Пазят ли си германците държавната дотация за техните си електромобили?
От Мартин ХаджистойковИ в Германия може да получат солидна отстъпка за покупка на електромобил – но за нас е важно в България как ще е!
Вероятно най-изгодно сега е да си купиш електромобил във Франция (о, или пък Естония). Пък и е лесно – избор вече има. Най-вече от френски модели, разбира се, и не кипи от изобилие, но пък има един много важен аргумент за сдобиване с електро кола – супер отстъпка от €7,000 кеш в брой и на ръка – не с приспадане от данъците следващата година като в щатите. Струва €25,000, например, взимаш го директно за €18,000. Чудесно, Франция е основен авто производител в Европа и там има дотации за производителите, но само за френските. Но какво става в "най-основния"? Германия определено не бърза с подобни големи финансови стимули за покупка на електромобили. За това вероятно си има обяснение – като французите, и германците ще да искат да удрят рамо на своето си. А къде сме ние в цялата тази схема?...
Интересно е да следя какво споделят по блогове и форуми разни електромобилни "глашатаи". В Mein-elektrouato, например, от началото на януари има добра статистика за продажбите на електрически модели през 2012 г. Бидейки все още миниатюрни, те се увеличават с добро темпо, а през 2013-та най-накрая ще има и серийни германски електромобили на пазара. Като Volkswagen eUp! (потвърдено) и BMW i3 (излиза на 16 ноември). Различен клас са, и цените им ще са различни, а имат и една друга съществена разлика – i3 е проектиран и изграден като електромобил, докато eUp! е просто електрическа версия на Up!
Разлики между тези и други бъдещи германски електромобили ще се намерят още много, но всичките ще имат нещо общо – евентуалната възможност за държавна отстъпка под някаква форма, при закупуване. Така си мисли Кай Домрьозе, създателят на Mein-elektroauto, когото приемам за събрат в дейността му. Според него германската държава не намира за уместно да предложи национален финансов стимул за покупка на електромобил, преди на пазара да излязат германските марки. ОК, вече има Opel Ampera, но Opel е част от GM...
Логично, шовинистично или каквото и да било, това е факт и очевидно германската политика сега не е да окуражава "чуждата" електрическа мобилност. Долна Саксония, например, държи 20.01 процента във VW – май звучи като солидна причина да не гласува за предварителни електромобилни стимули. Виж, като започнат продажбите на VW eUp!, курсът може да се смени .
След старта на електро продажбите на VW/Audi, Кай смята, че тази промяна в курса може да доведе до въвеждане на премия за покупка на електро коли в Германия. Премия на стойност 5,000 до 7,500 Евро! Във Волсфбург не е като да не обмислят варианти за понижаване на цената на електрическия Golf, например, като с отделен лизинг за батерията, и премия от 5,000 (или повече) Евро би наелектризирала още повече нещата.
Какво да правим ние в България? Дали "ще се случи" това предложение да имаме 5,000 лв отстъпка за покупка на електромобил скоро? Ако не, май ще се окажем в позната ситуация – много по-ниски доходи и много по-високи цени. С други думи, за нашите възможности ме е грижа – във Франция сега могат да си купят Renault ZOE само за около €13,000, германците ще могат да вземат VW eUp! вероятно също на много добра цена, но е важно ние какъв избор ще имаме. От него ще зависи и как ще се развива електрическата мобилност у нас!
[От: Mein-elektroauto]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.