Блог (105)
Потребителски терзания: С електро кола... без гараж
От Мартин ХаджистойковКак да използвам и зареждам своята електрическа кола, ако нямам личен гараж?
Чудесно е да имаш личното удобство, наречено гараж, но много хора в България нямат такъв. Зареждане на електро кола в гараж е много лесно и прави покупката на такова модерно возило по-лесно решение, но ако паркираш на улицата или пред блока, нещата не седят точно така. Има разни въпроси, свързани с това, които ме притесняват, и затова ми се струва добра идея да им обърнем подобаващо внимание...
ЕК препоръки за зарядни станции до 2020 – как стои България в схемата?
От Мартин ХаджистойковКолко електро колонки ни препоръчват, а колко ни трябват?
На 24-ти януари 2013, Европейската Комисия представи план с препоръки за развитие на алтернативния транспорт до 2020 г. В него има както параметри за различните типове газови инфраструктури, така и за електрическа мобилност. Много добре е да има разнообразие и без да пренебрегваме газовите системи, ще си разсъждаваме на по-подходяща за eCars.bg тема – зарядна инфраструктура за електромобили. Защото за нея ЕК направи точни препоръки, макар и много различни за отделните страни членки. В това число и България, разбира се, срещу чието име в списъка намираме 7,000 зарядни станции...
Пазят ли си германците държавната дотация за техните си електромобили?
От Мартин ХаджистойковИ в Германия може да получат солидна отстъпка за покупка на електромобил – но за нас е важно в България как ще е!
Вероятно най-изгодно сега е да си купиш електромобил във Франция (о, или пък Естония). Пък и е лесно – избор вече има. Най-вече от френски модели, разбира се, и не кипи от изобилие, но пък има един много важен аргумент за сдобиване с електро кола – супер отстъпка от €7,000 кеш в брой и на ръка – не с приспадане от данъците следващата година като в щатите. Струва €25,000, например, взимаш го директно за €18,000. Чудесно, Франция е основен авто производител в Европа и там има дотации за производителите, но само за френските. Но какво става в "най-основния"? Германия определено не бърза с подобни големи финансови стимули за покупка на електромобили. За това вероятно си има обяснение – като французите, и германците ще да искат да удрят рамо на своето си. А къде сме ние в цялата тази схема?...
"Искам хората да харесат колата, не да им я продам"
От Мартин ХаджистойковТова казва за Model S вицепрезидентът по продажбите на Tesla Motors Джордж Бланкършип.
В края на 2013 г. Motor Trend избра Tesla Model S за Кола на годината 2013. И сега електромобилът (в червено) е на корицата на януарския брой на списанието. С едно голямо (също червено) SHOCKER! Не зная за теб, но се чудя дали всъщност хората там (в екипа на списанието) не са слисани и приятно изненадани и от самите себе си, освен от колата. В момента тя е и на автосалона в Детройт, където на щанда на Tesla има и исполински макет на получената от MotorTrend награда. Все пак, да го карам безпристрастно, така ще съм честен и пред себе си, и пред теб...
Някои болезнени неща за електромобилите (и нас)...
От Мартин ХаджистойковНаскоро Nissan призна официално, че е била арогантна в прогнозите за продажби на електрическия LEAF. Но причина за по-ниските резултати не е дизайнът на колата и дори не е малкият пробег в сравнение с конвенционална кола. Грешката е другаде – в недостатъчната комуникация, в рекламните войни, в сгрешения маркетинг и най-вече в едно много силно обвързване – мисловната ни нагласа за всичко, свързано с двигателя с вътрешно горене...