- Коментари: 142
- Харесвания: 19
Зарядни станции в БГ
- rrumpe
- Извън линия
- 3-та жичка
Чета Charge & Drive в коментар по-горе и си викам 'О не, още един локатор!', но изглежда сайта показва зарядните от Eldrive, ако не бъркам.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
rrumpe писа: Чета Charge & Drive в коментар по-горе и си викам 'О не, още един локатор!', но изглежда сайта показва зарядните от Eldrive, ако не бъркам.
Точно
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rrumpe
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 142
- Харесвания: 19
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- eltosho
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 24
- Харесвания: 2
rrumpe писа: Чета Charge & Drive в коментар по-горе и си викам 'О не, още един локатор!', но изглежда сайта показва зарядните от Eldrive, ако не бъркам.
Това е платформата на норвежката мрежа от зарядни Фортум. Не е само локатор, и плащането за зарядните става през нея. Явно е отворена и различни собственици на зарядни могат да се включват към нея. Елдрайв я ползват защото, предполагам, не могат да си направят собствена...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
rrumpe писа: Марти да се самосезира... като свърши с коментарите си по Блумберг
- редим мурафети по тевето, та знае ли се
Миии, ние правим система, остава да само да я донаправим - и да се хареса
Самосезирането е задействано
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- PETROV
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 172
- Харесвания: 32
cokey писа: Мисля че участието на Капман е ключово
Не знаех кои са нито Фулчарджър, нито Капман... но прочетох.
Не разбирам защо ЩУКО КОНТАКТИТЕ на Фулчарджър из София /и други градове/ ги наричаме ЗАРЯДНИ СТАНЦИИ? Такива има във всеки апартамент /между 10 и 30/, а само в София над 10 милиона /зарядни станции???/ PR на електромобилността? Ок.
Сега ДОБРАТА НОВИНА /ако е новина/.
Проекта на Фулчарджър за БЪРЗИ ЗАРЕЖДАЧКИ с пари от Норвежки фонд /снимката на cokey дето не се вижда/ е за 10 станции по магистралите Тракия, Черно море и Хемус. И трябва да са през 110 км. Звучи добре! Дано не се бавят с откриването.
И Фулчарджър разбраха, че с контакти ЩУКО не става! Бих добавил и с трифазни контакти /някои все още ги наричат станции 22kW/ ИНФРАСТРУКТУРА НЕ СТАВА. ТОВА са ДОМАШНИ зареждачки и destination chargers за хотели и туристически дестинации. Дори 50kW DC е абсолютен минимум. Който наистина мисли в перспектива трябва да се цели по високо. И да внимава с цената... че някои зареждачки нещо нямат checkins???
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Може и да са усвоили европейски средства. За мене си остава загадка и защо ги изгасиха в един момент.
Колкото до бързото зареждане, 22КВ е малко наистина ако искаш да заредиш 100КВч батерия на Тесла за нула време. Но ако колата така и така си дреме някъде през деня, или нощта, и бавното зареждане е ОК, стига да може да се случи там където е паркиран електромобила.
Когато си на път разбира се, бързото DC зареждане е задължително, аналогично на сипването на бензин. Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне.
Скоро не съм чел статия по-въпроса, но едно време се твърдеше, че бързото зареждане скапва батериите по-бързо.
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- PETROV
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 172
- Харесвания: 32
Новата история на електромобилите и ИНФРАСТРУКТУРАТА за тях не започва с Балканкар /за голямо мое съжаление/ и симпатични китайски експерименти, а с Tesla S и Nisan Leaf. И за двете е предвидено от самото начало DC бързо зареждане за инфраструктура и АС за домашни условия. И още тогава американците са разбрали, че да зареждаш на 110V ще ти "умре коня" и са ВГРАДИЛИ в колите зареждачки. В Европа на 3 фази и 400V е по лесно/бързо/.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- eltosho
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 24
- Харесвания: 2
firesword писа: Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне.
Според мен дори и 50КВ зарядните могат да се окажат относително полезни ако се запази тренда за намаляване на разхода на ток при електромобилите. За пример: Хюндай Ионик и Тесла М3 "горят" само около 15кв на 100км. За Теслата дори се знае, че ще зарежда със 270км за 30мин. Това реално е зареждане "само" със 80КВ.
Мисля, че много по-голям проблем ще се окаже надеждността на инфраструктурата. В момента масово се поставя само по едно зарядно на локация. Много зарядни имат проблеми с единични модели електромобили. И дори в сайтове като PlugShare е невъзможно да се разбере кой е провайдъра на повечето зарядни, как става плащането на тях и т.н. ..
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
- Коментари: 569
- Харесвания: 47
www.tesla.com/en_EU/destination-charging
Според мене това си е начин някой хотел да изпревари строителството на суперчарджъра, и при него да зареждат собствениците. Ама сигурно скоростта няма да им хареса.
Също така са интересни характеристиките на устройствата - май работят на 220В, но сигурно могат и на трифазен. Все пак бая мощност им трябва - аз сметнах 11 или 15 КВ за двата модела:
www.tesla.com/sites/default/files/downlo...151041800.1507113202
До колкото разбирам Тесла-та може да се зарежда и на други стандарти с подходящ преходник и пак възниква въпроса защо да си взимаш зареждачка от Тесла, като така и така е бавно, а ако изкараш един 22КВ тип 2, или дори трифазен червен... може да заредиш всичко...
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- bore
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 42
- Харесвания: 9
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- PETROV
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 172
- Харесвания: 32
Да има destination chargers не е лошо, НО НЕ МОЖЕ ДА ЗАМЕНИ БЪРЗИТЕ ЗАРЕЖДАЧКИ при пътуване когато просто не може/не искаш/ да чакаш 4-5 часа зареждане.
Да разчитаме, че един SuC за България е достатъчен??? и да го чакаме....??? Това е по скоро е "знак", че България не е забравена.... И ако продължават българите да купуват Тесла... някой ден ще има SuC -ри, скоро/след година/ един, по късно/неизвестно кога/ още.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- bore
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 42
- Харесвания: 9
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
bore писа: Ако е вярно това което казват от Тесла , че 2019 година ще бъде възможно 1000 км.пробег то зареждането няма да бъде проблем вече.
А къде са казали че ще може 1,000км?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- bore
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 42
- Харесвания: 9
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- eltosho
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 24
- Харесвания: 2
A Tesla Model S 100D just drove 1,078km on a single charge
Журналиста който си е съчинявал статията не е пояснил с какво каране ще са тия 1000км, така че постижението си е съвсем валидно
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- PETROV
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 172
- Харесвания: 32
От много много време очаквам "ДОБРИ НОВИНИ" за станциите на FULLCHARGER по бензиностанциите на GAZPROM. И нищо??? Има телефон, на който никой не се обажда.
Някой спомена, че познава шефката на FULLCHARGER?
Марто, моля те, вземи интервю от дамата и информирай елмобилното общество. Разбирам, че ти е някакъв конкурент, но постъпи като Елън /той разкри патентите на Тесла за конкуренцията/ в името на общото развитие на КарамЕла.
Авторските права на тази снимка са на Младен /виж горе в ляво/. Той по неизяснени причини не успя да я постне? А при мен /с късмета на начинаещия/ се получи от първи път?
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- bore
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 42
- Харесвания: 9
Весела Шаранкова
Това е номера на въпросната госпожа. Аз нямам добри отношения с нея и не мога да звънна.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.