проблем в ефективността на устройствата разчитащи на слънчевата светлина - наблюдавам го по системата си за топла вода. Вероятно е нереалистично да се стремим към постигането на цялостно ,,outgrid" решение?
А по темата - съгласен съм с мненията, че всеки трябва да се простира съобразно възможностите си и не свръх нуждите си. От чисто практически съображения продължавам да карам и поддържам един стар Landrover Discovery 300tdi. Върши ми идеална работа за офроуд като ходя на летене, с кучето или колелото по баирите. Справя се по-добре от огромната част нови паркетни "джипове", гори по-малко от тях и е по-чист. Нямам против да му плащам и по-висок данък.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
www.ecars.bg/forum/zariadni-ustroistva-s...heva-energiya-u-doma
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.