Блог (105)
Колите стават все по-нежелани в големите европейски градове
От Мартин ХаджистойковВ Америка синхронизират светофарите за зелени вълни и облекчаване на трафика и предлагат на шофьорите приложения за намиране на парко места, но в много европейски градове се действа в обратна посока - създава се среда, враждебна за колите. Методите са различни, но целта е ясна — да се направи употребата на коли скъпа и много дразнеща, та да провокира хората да търсят по-природосъобразни форми на придвижване.
Градове като Виена, Мюнхен и Цюрих вече са затворили доста улици за автомобилния трафик. В Барселона и Париж пък някои вече са превзети от популярните програми за споделяне на велосипеди, а шофьорите в Лондон и Стокхолм плащат обилни такси само за влизане в центъра. През последните две години, дузини германски градове се включиха в естествената мрежа от 'природосъобразни зони', в които могат да влизат само коли с много ниски въглеродни емисии...
Имате ли си електромобил? Засега на този въпрос в България малко хора могат да отговорят с да, но пък тези, които вече се движат на ток или пък се интересуват силно от идеята имат, така да се каже, общ покрив над главите си. Не пази от дъжд, но пък е много повече от обикновен подслон и се казва Българска Асоциация Електрически Превозни Средства (БАЕПС) - орган с нестопанска цел, в който членуват изключително и само ентусиасти, чиято цел е да споделят електрическата мобилност и да популяризират електромобилите в България. И още първата среща на асоциацията, на която присъствахме, ни впусна в обсъждане на инфраструктура, компоненти и всякакви теми на отрасъла с групата ентусиасти, постепенно прераснала в организация със структура, членство и устав...
Гръцката финансова криза може да удари авто индустрията
От Мартин ХаджистойковГръцката финансова криза може да удари автопроизводителите чрез ефекта си върху еврото и възможностите (или невъзможностите) за кредитиране, според изпълнителния директор на Daimler Дитер Цетше.
Цетше коментира също, че компаниите като Daimler, които произвеждат коли в Европа, са засегнати от дълговата криза заради потенциалния й ефект върху обменните курсове...
Италия каза довиждане на ядрената енергия за неопределено време, след като в референдум миналия понеделник италианците отхвърлиха предложението на правителството на Силвио Белускони за рестартиране на замрялата програма за ядрена енергия на страната.
Година след ядрената авария в Чернобил през 1986, Италия реши да затвори четирите си ядрени централи и последната беше закрита през 1990 г., но през 2008 г. Берлускони отмени това решение през 2008 г., наред с предложение от бившия индустриален министър Клаудио Скайола за построяване на до 10 нови ядрени реактора...
Американската армия вече се подготвя за края на петрола
От Мартин ХаджистойковАмериканското министерство на отбраната и краят на петрола
Нов доклад на Pike Research потвърждава една тенденция, която от известно време се коментира: американското министерство на отбраната е много ентусиазирано по отношение на чистата енергия. В интересен обрат Pike Research заявява, че "увеличения достъп до чиста и надеждна енергия се е превърнал във водещ приоритет за американското министерство на отбраната." Като подчертава надеждността на чистата енергия, вместо да се концентрира върху възобновяемия аспект, Pike Research затвърждава извода, че САЩ не трябва да продължават да насърчават сондирането за нефт, поне не за целите на националната отбрана...