Туизито на eCars.bg
- mumojem
- Автор на темата
- Извън линия
- Основател
Нашето Туизи го взехме на 24 януари, засега има към 600 км навъртени, което е пълен смях в сравнение с другото на Ники от Бургас, който вече мина 5,000!
Много съм щастлив с фъстъка, много свободен се чувствам и ми пасва идеално.
От самото начало се води статистика за зарежданията. Засега са само 15 плюс 1 на фотоволтаичната зарядна станция пред Интер Експо Център. Очаквам с нетърпение всяко леко подобрение на времето (да е над 7-8 градуса гледам и да не вали) и изкарвам.
Полека започвам да добавям и технически данни и впечатления. Като пуснем KaramEL.bg ще си добавим там отзив и ще може да се коментира по него. Всеки ще може да добавя отзиви за електромобили де .
Ето и няколко снимки, а сега се работи по ново облепване, да си личи, че е на eCars.bg:
Поздрави на всички и очаквайте нови снимки и данни
Чисто и просто – КарамЕЛ
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Автор на темата
- Извън линия
- Основател
renault.epcdata.ru/twizy/
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Автор на темата
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Реших, че си ми комшия ама като гледам си от другата страна на стадион Славия
Много яко изглежда с тези лепенки, майстор си на фотошоп-а май
Да споделяш редовно информация, ето на сега времето се затопля, ще може да се потъркаляш с Туизито.
Жестоко изглежда, пък и мартеница си има - освен за здраве (да го караш безаварийно), то и за дълголетие
(защото няма какво да му се счупи и ще го караш дълго дълго)
Честито
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Автор на темата
- Извън линия
- Основател
firesword писа: Хах, да ти е честито, и с много еко километри Да ти кажа в Монако много ги караха Туизитата
Реших, че си ми комшия ама като гледам си от другата страна на стадион Славия
Много яко изглежда с тези лепенки, майстор си на фотошоп-а май
Да споделяш редовно информация, ето на сега времето се затопля, ще може да се потъркаляш с Туизито.
Жестоко изглежда, пък и мартеница си има - освен за здраве (да го караш безаварийно), то и за дълголетие
(защото няма какво да му се счупи и ще го караш дълго дълго)
Честито
Еее благодарско - в Борово се намираме и двамата с моя партньор Стефо. Мисля малко далечко е от стадион Славия .
Засега трябва да разбера защо уредът за отчитане на консумирания ток не ще да показва нищо , като включа колата през него. Май отивам на друг, но така мога да си купувам различни, та трябва да намеря начин да тествам преди да купя.
И вече ще споделяме инфо за карането и всичко останало по количката. Вече има какво, полека започвам да пускам .
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Да те питам нещо - що не караш Туизи-то? Да е топло, да не вали... Качваш се и караш. Щом е студено слагаш дебело яке и ръкавици /имам специални кожени с Гортекс вътре/. Като вали, вали и вътре , ама аз нали съм си моторджия все ми е тая. Пък и на таблото има място за лаптоп и документи, които остават сухи. Как ще стигнеш моите 5000 км така?
Сега сериозно, слагай лепенките и смело напред. Още хиляди безаварийни километри !
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Автор на темата
- Извън линия
- Основател
При мен е друга схемата - аз съм онлайн човек, имам много сайтове и се налага да съм по-често вкъщи. Синът ми точно се оправи, та не е имало повод да го карам и на училище тия дни, което съвсем не ми дава причини за пътувания. За времето - най-вече заради него гледам, че отзад се завихря и пръска като е студено и дъждовно, а нали нямаме джамци ние.
Но наистина смятам да наваксам, хем че е съвсем друга схемата при мен и не се налага изцеждане или пълнене до горе. Сега ми остава да поработя по новия сайт седмица поне и след това ще мога вече да се фокусирам върху обиколката .
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Така и така се заговорихме за прозорци, имам намерение да сменя моите с такива от поликарбонат, с ключалка, които да се отварят изцяло навътре. Имам вече един чертеж с размери, предвиждам подобна конструкция като тези на ELIA, но не абсолютно същите. Само дето не мога да намеря поликарбонат плътен прозрачен. Можеш ли да помогнеш? Та ако искаш мога на направя едни прозорци и за теб, даже мисля да ги предложа ако са сполучливи. Все пак оригиналните са доста скъпи с цената си от над 600 лв. Освен това този найлон се драска много лесно, моите след още месец - два ще са неизползваеми, до толкова са надраскани , че се вижда трудно през тях. Ще кача снимки утре.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Автор на темата
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Все пак ако намеря такъв поликарбонат можем да си направим, ще са в пъти по-евтини.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Автор на темата
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Автор на темата
- Извън линия
- Основател
При "средно" шофиране...
– Нормално и на моменти по-интензивно ускорение според ситуациите;
– Рекупериране при всяка възможност и до 70 км/ч;
– По възможност поддържане на индикатора за разхода на една черта;
... пробегът ми е 65 км пробег, без да съм пробвал тотално изтощение - това е с +/- няколко километра (най-много до 4% ми е падала батерията). Това е с междинно зареждане и умножение по две. От 100% до няколко процента още не съм засичал в рамките на едно зареждане колко км ще изкара при съответното шофиране. При свикване с колата и добри условия спокойно може да се разчита на около 70 км, ако се практикува 5-100% употреба/зареждане. Аз зареждам междинно и гледам да съм в диапазона 20-80(90)%
Най-после имам и по-ясна представа колко ток консумира Туизи за едно почти пълно зареждане:
Ниво на заряд в батерията:
В началото – 10%
В края – 97%
Изразходени 5.88 кВч за точно 3 часа зареждане.
Предположението ми е, че ако се зарежда от 0 до 100 %, вероятно ще дръпне по-малко от киловат над тези 5.9 кВч или общият разход вероятно ще е под 7 кВч (около 6.7 кВч). Използваемият капацитет е 6.1 кВч, от 7 кВч (13% резерва до която няма достъп, заради защитата на батерията), което дава около 10-12% загуба на ток при зареждането.
В момента нощната тарифа е 0.10 лв/кВч с ДДС, съответно това зареждане на снимката струва 60 стотинки
С него мога да карам 2 дена спокойно и 3, ако прекалявам с икономията .
Чисто и просто – КарамЕЛ
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Автор на темата
- Извън линия
- Основател
nio писа: Странно, при мен електромера показа 7,4 кВч за пълно зареждане. Все пак беше чиста 0 като го включих и го държах докато изключи само. И с удължител. Възможно ли е да има почти 1 кВч загуби ???
Ааа това ме поуспокои, че беше споделил за 9.6 кВч преди, което ме стресна.
Значи измерените от мен 5.9 кВч са за 87% от капацитета, но не очаквам за липсващите 13 да идат още 1.5 кВч. Все пак преди да го пробвам не мога да твърдя - засега приемам и тези 7.4 кВч за възможни, без да мога да дам мнение за евентуална допълнителна загуба заради дължината на кабела.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- eltransbg
- Извън линия
- Вече ангажиран
Иначе няма как да няма загуби - най-малкото зарядното загрява - т.е. има енергия отдадена като топлина.
По принцип загубите при заряд не са големи и не трябва да превишават 10-15% от консумираната енергия.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Автор на темата
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Charge/discharge efficiency 50–95% (такава с 95% надали и Тесла може да произведе).
Просто ако батерията ти е 10квч, трябва да се вкарат може би поне 12-13 за да се зареди до 10.
Освен това през целия цикъл на зареждане това варира според мен. Между 20 и 80% е най ефективно.
В началото отиват много квч за да "събуди" батерията. А след 80% намалява зарядния ток, може би за да не станат фалове,
батерията се зарежда по-бавно, и по принцип когато вече е заредена по-трудно се образуват още нови токоносители и КПДто на зареждане намалява.
Аз така си го обяснявам за мен, но тук има други колеги които могат по-добре да го разкажат.
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.