С години чаках съвсем обикновени нещица, като препращане на SMS, да намерят място в поредния iPhone ъпдейт. Но политиката на Apple е "дразни масите и ги нахъсвай за повече"! Нарича се Product stacking – пускаш един продукт на пазара и следващите стъпват на неговите успехи. Само че има една особеност. Пускането на всеки следващ продукт е съпроводено с много "разядки"...
Просто е – обявяваш, че ще пускаш продукт и след това на етапи "дразниш" публиката, подхвърляйки по някой и друг пикантен детайл. Постепенно феновете стават все по-нетърпеливи и крайният резулатат е нещо от сорта на опашките пред магазините на Apple още от нощта преди пускането на следващия iPhone.
И когато новото чудо се появи на пазара вече си толкова обсебен/а от него и от супер техническите му способности, например, че имаш склонност да простиш липсата на по-обикновени неща. Мда, спомням си добре моя Phillips Genie 2000. Той имаше повече базови и удобни потребителски функции дори от втория ми iPhone 10 години по-късно...
Каква е връзката с електромобила на Tesla?
Но какво общо има това с Tesla Model S. Ами... Джордж Бланкършип! Човекът отговарял с години за маркетинга на Apple очевидно е пренесъл много и в Tesla Motors – стилът си личи. В Model S има какви ли не високотехнологични чудесии, начело с големия 17" екран, от който се командва всичко. Само че липсват по-обикновени. Някои от тях Tesla ги пуска на час по лъжичка с всяко обновяване на софтуера. Така се поддържа хъса . Не е нещо неприятно. Може да го наречем дори гъделичкащо, зависи от гледната точка.
Ето един пример. Ново видео показва скрито меню на същия този голям екран в Model S. От него се вижда, че собствениците на електромобила предстои да получат нещо елементарно, като видимост за мъртвата точка или атаптивен автопилот. Последното не е точно от нещата, с които всички сме свикнали, но се вписва донякъде в идеята.
Не е ясно точно кога тези функции ще бъдат активирани, но явно се работи по тях. Както и вероятно по други по-стандартни функции – за такива въобще не липсват заявки във форума teslamotorsclub.com. Може би дори активирането на по-елементарни възможности няма да става само по софтуерен път и ще се налага "сервизна обработка", но има много индикации, че нещата с Model S до голяма степен вървят като тези с iPhone или iPad.
Не е толкова чудно, все пак Tesla се настани в не един и два бивши магазина на Apple – тенденцията е очевидна. Поне знаем какво да очавакваме и как ще се движат нещата. А и това не е най-важното – електромобилът е страхотен, има голям пробег и можем да се надяваме само, че полека на пазара (в Европа) ще започнат да се появяват употребявани, защото цените на нов Model S не са точно като за масовия пазар.
Ето видеото със скритото меню:
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.