Sidebar

03
Вт, Дек
× Място за всякакви Renault Twizy теми, коментари и мнения.

Туизито на eCars.bg

Преди 10 години 8 месеца #938 от nio
Отговор от nio по тема Туизито на eCars.bg

mumojem писа: Досега нищо не съм засичал да се затопля при мен - нито кабел, нито щепсел - кабелът на удължителя е към7-8 метра мисля и не е навит.

Навий кабела на ролка и пусни да се зарежда. След известно време се затопля. Това мисля беше заради индукция или нещо подобно. Не съм внимавал много в часовете по физика. :( :unsure:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #940 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Туизито на eCars.bg

firesword писа: Незнам дали го коментирахме този въпрос, но загубите не са от зарядната електроника или кабел толкова много. Дължат се на спецификата в химията на батерията en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery

Charge/discharge efficiency 50–95% (такава с 95% надали и Тесла може да произведе).
Просто ако батерията ти е 10квч, трябва да се вкарат може би поне 12-13 за да се зареди до 10.
Освен това през целия цикъл на зареждане това варира според мен. Между 20 и 80% е най ефективно.
В началото отиват много квч за да "събуди" батерията. А след 80% намалява зарядния ток, може би за да не станат фалове,
батерията се зарежда по-бавно, и по принцип когато вече е заредена по-трудно се образуват още нови токоносители и КПДто на зареждане намалява.

Аз така си го обяснявам за мен, но тук има други колеги които могат по-добре да го разкажат.


Гледам да съм точно в диапазона 20-80%. Вчера от 41% започнах зареждането и като го прекъснах беше на 86%.

При зареждане на Туизи сега с енергомера вече виждам как тече процесът. При почти празна батерия очаквах повече мощност, но се оказа, че е обратното – беше останала с 10%, включих и в началото показваше около 1.8 кВ консумация. Постепенно се вдига до средно 2 кВ, но не съм виждам да превишава 2.1 кВ.

Това със загубите е много интересен и важен момент, а и всяка електромобилна батерия гледам, че я правят с поне 10% резерв, за да не остане тотално без ток. Добре ми идват твоите разяснения отгоре, а и аз се надявам на повече включвания от по-вещи колеги, та да се информираме допълнително :cheer:.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #941 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Туизито на eCars.bg

nio писа:

mumojem писа: Досега нищо не съм засичал да се затопля при мен - нито кабел, нито щепсел - кабелът на удължителя е към7-8 метра мисля и не е навит.

Навий кабела на ролка и пусни да се зарежда. След известно време се затопля. Това мисля беше заради индукция или нещо подобно. Не съм внимавал много в часовете по физика. :( :unsure:


За пробата, ще го пробвам :cheer:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #1000 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Туизито на eCars.bg
Уплътнения за вратите – от микропореста гума са с лепенка от едната страна – размер 25мм ширина, 15мм височина. Ето как седят на колата:



Отпред нещо ги направих на 2 части, но ще залепя нови по завойчето да няма прекъсване :cheer:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #1002 от nio
Отговор от nio по тема Туизито на eCars.bg
Лесно ли се затварят вратите след монтажа на тези уплътнения? Иначе изглеждат добре.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #1003 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Туизито на eCars.bg

nio писа: Лесно ли се затварят вратите след монтажа на тези уплътнения? Иначе изглеждат добре.


След 20 кинтова пробва - да :lol:. Първо взех такива с 20 мм височина, но чак като ги залепих се оказа, че са твърде дебели и пречат на затварянето. Та по метода проба грешка достигнах до тези, които хем уплътняват, хем не пречат грам на затварянето :cheer:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 7 месеца #1092 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Туизито на eCars.bg
Пресни добавки с някои наблюдения от карането:

Педалът за ускорение

Понякога в движение (не мога да установя какво го причинява), ако почти не съм натиснал десния педал и колата губи мощност - просто започва да спира. Открих го още при тест драйв миналата година като правихме, но се сещам сега да го споделя.

За да тръгнеш пак просто правиш нещо като двойно амбриране, известно от едно време – за момент отпускаш педала и натискаш леко спирачката и веднага пак ускоряваш - тръгва си, просто се получава нещо като "заглъхване", за момент губи мощност. Може да се случи в неприятни моменти обаче, като при задминаване или точно преди да ти трябва ускорение. Свикнах му бързо, но си е мисля известен бъг, който съм засичал и по чужди форуми да се обсъжда.

Гумите

Странно, но гумите леко прискърцват с навлизане в пролетта, а са летни :lol:
Все пак са някаква специална смеска (Conti eContact) и са правени за Туизи, но ще видим как се държат със затопляне на времето.

Пискня :lol:

Нещо цвинкя отзад, като от задните спирачки – гадничък писклив звук е, но още не съм се ориентирал да го прегледаме. Надявам се да открием източника. Имаше го и на другите Туизи като правихме тест драйв преди.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 7 месеца #1094 от nio
Отговор от nio по тема Туизито на eCars.bg
Ето малко инфо и от мен.
Относно гумите - не съм възхитен. Зимните ми гуми бяха Барум и дърдажа прекрасно на сух асфалт. При всички мой опити да поднесе не се получаваше, само на лед или добре утъпкан сняг. С летните за месец откакто ги сложих ми е поднасяло 2 пъти при влизане с висока скорост на кръстовище. :( Явно са доста твърди. Има и друга съществена разлика - с летните колата спира доста по-зле на сухо. Зимните просто "ковяха". И по-лесно ми блокират колелата при спиране. Определено са с ниско сцепление с цел икономия на енергия.
Относно педала на газта - и аз имам подобни проблеми. Например като тръгна от светофар, и веднага пусна педала. Колата се движи с около 7-10 км/ч, но по инерция, не регенерира. При натискане на газта отново минава секунда преди да започне да ускорява. Случва се доста често, когато колата се спуска и никога досега когато се изкачва.
Относно свиренето - има го и при мен, от задните накладки. Чувам го когато след спиране пускам накладките, после няколко секунди проскърцват. Това е защото не се отлепят напълно от диска веднага. Неотстранимо е без модификации по спирачните апарати според мен.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 7 месеца #1099 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Туизито на eCars.bg
В смеската е нещо и според мен, точно заради икономичността. Интересно е да се сложат други гуми, просто със същия размер, за да се направи сравнение дали ще има разлика в твърдостта на возене, звука, сцеплението и разхода.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 7 месеца #1100 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Туизито на eCars.bg

nio писа: 2. Не знам защо, но при никакви обстоятелства не може да вдигне повече от 85 км/ч. Засилване по наклон, пълна газ, стръмно спускане - не става. Може администратора да сподели при какви обстоятелства преви 95 км/ч.
3. Пробег - при пълна газ и поддържане на 80-85 км/ч дори сега в топлото не издържа повече от 60 км. Зимата правеше около 50 км при такова каране. Но при градско каране с до 50 км/ч вече редовно надминавам 80-90 км.
4. Борд компютър - има някои особености при отчитането на оставащия пробег, според мен най-важния показател. Например. Зареждам до горе, показва оставащи 86 км. Тръгвам, карам леко, градско. След 12 изминати км ми показва оставащи 81 км. Не казвам, че не показва вярно. Просто смята оставащия пробег според стила на шофиране и скоростта от няколко километра назад. И ако преди зареждане си карал бясно може да получиш странен резултат. Например. Зареждам и ми пиши оставащи 55 км, тръгвам и след 10 км вече показва оставащи 70 км.
5. Направи ми впечатление следното - след зареждане през нощта - 7 часа в контакта батерията държи по-дълго, отколкото при зареждане през деня за 3 часа. И в двата случая зареждам до горе, докато колата сама изключи. Разликата е около 10 %, при еднакъв маршрут и еднакво каране. На какво се дължи това? Същия ефект съм го забелязал и при мобилния ми телефон. Ако е цяла нощ на зарядно - три дни без проблем, ако го заредя сутринта за час и половина до 100 % - два дни изкарва.
6. И нещо неприятно - увеличи се шума от трансмисията на колата. Има един звук, който е като от износени зъбни колела, сякаш имат лек луфт и при частично натоварване ручат. Чува се ако си натиснал газта много леко и спускаш с ниска скорост - 20-25 км/ч. Тогава тя хем не ускорява, хем не регенерира. И тогава се чува шумът. Преди го нямаше, или не беше така силен. И още. При потегляне, ако подадеш газ и отнемеш, има нещо като тласък и тропане. Като луфт от разбит тампон на скоростна кутия се усеща, чукане. Предполагам че това е нормално износване, ще видим. Не е драматично, но има промяна. Когато с администратора ги срещнем двете Туизи-та можем да сравним. Да не забравяме , че моето се кара по всякакви пътища, някои доста разбити, също и по черни пътища. Също така зареждам когато и където ми трябва, без оглед колко е пълна батерията. Имам ли нужда от пробег - в контакта! Вероятно подобна експлоатация ще даде отражение. Ще видим. B)


2. Не съм правил нещо особено, ще видя следващия път като пробвам какви са обстоятелствата и по възможност ще снимам скоростомера.

4. Така е, компютърът смята спрямо шофирането няколко километра назад. Може да иде нагоре, но това е по-условно – забелязал съм, че е по-добре да се разчита на самия индикатор с чертички на батерията - той за съжаление никога не отива нагоре обаче :lol:.

5. Потвърждавам това - повече време на ток има значение после за пробега, но не съм мерил разлики засега.

6. Тласъкът и тропането ги усетих още когато бяха нови, при тест драйв сесиите. Според мен е просто известен луфт в задвижващата система - някъде при връзката между полуоските и редуктора - не мисля, че е вследствие на употреба. Рученето също трябва да го чуя, за да сравня, като цяло има различни такива звуци в Туизи, но то пък и не е грам обезшумено.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 7 месеца #1101 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Туизито на eCars.bg
Вчера си взех новото дистанционно за блутуут и вече мога да си слушам музичка, та си припомних, че колонките на Туизи не са от най-добрите откъм звук. А и нали взех дистанционното от АВАЛ, при които има Pioneer, Parrot (такава е блутуут системата на Туизи) и други разни марки и като гледах там колонки разни май ще проверя какво може да се направи за по-добър звук.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 7 месеца #1106 от nio
Отговор от nio по тема Туизито на eCars.bg
Преди седмица смених моите тонколони с такива на Херц, 10 сантиметрови, двулентови. Оригиналните са доста обикновени, новите свирят значително по-добре, и доста по-силно. Но има още какво да се желае, заради разположението им звука не е супер. Скоро ще сложа още две на друго място в купето и ще пиша какви са отзивите.
По въпроса с индикатора за оставащ пробег ще дам следния съвет. Пускате си навигацията на телефона или таблета, задавате крайната цел и карате. Трябва така да шофирате, че оставащия пробег винаги да е поне колкото оставащия път до целта. Ако видите, че пробега намалява, връщате газта докато цифрите се изравнят. С този метод не съм закъсвал никога до сега, а при мен почти всяко второ пътуване е с изпразване на батерията до край.
Днес имах възможност да покарам малко едно чисто ново Туизи, нерегистрирано. Потвърждавам, че луфта, който описах по-горе при подаване, отнемане на газта, като луфт между предавателната кутия и полуосите, както е описал администратора, го има и при чисто новото. Явно това е заводски луфт. Също така няма разлика и в звука при движение, независимо от скоростта и режима. С други думи моята кола не е показала никакво износване за тези 6500 км, въобразявал съм си. :P Това естествено супер много ме зарадва.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 7 месеца #1107 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Туизито на eCars.bg
Антъй, сега знаеш, че туизакито си е здраво отвсякъде ;). Идеално, че си имал възможност да сравниш. То си е било малко като да си припомниш какво е било в онези моменти на първа еуфория, в които грам не си обръщал внимание на луфтове, шумове и такива неща :)

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 7 месеца #1118 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Туизито на eCars.bg

nio писа: Преди седмица смених моите тонколони с такива на Херц, 10 сантиметрови, двулентови. Оригиналните са доста обикновени, новите свирят значително по-добре, и доста по-силно. Но има още какво да се желае, заради разположението им звука не е супер. Скоро ще сложа още две на друго място в купето и ще пиша какви са отзивите.


Метни малко повече инфо за колонките, не съм гледал как се демонтира пластмасата на тавана около тях, само някъде видях, че се развиват два винта и после се дърпа силно да излезе от щипките, което точно ме притеснява, че не искам да счупя нещо.

Определено искам да вкарам други колонки и предполагам, че друго няма за смяна, защото би трябвало да са активни?!?

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 7 месеца #1119 от nio
Отговор от nio по тема Туизито на eCars.bg
Да,точно така става смяната. Но трябва да си купиш и нови кабелни обувки, стандартно широки, оригиналните са с доста малки клеми и трябва да се отреже кабела и да се сложат новите. Няма опасност да счупиш пластмасата, здрава е, но иска силно дърпане за да излезе, при това като свалиш винтовете се дърпа надолу, не напред.
Харесано от: mumojem

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 7 месеца #1135 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Туизито на eCars.bg

nio писа: Да,точно така става смяната. Но трябва да си купиш и нови кабелни обувки, стандартно широки, оригиналните са с доста малки клеми и трябва да се отреже кабела и да се сложат новите. Няма опасност да счупиш пластмасата, здрава е, но иска силно дърпане за да излезе, при това като свалиш винтовете се дърпа надолу, не напред.


Сети ли се да снимаш при монтажа? Или ако пазиш оригиналните метни някоя снимка да ги видя как изглеждат да не разглабям само за това :). Голям тиган са, просто няма как да не ги смениш егати.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 7 месеца #1139 от nio
Отговор от nio по тема Туизито на eCars.bg
Не съм снимал, но по магазините няма колони с такива малки клеми. Всички колони, които намерих, са с нормални. 10 сантиметрови са, препоръчвам ти да си вземеш само такива, които си чул как свирят. Потърси модел, който да има по-силни бас и средни, защото при движение основно се чуват високите честоти. Иначе не ти трябва предварително разглобяване, вземи си нормални клеми като за новите колони, клещи, изолирбанд и за 10 минути си готов.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 7 месеца #1142 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Туизито на eCars.bg

nio писа: Не съм снимал, но по магазините няма колони с такива малки клеми. Всички колони, които намерих, са с нормални. 10 сантиметрови са, препоръчвам ти да си вземеш само такива, които си чул как свирят. Потърси модел, който да има по-силни бас и средни, защото при движение основно се чуват високите честоти. Иначе не ти трябва предварително разглобяване, вземи си нормални клеми като за новите колони, клещи, изолирбанд и за 10 минути си готов.


А старите пазиш ли ги, на тях да ми пратиш снимка?

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 7 месеца #1143 от nio
Отговор от nio по тема Туизито на eCars.bg
Изхвърлих ги незабавно в боклука, толкова са зле. :(

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 7 месеца #1144 от nio
Отговор от nio по тема Туизито на eCars.bg
Ама ти какво се притесняваш, няма нищо сложно в разглобяването, два болта и пластмасата е долу, колоните са захванати с по четири самонарезни винта и това е всичко. Кабела е достатъчно дълъг, след като го отрежеш пак има накъде да го опънеш и монтираш.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.