Червена точка за BMW: След 70 хил. км батерията им губи само 8%
От Мартин ХаджистойковТези данни идват не от производителя, а от човека получил първите ключове на експерименталния ActiveE – Том Малогъни от Ню Йорк. След като навъртя тонове километри на електрическия MINI E преди това, сега Том явно не слиза и от взетия на лизинг ActiveE – предшественикът на BMW i3. Само за 15 месеца притежателят на ресторант в американския мегаполис вече има над 70,000 км зад волана на своя BMW електромобил и сред многото данни, които записва ежедневно едно нещо изпъква сериозно – въпреки всичките тези километри и над 1,000 зареждания, батерията е загубила само 8% от своя капацитет...
Защо пък "само" 8% загуба на капацитет?
Отдавна използваме ДВГ колите машинално. Знаем им възможностите, болежките, предимствата и недостатъците. Борд компютите пък ни показват данните, които най-често ни интересуват. Почти няма неясни неща. Това обаче не е така при електромобилите. За повечето хора те крият множество неизвестни. И поне засега повечето от тях са свързани с батериите. Колко км се изминават с едно зареждане, колко време се зареждат, как им влияят пътните и атмосферните условия, са само някои от многото въпроси, които идват наум. Отговори за щастие има, но все още не достатъчно и не особено точни.
Понеже първите масови съвременни електромобили като Mitsubishi i-MiEV и Nissan LEAF са в употреба от само малко повече от две години, все още няма кой знае колко данни "овехтяването" им. И тук неяснотите отново са около батериите – електромоторът и силовата електроника, например, не са толкова "притеснителни" компоненти. И след като разбрахме от блога на Том в Plugincars за доста доброто представяне на батерията на електрическия BMW ActiveE, нямаше как да не сложим "само" пред осемте процента.
Над 70,000 км за 15 месеца означава по над 4,600 км на месец. Особено за електромобил с пробег до около 150 км с едно зареждане това е много. Наистина много. А над 1,000 зареждания означава, че Том прави средно над две зареждания дневно. Е, да, иначе ще му е трудно да минава по над 150 км всеки ден. Ето ги всичките тези неща подредени:
BMW ActiveE
- 15 месеца употреба;
- Над 70,000 км пробег;
- Над 1,000 зареждания;
- Около 8% загуба на капацитет на батерията.
Затова ли се "бавят" германците?
След вече милиони тестови километри и чудесни впечатления за никел-манган-кобалт батерията на BMW (произведена от Bosch) като тези на Том, за пореден път става ясно защо германците още не пускат на пазара свои електрически модели. Тестовете им обаче се отплащат – за потребителски отзив като този мечтаят всички производители. Още повече като става дума за електромобили, данните от чиято употреба в дългосрочен план са все още оскъдни.
В обобщение
При такава интензивна употреба, батерията на BMW се справя доста добре с проблема, който ще вълнува мнозина преди покупка на електромобил – загуба на капацитет. Докато дойде време за вграждането й в BMW i3 в следващите месеци тази батерия със сигурност ще бъде подобрена още, а и повечето хора карат много по-малко от 150 км всеки ден. Но ако това доказателство за надеждността на един електромобил не ви е достатъчно, значи ви трябва или още информация или пък да почакате дори по-стабилни показатели.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.