Блог (105)

razbirane_elektricheska_mobilnost

Както си живеем така, хората, не е като да не откриваме нови и нови неща. Някои наистина нови, а други по-скоро "възкресени" предишни открития. Какви са ви, например, крушките у дома? Най-вероятно добрите стари "балонки", които може да си купите и срещу 60 ст. Те уж вече не трябва да се произвеждат, тези с нажежаемата жичка, за да ги заменим с енергоспестяващи или светодиодни. ОК, такива, дето пестят енергията вече има на много места. Но LED крушките са все още скъпи, а и не помним да е имало особено координирано усилие от страна на администрацията или различни организации за ограмотяването ни в това отношение. Защото крушките ни са много и харчат много ток. Не ток, но бензин и дизел харчат в исполински размери и сегашните ни коли. Но както не сме особено наясно със светодиодните крушки, така и електромобилите, които да променят това (харчене на гориво) трябва да ни бъдат хубавичко обяснени. Поведението ни като потребители трябва да се промени, за да възприемем всичката тази нова енергийна ефективност и без бързи инвестиции, устойчива политика и фундаментална смяна на мисленето, развитието на електрическата мобилност може да се забави много или тя да остане трудно разбираема за дълго време...

subsidii_elektromobili

В последните години към електрическите превозни средства за лична и фирмена употреба има все повече интерес. В съответствие с тази тенденция и все по-стриктните международни изисквания за производство на по-природосъобразни коли, камиони и т.н., правителства, местни власти и компании в ЕС участват все по-ангажирано в развитието на електрическата мобилност. В повечето държави в Западна Европа вече има значителни субсидии за покупка на електромобили, някъде достигащи до €8,000. Прилагат се и различни данъчни облекчения, както и замяна на стари замърсяващи автомобили за нови ефективни електрически коли на по-ниски цени. Един от основните методи за подпомагане на всичко това е европейската Програма за проучвания и техническо развитие, която с бюджет от €50 милиона дава възможност за директна помощ в осъществяване на проекти до 2013 г. Чудесно, но за съжаление се намират и противници, които не намират за справедливо толкова сериозното субсидиране на електромобили...

Как ще зареждаме електромобил пред блока?

Независимостта, която едно електрическо превозно средство може да ни осигури, е много привлекателен елемент при обмисляне на покупка. Заради зареждането. Прибираш се, паркираш колата в гаража, включваш я в електрическата мрежа и на сутринта потегляш зареден/а. Само дето не всички разполагат с гаражи. Това е видно по тоновете коли по нашите улици, които е трудно да си представим как ще зареждаме където паркираме ако са електрически. Не е като с това дето сме свикнали – на бензиностанцията добавяме гориво за няколко минути и пак потегляме. За да има много електромобили по улиците, което ще рече електро колите да станат масови, трябва да има подходящи варианти за зареждане, като за колите с ДВГ...

A1 Eco и Elektromobili.bg на изложение за енергийна ефективност

Случва се от време на време по разни форуми и събития, а и в публикации, да си напомняме за традициите ни в 'електрокарно' оношение. Човек дори би казал, че има някаква символика в това, че първата в България фотоволтаична станция за зареждане на електромобили, изградена от A1 Eco по проект на Консорциум Зелена Енергия (на който компанията е член) в софийския Студентски град, е на паркинга пред старата административна сграда на Балканкар...

Nissan LEAF може да се предлага с лизинг на батерията

След като вчера взех решение да не чакам повече и да си купя електро кола преди в България да пристигне някой от моделите в моето полезрение, Nissan LEAF покупка от Германия ми се видя евентуален вариант, защото продажбите там стартират този месец. На цена от €36,990. Не е малко, но някак точно навреме от Англия идва информация за LEAF, която може да направи упражнението по-лесно за мен. И за всеки от вас, разбира се...