Отиващата си година определено не беше от най-успешните за Nissan.
Продажбите на компанията спаднаха с близо 25% спрямо миналата година и това определено е сигнал за нужда от редица промени.
Промените, които се задават по линия на вредните емисии в Европа са друго нещо, с което Nissan ще трябва да се съобрази. Това вероятно е една от основните причини за взимането на решение от страна на японския производител да спре да предлага дизелови SUV модели в Европа.
Или както казваше Гацо Бацов, "чао, лека нощ, довиждане, приятни сънища, мерси".
От Automotive News споделиха в началото на тази седмица, че дизеловите версии на най-продаваните модели Juke и Qashqai няма да се предлагат в Европа от следващата година.
Вместо това новият Qashqai, както и кросоувърът X-trail (Rogue), ще използват плъгин хибридна система, заимствана от Mitsubishi Outlander PHEV, която вече е достъпна за Nissan, след като компанията закупи (спаси) Mitsubishi.
Междувременно новата версия на LEAF за Япония получава списък с модернизирани технологии, включително по-добра EV навигация.
- След задаване на дестинация навигационната система вече ще показва всички налични станции за зареждане по маршрута. Функциите за подпомагане на шофиранет вече ще включват откриване на мъртва точка и по-бързо автоматизирано паркиране.
- Мобилното приложение на LEAF също е пипнато, като ще актуализира по-добре състоянието на колата и ще позволява дистанционно заключване/отключване.
- Освен това ще можеш да виждаш на телефона си скоростта и местоположението на колата, ако си я оставил на някой друг да я кара.
Междувременно, предстоящият Nissan Qashqai беше визуализиран от концепцията IMQ (на снимката отгоре) по време на автомобилното изложение в Женева 2019.
И понеже Qashqai получава системата на MItsubishi Outlander Plug-in Hybrid, да кажем, че последния вече е с 13.8 кВтч батерия, което е скромен скок нагоре от предишните 12 кВтч. С тази добавка пробегът на ток е около 40 км, на което вероятно ще може да се разчита с плъги хибридния вариант на Qashqai.
През 2018 Mitsubishi Outlander PHEV беше най-продаваният плъгин хибрид в Европа във всички сегменти за четвърта поредна година, но през тази година се конкурира за първото място с BMW 330e.
Наскоро от Nissan споделиха, че искат да се ориентират към правенето на по-скъпи и луксозни електромобили за сметка на по-малките и компактни градски модели като LEAF.
Спирането на дизеловите модели звучи в крак с времето и промените напоследът и остава да видим какво ново ще ни предложи Nissan по линия на електрическите превозни средства.
Малко остава до старта на CES 2020 и вероятно там ще видим последна версия на очакващия се по-късно през следващата година SUV Ariya, за който се спекулира цена от около $55,000.