В този блог: След Leaf най-накрая дойде време и за електрическият микробус на Nissan, e-NV200 да получи леко освежаване.
Благодарение на chrissy, дилър на Nissan и активен потребител в немския форум Going Electric научаваме, че електрическият ван на Nissan най-накрая ще получи дълго чаканата по-голяма батерия през пролетта на 2018.
От тази седмица вече не е възможно да се поръчва текущият модел на електрическият микробус и той ще бъде достъпен отново догодина с по-голямата батерия от 40кВтч. Това вероятно означава и край на доставките на 24 кВтч батерии от AESC.
В момента Nissan e-NV200 все още има същата батерия от 24 кВтч, произведена от AESC, с която са оборудвани и първото поколение Nissan Leaf и Renault Kangoo ZE.
Интересното е, че сега Renault Kangoo ZE вече се предлага с батерия от 33 кВтч, произведена от LG Chem, докато Nissan Leaf и Nissan e-NV200 ще продължат да използват батерийните клетки на AESC и просто ще получат по-големи батерии. Това ни показва, че батерийните клетки на AESC имат по-голяма енергийна плътност от тези, произведени от LG Chem.
С новата батерия Nissan e-NV200 ще увеличи пробега си по ЕPA стандарта до около 205км спрямо сегашните 115, което си е почти двойно по-голям пробег. Малко вероятно е обаче микробусът да получи по-голяма батерия от 60кВтч като 2018 Nissan Leaf през следващата година и това по-скоро ще се случи най-рано през 2019 с батерия произведена от LG Chem.
Към момента Nissan e-NV200 се произвежда само в Испания (в доста ограничен брой), а батериите се произвеждат и сглобяват в Съндърланд, Великобритания.
Този вид електрически микробуси са много важни за намаляване на замърсяването в града и товарната версия определено ще се хареса куриерските и пощенските компании, докато пътническата версия ще бъде чудесна опция за такси.