В този блог: Renault намери добра алтернатива за използването на старите батерии от електромобилите си.
Renault технически притежава множество батерии благодарение на своята програма "Zoe", чрез която компанията продава само електромобила, а батерията се изплаща на месечен лизинг.
Доста от най-старите батерии скоро ще започнат да се подменят с нови и Renault може да се окажат с голямо количество под ръка, но за щастие компанията вече е намерила едно добро приложение за тях.
Сега те ще използват някои от тези износени батерии за захранване на станции за зареждане на електрически автомобили. Такива вече има инсталирани на магистрали в Белгия и Германия, а основаната идея на тези станции е да бъдат разположени на места където "изграждането на силна връзка към електрическата мрежа би било много скъпо".
"Разработваме редица системи E-STOR, като някои от тях, както и инсталираните в Белгия и Германия, са проектирани специално за по-евтино и бързо зареждане. Сега говорим с няколко партии за проекти в Обединеното кралство и други държави от Европа и очакваме по-широко разпространение през следващите няколко месеца." - споделя Matthew Lumsden от Connected Energy.
Зарядните станции "E-STOR" могат да се свържат към вятърни генератори и соларни панели, което позволява монтажът им дори на места, до които няма изградена електрическа мрежа. Капацитетът им не е много голям, но пък са идеално решение за отдалечени райони.
Нормалният жизнен цикъл на една батерия за електромобил е между 8 и 10 години. Дори след като спрат да се използват в колата в тях достатъчно капацитет, за да се ползват като резервна мощност. Така, преди да се премине към скъпото рециклиране те намират допълнително приложение, което води и до намаляване на цената им.
Connected Energy предлагат също и решение за управление на натоварването за използване в промишлени и търговски обекти. E-STOR зарядните станции могат да бъдат контролирани от сложна платформа за оптимизация на енергията, която да осигури надежден източник на енергия в часовете, когато потреблението на ток е най-скъпо.
Междувременно Renault-Nissan алианса обяви плановете си за съвместно дружество с един от китайските автопроизводители за производство на електромобили на местния пазар.
Алианса изостава с продажбите си в Китай, и за да покрие новите изисквания на страната свързани с производството на електромобили, ще си партнира с Dongfeng Motor Group чиито завод има капацитет от 120,000 единици на година.
Новата компания, която се казва eGT New Energy Automotive Co ще се цели в сегмента на малките електромобили и се говори, че ще изкара на пазара електромобил, който ще струва не повече от $8,000.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин