Отначало електро колата може да ти харчи повече ;)
От Мартин ХаджистойковТова го разбрахме след чудесния тест драйв, който си устроихме с Tesla Model S. Разтърсващото ускорение и динамиката на тази кола лесно потискат чувството за разход. Но като зареждаш безплатно от бързите зарядни на Tesla как да мислиш за разход...
В началото на октомври на тест драйв дните на Renault електромобили пред телефонната палата леко усмихнат мъж приближава, подава ми декларацията и сядаме в Kangoo Z.E.
"Признавам си, че съм скептичен," започва той с леката иронична усмивка все още на лицето. Виждам интереса в очите му, обаче. Не изглежда като стандартен песимист. Кара дизелов Ford Transit и решил да пробва електро баничарката.
Потегляме и леко обърнат наляво помагам с инструкции и наблюдавам човека. Още в първите секунди лицето му грейна и като пробва за кратко ускорението започна да се смее с радост в гласа. Няколко минути по-късно като слизаше каза, "Не зная как ще се кача обратно в стария дизеляк сега!"
Та, като се качиш в електро кола, еуфорията те обзема много бързо. Естествено говоря за кола с добра динамика и возия. Тихо, пъргаво, забавно, въобще не се сещаш за икономия. Или просто още не си усвоил/а няколкото особености на шофирането с електромобил и съответно шофирането ти не е оптимално или ефективно. На колата и няма нищо в началото – залитането е при теб !
Кефиш се на ластичните стартове и задминавания при които главата ти не бучи от препускащи някъде пред теб бутала. Натискаш педала здраво и спираш на светофара в последния момент. И още подобни "дефекти" на шофирането на кола с ДВГ, които радостта от новата придобивка ти пречи да преодолееш.
И след известно време за волана започваш да усещаш допълнителния кеф. На първия ни Renault тест драйв по време на Автосалон София 2013 колегата Стефо Николов направи една впечатляваща обиколка с човек зад себе си в Туизито, като след се върна с километър повече прогнозен пробег, отколкото при тръгване (7 км обиколка). Беше денят за журналистически тестове и повечето журналисти се забавляваха, но връщаха колите с грандиозен спад в пробега, заради тоталната ръчка по отсечката.
Но се свиква бързо и в един момент усещаш, че напипваш супер комбинацията от забавно и икономично шофиране. Хем си ускоряваш (малко по-леко от спряло положение, за да не дърпаш прекалено много ток), хем си регенерираш подходящо и карайки само с десния педал попадаш в тотален плен на "връщането на енергия" .
Чудесно е, особено с яки електромобили като Tesla Model S и дори в началото разходът ти да е по-голям, едва ли ще го забележиш. Но от собствен опит съдя, че бързо ще се осъзнаеш за още по-хубавото, което можеш да си осигуриш. Пожелавам ти скоро да изпиташ всичко това с електромобил. Успех!
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.