ACEA набляга на нуждата от разделяне на предстоящата времева рамка на две основни фази: период до одобрение на свързаните стандарти (Фаза 1); и период след приемането на свързаните стандарти с необходимия гратисен период за въвеждане в сила (Фаза 2). Настоящото споразумение по препоръките покрива и двете фази, отнася се за леки и лекотоварни превозни средства и обхваща само зареждане с променливо (AC) и постоянно (DC) напрежение.
Фаза 2 предвижда единно решение на ЕС, позволяващо прилагането на глобални стандарти за зареждане, което ще доведе да ограничаване на технологичните решения на пазара. Съгласуваните правила за Фаза 2 следва да се прилагат при производството на нови типове превозни средства от 2017 г. нататък, казват от ACEA. Така браншът ще разполага с необходимото време за прилагане на тези нови решения в бъдещите програми за разработка на превозни средства и да направи необходимите настройки в инфраструктурата.
В съответствие с {tooltip}EU-US TEC{end-link}Transatlantic Economic Council{end-tooltip}) обсъжданията, ACEA представя глобална дефиниция за входящ порт на превозни средства, като ключова стъпка към глобално решение, позволяващо просто превключване между американски и европейски стандарти.
По отношение на свързващите типове/режими и превозно средство/мрежа комуникацията, ACEA приема следните ключови принципи и препоръки:
- За Фаза 2 решение (т.е. от 2017 г. за всички нови типове превозни средства), ACEA предлага Тип 2/Тип 2 Комбо да се използва в ЕС като стандарт за AC/DC зареждане и от страна на превозните средства, и от страна на обществената зарядна инфраструктура, стига да покрива националните стандарти за безопасност.
- Единично, опростено решение не е подходящо за превключване между американски и европейски стандарт, каро се имат предвид оперативните условия (например, разликите меджу мрежите и мощността на електроенергията, която тече по тях). Стандартизацията на свързващия отвор е солидна основа за реално глобално решение. Предлаганата свръзка улеснява замяната на Комбо 1/Комбо 2 решения и ще доведе до значително опростяване на зарядните механизми за потребителите и до намаляване на производствените цени за бранша.
- Към настоящия момент не се предвижда директна връзка превозно средство - мрежа.
- Предпочитаната широколентова ({tooltip}PLC{end-link}Power Line Communication{end-tooltip}) комуникация между електромобила и свързващото оборудване ({tooltip}EVSE{end-link}Electric Vehicle Supply Equipment{end-tooltip}) трябва да е ISO/IEC 15 118 съвместима.
- Ако в бъдеще се осъществи директна връзка електромобил - мрежа, тя трябва да отговаря на международен стандарт (който предстои да бъде дефиниран, но трябва също така да е налице съвместимост поне с ISO/IE C 15118).
- Международните стандарти ISO/ IEC 15 118 и IEC 61851-23/-24 следва да покриват комуникационните нужди на повечето режими на зареждане.
- Като комуникационна технология, ACEA решава да концентрира всичките си усилия върху IEEE 1901 Profile Green PHY на CPLT/PE, с настояване за допълнителни тестове за затвърждаване на това направление.
- За безжична комуникация, браншът избира PLC технология. Безжични решения следва да се разработват допълнително в бъдеще и ще представляват специфични фирмени решения и бизнес планове.
Авто индустрията лобира за въвеждане на новите типове превозни средства от 2017 г. и по този повод генералният секретар на ACEA, Иван Ходац, казва:
Това е голяма стъпка напред към по-широко въвеждане на зарежданите с електроенергия превозни средства в Европа, която проправя пътя към хармонизирано решение в световен мащаб. Ние призоваваме ЕК, стандартизиращите органи и компаниите, изграждащи инфраструктура да възприемат тези препоръки и да изчистят неразрешените проблеми възможно най-скоро.
Според ACEA, стандартизацията на връзката между електрическата мрежа и зарежданите с електроенергия превозни средства е една от предпоставките, които могат да помогнат на електрическата мобилност да достигне значим пазарен дял. Понастоящем се използват множество решения, което води до сегментиране на пазара в отделните държави.

Повечето акционери допускат реалистичен пазарен дял за зарежданите с електроенергия превозни средства в рамките на 3 до 10% от продажбите на нови превозни средства в периода 2020 го 2025 г., в зависимост от това колко бързо ще бъдат решени първите предизвикателства, смятат в ACEA.
Членове на ACEA са BMW Group, DAF Trucks, Daimler, FIAT S.p.A., Ford of Europe, General Motors Europe, Jaguar Land Rover, MAN Truck & Bus, Porsche, PSA Peugeot Citro?n, Renault Group, Scania, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars и Volvo Group.
[От: ACEA]