Audi e-Tron получи не особено впечатляваща оценка от тестовете за пробег на EPA.
Първият масов електромобил на Аudi най-накрая пристига и в САЩ през май тази година, но дали желаещите да се сдобият с него ще са особено щастливи от факта, че кола за над $75,000 с 95 кВтч батерия ще може да измине криво ляво 320 км с едно зареждане?
Тази цифра определено бледнее доста в сравнение с оценките на Jaguar I-Pace (374,5 км) и Tesla Model X 110D (472 км), но по-интересно е че немското возило изостава по пробег дори от модели като Chevrolet Bolt и Hyundai Kona.
Засега изглежда, че от Audi ще наблегнат на това, че колата ще може да се зарежда на бързи станции и в рамките на 10 минути да вземе достатъчно ток за изминаването на поне 100 км.
Една от причините за не особено впечатляващият пробег на e-Tron е заради това, че Audi използва 88% от капацитета на батерията и оставя останалите 12 като резервен капацитет.
Остава да видим дали наистина Audi ще успее да грабне достатъчно хора с бързото зареждане при тази цена. Със сигурност в САЩ няма да им е лесно да се конкурират с Tesla и останалите налични електромобили, които са на доста по-добри цени и имат сходен или по-добър пробег.
Като част от Volkswagen Group, Audi ще може да използва от бързата мрежа за зареждане на Electrify America, която през тази година се очаква да се разрасне до 2,000 точки за зареждане в 42 щата.
Като бонус, новите собственици на e-Tron в САЩ, ще получат и 1,000 кВтч безплатно зареждане в мрежата на Electrify America.
Бързото зареждане е много хубаво нещо, но може би по-важно е как това бързо зареждане се отразява на батерията в дългосрочен план и дали тя може да издържи достатъчно цикли на зареждане при мощности над 150 кВт.