Хареса ни много модулната структура на хиперчарджъра още като го видяхме през 2018-та ли беше през 2017-та и като си наумихме в един момент да се издокараме и в DC хавите, та от началото на 2019-та мейли, приказки и накрая (през юни 2020-та) ни подредиха да сме официален представител, дистрибутор, инсталатор там всичките работи с оторизационни писма въобще както си му е реда всичко.
Оп, нещо много директно тръгна това - айде първо малко по-осветляващо.
Hypercharger е марка DC, бързи, правотокови - наречи ги като искаш - зарядни станции на италианската компания Alpitronic - екип от спецове в силовата електроника. Отличителното в тяхното технологично решение още от самото начало беше модулната структура - касети (power modules) се вграждат вътре в корпусите на зарядните станции както платки в слотовете на дъното на настолен компютър. ОК, не точно, щот тежат по 75 кила парчето, но ето от графиката да го видиш точно как изглежда.
Това е Hypercharger HYC-300 - по-големият от двата корпуса, които компанията предлага. С 4 касети дава общо 300 кВт мощност. Това е или една Tesla Model 3 или Porsche Taycan да дърпа примерно 250 кВт или може да се закачат 2 броя Audi e-tron и да зареждат всеки с по 150 кВт, колкото им е като максимум.
Тази технология елиминира нуждата от големи допълнителни кабинети със силовата електрика, които трябва да се монтират в близост до самата зарядна станция. С времето и други компании започнаха да прилагат модулния принцип, но засега Hypercharger продължава да ни е лидер в това отношение. Сега, след докиментя, малко прескок.
Баш от първия работен ден на новата година, в кило сайтове се затъркаля една "новина" за 199 зарядни станции. Пипната работа - в първия работен ден на новата година и в комбо с тия загадъчни 199, че на 200 няя му обърнеш толко внимание... Ама закъде без пиарец - помага си да фръкват новинките из ефиреца. Това си е бая нужно за зареждачките, че още са ни много кът, не че не се драпа от няколко екипа здраво от години да са повече, но ей я на дойде 2021-ва и някак изведнъж взе да се усеща по така, че ще се намножат вече повечко станциите.
Пак към нашите DC забежки - ранинко се заформихме представител на Hypercharger, но нямаше още почти никакви запитвания и интерес към тези техники в България. И междувременно ние си развивахме производството на премиум AC зареждачки, докато прас през декември 2020 монтирахме първите три 120 кВт зарядни станции на ABB в България.
И това си има (малка) предистория и си стана по реда нещата - изкарахме курс и станахме официален инсталатор на ABB DC зарядни станции, с подпис и печат за всеки от нас - всичкоток.
От тези три, две са на колегите от Fines Charging - да си им много работливи зареждачките - и няма седмица след като ги нанизахме на бетона и подвързахме се заформи тълпа там за откриването - ей така на 243-я километър на Тракия къде Нова Загора (досами ЕКО бензинджийницата). И от другата страна на Rompetrol-а. После хоп още една на фабриката на Алфрида Пеев до Габрово. Еваларка, Велине, DC първенец го раздаде отвсякъде.
Това си е положението - тия места си ги има с горивните работи - ама няма противоречие че там монтираме - важното е зареждачките да са на удобни места, а тия бензинковите са си на самите магистрали и са удобни.
ABB от своя страна, изкара нова серия зарядни станции - също с модули вътре в корпуса - 90, 120 и 180 кВт. Точно от тези 120 кВт са трите, които монтирахме през декември. Вътре самите модули са по 30 кВт всеки, което с добавяне позволява да се стигне до максимална обща мощност 180 кВт. Тя може да се разделя на 2 х 90 кВт - например за 2 парчета Jaguar I-Pace да се пълнят едновременно почти на мах всеки.
Е, след тия най-накрая направени анонси, че сме нагазили прилично в DC морето, ръкавите сме си ги дозапретнали щото се задават бая монтажи по страната на тия големи устройства. Искат си кран, че са тежки, не са като AC миньончетата, но и енергия ръсят на богато, да не кесиш много, ами бодваш, пълниш 15, 20, 30 минутки и се понасяш пак нанякъде.
Всичките тези модели в различните им разновидности ще ги намериш в нашия онлайн магазин - без ценички са, че тях ги раздаваме само при запитване с оферти, което напоследък взе да се случва по-често.
А сме само в началото.
/_
/