Сряда, 18 Септември 2013 08:21

С 300-километров електромобил на половин цена вече става, нали?

От
tesla model s elektromobil
И ти да се радваш така на първия си електромобил :)
В този блог: Конкуренцията свърши работа – вече се работи по масови електромобили с 300 км пробег на половин цена от сегашните.

Дори не искам и да си представям колко още щяха да се забавят електромобилите, ако не беше Tesla Motors. А стана така, че малкият ЕМ производител жилна стабилно старите гиганти и те най-после се размърдаха. В резултат, до 2 години на пазара ще има електро коли с по над 300 км пробег и, а дано, под €30.000...

Цялото това раздвижване Tesla го постигна със скъпия Model S. Ами какво ще стане, когато изкарат по-малкия и по-евтин Model E? Ще стане това, което искаме, разбира се – електромобилите да станат много по-достъпни и ефективни. Само че всеки ще иска парче от пицата.

Volkswagen вече обяви новите си ел. модели и сега те са все още сравнително скъпи и с малък пробег. Добрата новина е, че с новата им модулна платформа ще могат да електрифицират който модел си поискат и с развитието на батериите компанията ще става много ЕМ конкурентна.

GM пък вече работи по електромобил с над 300 км пробег и цена около $30,000. И дори официално проучва Tesla Motors. Сам шефът на GM Дан Акерсън възложи това на хора в своята компания. Дали има по-добра оценка за нов автопроизводител от това един от най-старите да проучва задълбочена успешната му работа?

И другите няма да се мотаят. ОК, някои го карат по-бавничко, но конкуренцията ще ги забърза щат не щат.

Ето че 2013-та вече преваля, та до новите електромобили с повече пробег и на по-ниски цени на Tesla, GM, VW, BMW и който още се включи в играта, наистина остават само 2 години. Модел 2016 обикновено означава на пазара през 2015, а подготовката вече тече. Дето се вика чакаме първи скици, а още през 2014-та вероятно ще се появят и шпионски снимки. Те и компаниите се изхитриха, та сами да ги пускат вече – ново PR забавление си намериха.

Големите имат огромни възможности и ще ги използват. Ще им е много трудно срещу Tesla, обаче. По простата причина, че американците стартираха на чисто с електромобили и нямат линии, отдели и какво ли още не за преоборудване и много по-важното – фен армии за пренастройване. Че я вижте какво е по BMW и VW форумите. И по други де. Скептици бол, съмнения много. Върви ги убеждавай...

Няма нужда, обаче. То става много лесно – видях го скоро в един BMW блог в щатите, в който заклет BMW бензинов фен казва след кръгче с i3: "Много повече ми хареса, отколкото очаквах".

Затова и моделът на Tesla работи толкова добре. Даже става игра на думи, защото същото важи и за Model S. Влизаш в салон на компанията в някой мол и там – електромобил. Ха! И готини хора. Приказваш си, питаш, разглеждаш, информираш се. Никой не ти пробутва договори, цени и разни търговски трикове. Зарибяваш се сам/а Laughing. И после като се качиш на тест драйв, просто не ти се иска да слизаш.

Ей, няма да спираме с ръчкането – трябва да ги докараме в България. Добре са ни дошли, особено с по-офертния откъм пари електромобил среден клас. Да може повече от нас да си го позволят. Да може повече от нас да се изкефят. Дори да не е безплатно зареждането (на Tesla), а няма причина да не е, когато монтират от техните бързи зарядни, ще го преглътнем, нали? Защото  – първи на светофара, без дим и шум – голям кеф ще да е. При това на прилична цена!

И както винаги, пак да те подръчна – бъди активен/а, пиши по форуми, фейсбук, пиши на Tesla, на Renault, Nissan, на BMW, на който прави електромобили. Без активност няма да ни обърнат внимание. А и ние искаме да караме готини електромобили, нали. С (над) 300 км пробег и за под €30,000. Няма какво да чакаме държавата – да им покажем, че и в България ги искаме и ще ги караме!

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 3544 пъти Последна корекция Сряда, 18 Септември 2013 09:21
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.