Блог (105)
SOPA & PIPA – СОПА за онзи, който ПИПА – нашият протест днес!
От Мартин ХаджистойковДокато се запознаваме подробно с огромното количество информация в Wikipedia по повод 'затъмнението' на английската част от сайта и двата американски законопроекта SOPA и PIPA и същевременно работим по elektromobili.bg, изразяваме своя протест срещу приемането на подобни рестриктивни спрямо нашата интернет свобода мерки и днес няма да публикуваме нови статии на интернет страницата на eCars.bg.
Призоваваме всеки, който вижда тези редове да се информира подробно за въпросните законопроекти и действията на Wikimedia Foundation от горните линкове. Не разполагаме с техническа възможност за каквито и да било преводи, затова остава само възможността да бъдат четени на английски или съответно ако имат български преводи и разбира се да се търси информация в други български сайтове или медии. На български тези две съкращения просто нямат по-пасващо звучене, нали?
Форумът на eCars.bg все още не е готов, затова коментарите ви са добре дошли в полето под текста. Ако не виждате полето за коментари учтиво ви молим да изтриете кеш историята на вашия браузър ОТ САМОТО НАЧАЛО (ако е възможно изтрийте бисквитки и друг тип хронология) и да рестартирате компютъра си. Кажете и на другите за тази статия и продължавайте да се информирате за развитието на казуса. Wikipedia дава и указания как да помогнете. Прочетете и дайте своя глас!
АКТУАЛИЗАЦИЯ 19:40:
Подробна интерпретация на последствията от приемане на гореспоменатите законопроекти има на страницата на Stanford Law Review.
eCars.bg
Хибрид, електрическа кола или електромобил с удължен пробег?
От Мартин ХаджистойковХа сега де, ето ти дилема. Но преди да я наречем такава, трябва да се уверим, че понятията от заглавието говорят на хората колкото и бензин, дизел, газ и т.н. Темата за алтернативното задвижване става все по-актуална, но от отговорите на въпроси в различни анкети и проучвания по света става ясно, че тя все още е обвита в мъгла. Мога да ви дам бърз пример. Тези дни като си купувах зеленчуци както обикновено си говорех със собственика на магазинчето и стана дума за това, че скоро сме присъствали на откриването на фотоволтаичната система за зареждане на електромобили, с демонстрация на вече изцяло електрическия Nissan Micra, конвертиран от А1 Лимитед. "Ааа, тия хибридите ли бе", подхвана моят човек с плодовете и зеленчуците... Е, сами разбирате - нещата на този етап просто не са ясни на хората...
Въглеродните емисии от колите ни струват $145 милиона дневно
От Мартин ХаджистойковМиналата седмица имахме възможността да видим с очите си новата (фотоволтаична) станция за зареждане на електромобили с електрическа енергия, генерирана от слънчевите лъчи и предвид важността на събитието (и постижението) статията е на специално място на главната страница на eCars.bg. Изпълнителите на тази високотехнологична система от A1 Eco и БИЕС ЕООД ни преодставиха и не малко техническа информация, на този етап свързана най-вече с разходните показатели преди и след конверсията на Nissan Micra и, разбира се, всичко това в контекста на безплатното зареждане с електричество, генерирано от слънчевата енергия, но сред данните имаше и един доста обезпокоителен показател - цената на изхвърляните от колите ни въглеродни емисии...
Миналата седмица предложението за възстановяване на ДДС на фирми при покупка на нов електромобил не получи подкрепа в бюджетната комисия на парламента и за това бяха представени съответните доводи. Сред тях са мотивът, че ДДС директивата на ЕС не предлага такава възможност за електро коли, а само за превозни средства, които се използват за транспортни, охранителни, таксиметрови, куриерски услуги, за коли под наем и за обучение на шофьори. Да, противоречие има, разбира се, защото както и останалите коли, и задвижваните с електричество могат да се използват в тези направления и реално това вече е факт в много държави. Факт е също обаче и че в повечето страни, където има стимули за покупка на електрически превозни средства, те не са в направлението ДДС...
Green Innovation Forum '11: водата – петролът на нашето столетие
От Мартин ХаджистойковВ първата част на блога за Green Innovation Forum 2011, организиран от Дневник и denkstatt в партньорство с GLOBUL на 29-ти ноември засегнах най-вече началния панел, свързан с една от трите теми на семинара - храните, и сега ще мина напред към другите важни елементи. Започваме с водата...