[ВИДЕО]: Бьорн Ниланд тества Audi e-Tron 50 в зимни условия

Електромобили

 В едно от първите си видеа за тази година, Бьорн Ниланд прави зимен тест на Audi e-Tron 50.

След като беше тествал e-Tron през лятото на миналата година, сега Бьорн прави втори тест с e-Tron 50, за да види как се справя той в зимни условия.

e-Tron 50 e версията с по-малката 71 кВтч батерия, която има реално използваеми около 63 кВтч.

Тестовете на Бьорн винаги са идентични и са една добра отправна точка за възможностите на електромобилите в реални условия.

Обикновено той поддържа средна скорост от 90 км/ч и докато е на път споделя и показва доста полезна информация за зареждането на всеки електромобил, който успява да тества. Това си е бая изморително, защото често кара коли по 1000 км по цяла нощ, наред с много други тестове.

Интересното покрай e-tron теста е, че докато чакаше батерията му да се зареди на съседна зарядна станция се оказа (вероятно тестов) Porsche Taycan Turbo и Бьорн успя да хване малко цифри от неговата зарядна сесия.

Поршето се зареждаше с около 100 кВт мощност при 33% достигнат капацитет, след това скочи до 145 кВт при 45%, малко след което Бьорн потегли. Щеше да е интересно да се види дали вдига още мощността след затопляне на батерията или остава на около 150 кВ.

Това е доста под обявената от Porsche мощност на зареждане от 270 кВт (засега и 350 кВт по-късно), но, отново, вероятно изначално зареждането е било с по-бавна скорост, защото колата е пристигнала на станцията с недостатъчно затоплена батерия.

Обратно към e-Tron и резултатите от теста на Бьорн.

При нощно каране със средна скорост от 90 км/ч при външна температура от -2 градуса, Бьорн успя да измине 257 км с разход от 23,4 кВтч/100км и му оставаше ток за още около 12 км.

Сравнявайки тестовете му на e-Tron 50 и e-Tron 55 от лятото и зимата се вижда, че спрямо сезона пробегът спада средно с около 30-40 км.

e-Tron 55

  • Пробег през лятото 370 км
  • Пробег през зимата 330 км

e-Tron 50

  • Пробег през лятото 300 км
  • Пробег през зимата 270 км

В началото на годината момчетата от carwow също правиха тест на e-Tron 55 и също като Бьорн успяха да изминат 330 км, но техният тест се различаваше по това, че карането при тях беше докато колата буквално не спре сама накрая.

Веднага след този тест Бьорн реши да види как се държи e-Tron 50 на дълги пътувания и си спретна поредното пътешествие на 1,000 км с електромобил.

Едно от интересните неща, които Бьорн изтъкна като плюс на е-Tron 50 е бързото зареждане, което на моменти при него е стигало до 127 кВт. Tова е дори малко повече от обявената в спецификациите на колата максимална мощност за зареждане от 120 кВт.

Ето го и видеото от това пътешествие, което Бьорн смята да повтори заради дъждовното време, което го е възпрепятствало да кара с по-висока скорост и да постигне по-добро време от около 11 часа.

 

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари