Какво научих от доклада по корпоративна отговорност на GLOBUL
От Мартин ХаджистойковУпс, забравих да замъгля една дума в заглавието или да я заместя с 'един от мобилните оператори'. Ами сега? Не са ми платили, няма лапаница, иначе казано, а пък аз взех, че ги изрекламирах едно хубаво. Каква безотговорност само...
Какво общо има това с електромобилите? Ами привидно нищо, но всъщност достатъчно. Имах възможността да присъствам на представянето на този първи за България доклад (от заглавието) по корпоративна отговорност в края на миналия месец, а началните думи в този блог са просто един ракурс на медийната ни реалност...
Не ми е работа да хваля GLOBUL - там се справят достатъчно добре и без моите хвалби. Мога обаче да им благодаря сърдечно за поканата, благодарение на която бях част от скромното представяне на доклада. Днес бях част и от един друг форум - организиран от Дневник в партньорство с GLOBUL - Green Innovation Forum 2011, за който ще ви разкажа в друг блог. Още една благодарност, обаче. За Renault България, които поканиха нашия екип на събитието и на мен се падна честта да нося фланелка на eCars.bg в познатата зала в Шератон. И за това ще стане дума където му е мястото.
Но да се върна на доклада по корпоративна отговорност на GLOBUL. Всъщност, ако нямате копие сами може да се запознаете с този вдъхновяващ документ, изработен заедно с denkstatt, на интернет страницата на мобилния оператор. За мен това беше второ представяне, след като вече съм се запознал с доклада и имам добра представа за неговото съдържание. Ясен Гуев, обаче, реши да направи нещо различно, по думите му. Ясен е директор корпоративна политика на GLOBUL и е логичният 'докладчик' в случая.
Самият доклад няма да коментирам. Наистина, при положение че сами ще го прочетете, какво да се упражнявам в ролята на критик или анализатор. Но впечатляващо за мен беше решението на Ясен да представи доклада с призив. И с примери за разни интересни неща, направени от руски режисьор. Призив и към останалите компании да подходят така. Да демонстрират прозрачност. Да покажат какво и как правят. Какво изразходват. Какви мерки за модернизиране предприемат...
Това, което научих не е как да направя и аз (някой ден, ако стигна до това) корпоративен доклад. Това мога да науча само, когато се заема с тази задача, за която определено си давам сметка, че е доста трудоемка и многостранно ангажираща. Но разбрах, че най-после има компания в България, която демонстрира естествено желание за добруване. За откритост. Всъщност, това, че други не са направили такива доклади, не означава, че не са добри хора с желание за ефективно развитие или невероятно отношение към клиентите си. Но трудът за изготвянето на такъв доклад е един рентген на цялата компания, който в процес показва всички неща, които инак не се виждат с просто око. Сигурен съм, че в GLOBUL са видели доста неща, които досега може да са им убягвали. Няма как да не е така. Един такъв мащабен документ обхваща цялата дейност, показва структурата, нейната ефективност или неефективност и няма как да не е осветляващ.
Научих още, че докладът бързо е припознат и е породил инициативност и у други. Ако беше наш, това щеше да е голяма част от удовлетворението, че сме го направили. Защото при толкова много скрито покрито, имаме голяма нужда от такива 'корпоративни обяснения' у нас.
Докладът е толкова голям за обикновен потребител като мен, че лесно мога да се изгубя в него. И да си запея моята песен - намаляването на емисиите и покупката на електро кола за мен са съществени. Няма какво да пренебрегвам многото други неща и направления в доклада. Но ние тук сме си на електромобилна тема и след като ви казах какво съм научил, естествено залитнах в нашата си посока. А съм сигурен, че с времето ще осъзная, че съм научил доста повече неща от този доклад. Като го прочета пак. И като се срещам пак с хората от GLOBUL, които познавам. А един от тях е човекът, който управлява електрическия Peugeot iOn, дето ние имахме възможността да поснимаме хубаво и да си направим едно видео още когато колата беше в едно от представителствата на Peugeot. Което ми напомня как тогава Ясен охотно се съгласи да идем да снимаме и да разгледаме колата. И дори предложи по-късно да ни кажат какви са им впечатленията от нея. Те пък взеха, че направиха цяла презентация по въпроса по време на втората електромобилна конференция в София. И отново бяха първи - този път с подробен доклад за употребата на масов съвременен електромобил. Признавам си, че им завиждам. Искам и ние да си имаме електромобил. Но 'завистта' ми всъщност не е нищо повече от потиснато нетърпение по очакване на момента, в който и ние ще се возим насред тишина...
Та, Боби. Човекът, който кара електро колата на GLOBUL. Любезно се отзова на вчерашното откриване на първата зарядна станция за електромобили в София - пред кметството. Показа пред камерите как се зарежда колата, отговори на не един и два въпроса.
Не гледах новините вечерта. Защото не исках да видя замъглената по всевъзможен начин електрическа кола на GLOBUL. За да на ми се замъглят и впечатленията и доклада по корпоративна отговорнос. Че да взема да забравя какво съм научил от него. Така съм си добре. А на GLOBUL и електро колата им е отворена за всички .
Мартин Хаджистойков - eCars.bg