Е, да, правихме Twizy десетки кръгчета по време на Автосалон София 2013, но сега е друго – от сутрин до вечер проби от всякакъв тип. А нощес, зареждане, понякога :)
Днес набързо осъзнахме някои неща за Twizy, които вечерта след обиколките събираме в един блог, че да ги споделим. От централата на Renault, през града насам натам, ето какви неща отбелязахме. Караме по ред:
По баира и надолу
Вече в квартала, тръгваме от Billa на Каблешков и България нагоре към Бояна (ако не ти говори нищо, става дума за 2.5 км доста приличен баир), да видим как ще му се отрази изкачването. При тръгването индикаторът показваше 68 км оставащ пробег и нагоре, както при всички електромобили, "остатъкът" започна да намалява бързичко. На върха имахме 51 км и си викаме "ОК, сега надолу бързо ще го върнем обратно".
Ускорихме до 58 км/ч и хайде по инерция. Стрелката, която показва, че батерията се пълни обратно, светна веднага – готино е да гледаш как тъпчеш електрони, без кабелът да е забучен в контакта . Twizy, обаче, е много различен от Kanzoo Z.E., например, откъм регенериране. Ако се спускаш по силен наклон с минивана и махнеш крака от педала за ускорение, регенерацията е толкова силна, че колата спира буквално за 10 метра понякога. А нашият Twizy не само не намали надолу, но и ускори с няколко км/ч. В един момент наклонът намаля и все пак започнахме да губим скорост, като се наложи и леко подаване на ток, за да не дразним шофьорите отзад, че скоростта ни падна по 48 км/ч.
Ето ни обратно на Billa и какво да видим, имаме 52 км/ч оставащ пробег. Озадачени, пак се сещаме за електрическия Kangoo, където за същото спускане си върнахме доста от прогнозния пробег. Е, в Twizy няма такава усъвършенствана система за пресмятане на енергийните потоци, а и както вече стана ясно, регенерирането въобще не е толкова интензивно. Има го обаче и е МНОГО добре да се използва във всяка възможна секунда. Удължава пробега въпреки че това не се показва толкова бързо на екрана.
Това помага за странично ориентиране
В предния край на вратите, точно над калниците, има "пролука" . Изведнъж се светнахме да я използваме, защото през нея се вижда горната част на калника или с други думи разбираш много по-добре къде се намират гумите. Защото нали е по-тясна колата и си мислиш "Ооо, този канал ще го 'обкрача'" и хоп с едната гума точно през него минаваш. Ако не друго поне се светнахме бързо.
Топлоооо
Да, август е, слънцето пече и макар че преди първите два кратки сесийки забравяхме за това, сега преди всяка следваща намазваме ръчички и крачета със слънцезащитен крем. Друг вариант е да сме с ленени ризки и панталони с дълги ръкави :). Все така, определено е добра идея да се използва крем – както знаем, кожата ни изгаря бързичко.
Дърпа ли?
Ъммм, да, ама и хапва :). Днешният тест беше умерен, но се уловихме в известно количество демонстрации колко бързо може да се изнася Twizy на светофара. Можехме да го даваме и по-еко, но пък искаме да направим реален градски тест, с всякакъв тип каране. Twizy дърпа доста прилично за своите 17 кс (и с двама вътре), обаче трябва да се помни, че с енергия за 80 км нормално шофиране на борда не е зле десният педал да се натиска по-лекинко. Скорост? След като видяхме, че регенерира доста постеливо от Бояна надолу, при следващото спускане остава да видим дали ще подобрим сегашния си рекорд от 92 км/ч с Twizy (води се с 80 км/ч макс).
ОК, стига за днес
Врътнахме едно вечерно кръгче до Народния театър, там досъбрахме прилично количество впечатления и информация и прибрахме Twizy в гаража да почива за утрешното продължение с малко под 45 км пробег на екрана. Има обаче нещо, което не направихме – няма да го зареждаме, да видим как ще продължат нещата утре. И това си е част от теста, все пак . Очаквай включване утре по някое време, а дотогава, с програма от студиото!
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.