Блог (105)
WWF: Една от всеки шест коли да е електромобил до 2030
От Стефан НиколовНа Великобритания ще са нужни повече от 6 милиона електрически автомобила до 2030 година, ако страната иска да изпълни задълженията за намаляване на емисиите СО2 – това е заключението на нов доклад на WWF.
ЕС ще забрани колите задвижвани с горива до 2050
От Мартин ХаджистойковАко някога сте се чудили как ли ще изглежда светът без превозни средства, задвижвани чрез изгаряне на гориво, може би от тази реалност ви делят само четири десетилетия. Изпълнителният орган на ЕС, Европейската Комисия, излезе с амбициозно предложение за елиминиране на бензиновите и дизеловите автомобили до 2050 година в опит за намаляване на задръстванията и драстично ограничаване на вредните емисии и тяхното вредно влияние върху околната среда. Макар че планът има своите противници, вероятно по-уместно е да се помисли как би изглеждал светът, ако потреблението на горива продължи да се покачва в следващите десетилетия, постоянно.
Електрически коли за икономия на гориво – Nissan Leaf сред първите
От JACtestНастоящите автомобили с двигатели с вътрешно горене оказват доста негативно влияние върху околната среда и естествената нужда от подобряване на мобилността и ограничаване на замърсяванията доведе до създаването (всъщност възраждането) на електрически превозни средства. Последните разработки осигуряват добри резултати на живота на батерията и горивните клетки, като по този начин се подобрява многократно ограничения капацитет/пробег на електрическите коли.
Kia Motors се присъедини към Партньорство за чиста енергия
От Мартин Хаджистойков"CEP" - Clean Energy Partnership или Партнъорство за чиста енергия - е световен съвместен проект, включващ към месец май 2010г. 13 компании, като Ford, BMW, Volkswagen Group, Toyota, Daimler и др. Общата цел е гъвкавото използване и налагането на водорода, и други алтернативи за мобилност без вредни емисии.
Десетте най-задавани въпроси за електрическите коли
От Стефан НиколовТемата за електрическите коли със сигурност участва трайно във всеки разговор за зелени превозни средства. Но с тях са свързани множество въпроси: дали вредят по-малко на околната среда от традиционните бензинови МПС или от тези, използващи водород; защо са толкова скъпи и т.н. Ще се опитаме да отговорим на тези въпроси /и на осем други/ веднага.