Sidebar

22
Пет, Ное
× В 'разгърнат вид', всичките електрически джаджи за зареждане би трябвало да наричаме зарядна инфраструктура.

Зарядни станции в БГ

Преди 7 години 2 месеца #3453 от rrumpe
Отговор от rrumpe по тема Зарядни станции в БГ
Тези Фулчарджър не бяха ли спряли работа? Как така се въродиха изведнъж? Какво се случва с бавните им зарядни в София, работят ли?
Чета Charge & Drive в коментар по-горе и си викам 'О не, още един локатор!', но изглежда сайта показва зарядните от Eldrive, ако не бъркам.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 2 месеца #3454 от cokey
Отговор от cokey по тема Зарядни станции в БГ

rrumpe писа: Чета Charge & Drive в коментар по-горе и си викам 'О не, още един локатор!', но изглежда сайта показва зарядните от Eldrive, ако не бъркам.


Точно

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 2 месеца - Преди 7 години 2 месеца #3455 от cokey
Отговор от cokey по тема Зарядни станции в БГ

rrumpe писа: Тези Фулчарджър не бяха ли спряли работа? Как така се въродиха изведнъж? Какво се случва с бавните им зарядни в София, работят ли?


Мисля че участието на Капман е ключово :D
(нещо не може да се качи тази снимка добре, 100 пъти пробвах...)
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 2 месеца #3457 от rrumpe
Отговор от rrumpe по тема Зарядни станции в БГ
Марти да се самосезира... като свърши с коментарите си по Блумберг ;)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 2 месеца #3458 от eltosho
Отговор от eltosho по тема Зарядни станции в БГ

rrumpe писа: Чета Charge & Drive в коментар по-горе и си викам 'О не, още един локатор!', но изглежда сайта показва зарядните от Eldrive, ако не бъркам.


Това е платформата на норвежката мрежа от зарядни Фортум. Не е само локатор, и плащането за зарядните става през нея. Явно е отворена и различни собственици на зарядни могат да се включват към нея. Елдрайв я ползват защото, предполагам, не могат да си направят собствена...

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 2 месеца - Преди 7 години 2 месеца #3459 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Зарядни станции в БГ

rrumpe писа: Марти да се самосезира... като свърши с коментарите си по Блумберг ;)


:lol: :lol: - редим мурафети по тевето, та знае ли се

Миии, ние правим система, остава да само да я донаправим - и да се хареса :cheer:

Самосезирането е задействано :)

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 2 месеца #3462 от PETROV
Отговор от PETROV по тема Зарядни станции в БГ
rrumpe писа: Тези Фулчарджър не бяха ли спряли работа? Как така се въродиха изведнъж? Какво се случва с бавните им зарядни в София, работят ли?

cokey писа: Мисля че участието на Капман е ключово

Не знаех кои са нито Фулчарджър, нито Капман... но прочетох.

Не разбирам защо ЩУКО КОНТАКТИТЕ на Фулчарджър из София /и други градове/ ги наричаме ЗАРЯДНИ СТАНЦИИ? Такива има във всеки апартамент /между 10 и 30/, а само в София над 10 милиона /зарядни станции???/ PR на електромобилността? Ок.

Сега ДОБРАТА НОВИНА /ако е новина/.
Проекта на Фулчарджър за БЪРЗИ ЗАРЕЖДАЧКИ с пари от Норвежки фонд /снимката на cokey дето не се вижда/ е за 10 станции по магистралите Тракия, Черно море и Хемус. И трябва да са през 110 км. Звучи добре! Дано не се бавят с откриването.

И Фулчарджър разбраха, че с контакти ЩУКО не става! Бих добавил и с трифазни контакти /някои все още ги наричат станции 22kW/ ИНФРАСТРУКТУРА НЕ СТАВА. ТОВА са ДОМАШНИ зареждачки и destination chargers за хотели и туристически дестинации. Дори 50kW DC е абсолютен минимум. Който наистина мисли в перспектива трябва да се цели по високо. И да внимава с цената... че някои зареждачки нещо нямат checkins???

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 2 месеца #3463 от firesword
Отговор от firesword по тема Зарядни станции в БГ
На мене ми се струва, че когато Фулчарджър поставиха тези Шуко контакти, беше доста отдавна. Още нямаше утвърдени стандарти за бързо зареждане, контакти и произведени зарядни станции. В София е имало не повече от няколко антични електромобила, които така и така не могат да се зареждат на друго. Друг е въпроса, защо струваше толкова скъпо - май към 50ст /КВ.
Може и да са усвоили европейски средства. За мене си остава загадка и защо ги изгасиха в един момент.

Колкото до бързото зареждане, 22КВ е малко наистина ако искаш да заредиш 100КВч батерия на Тесла за нула време. Но ако колата така и така си дреме някъде през деня, или нощта, и бавното зареждане е ОК, стига да може да се случи там където е паркиран електромобила.
Когато си на път разбира се, бързото DC зареждане е задължително, аналогично на сипването на бензин. Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне.
Скоро не съм чел статия по-въпроса, но едно време се твърдеше, че бързото зареждане скапва батериите по-бързо.

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 2 месеца #3464 от PETROV
Отговор от PETROV по тема Зарядни станции в БГ
Не може да смятаме за ИНФРАСТРУКТУРА контакти и щепсели. Някой би ли направил бензиностанция която да зарежда с 2 литра/час и бензина да струва 6лв/л??? Даже не е смешно, а е абсурдно.
Новата история на електромобилите и ИНФРАСТРУКТУРАТА за тях не започва с Балканкар /за голямо мое съжаление/ и симпатични китайски експерименти, а с Tesla S и Nisan Leaf. И за двете е предвидено от самото начало DC бързо зареждане за инфраструктура и АС за домашни условия. И още тогава американците са разбрали, че да зареждаш на 110V ще ти "умре коня" и са ВГРАДИЛИ в колите зареждачки. В Европа на 3 фази и 400V е по лесно/бързо/.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 2 месеца - Преди 7 години 2 месеца #3465 от eltosho
Отговор от eltosho по тема Зарядни станции в БГ

firesword писа: Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне.


Според мен дори и 50КВ зарядните могат да се окажат относително полезни ако се запази тренда за намаляване на разхода на ток при електромобилите. За пример: Хюндай Ионик и Тесла М3 "горят" само около 15кв на 100км. За Теслата дори се знае, че ще зарежда със 270км за 30мин. Това реално е зареждане "само" със 80КВ.
Мисля, че много по-голям проблем ще се окаже надеждността на инфраструктурата. В момента масово се поставя само по едно зарядно на локация. Много зарядни имат проблеми с единични модели електромобили. И дори в сайтове като PlugShare е невъзможно да се разбере кой е провайдъра на повечето зарядни, как става плащането на тях и т.н. ..

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 1 месец #3506 от firesword
Отговор от firesword по тема Зарядни станции в БГ
Все се чудя няма ли някой в БГ да се включи в програмата Destination Charging на Tesla. Ето хората пишат, че търсят партньори навсякъде, а явно може първите две устройства да са безплатни:
www.tesla.com/en_EU/destination-charging

Според мене това си е начин някой хотел да изпревари строителството на суперчарджъра, и при него да зареждат собствениците. Ама сигурно скоростта няма да им хареса.

Също така са интересни характеристиките на устройствата - май работят на 220В, но сигурно могат и на трифазен. Все пак бая мощност им трябва - аз сметнах 11 или 15 КВ за двата модела:
www.tesla.com/sites/default/files/downlo...151041800.1507113202

До колкото разбирам Тесла-та може да се зарежда и на други стандарти с подходящ преходник и пак възниква въпроса защо да си взимаш зареждачка от Тесла, като така и така е бавно, а ако изкараш един 22КВ тип 2, или дори трифазен червен... може да заредиш всичко...

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 1 месец #3507 от bore
Отговор от bore по тема Зарядни станции в БГ
Зарядните които дават от Тесла са 32 А , монтират се на стена , имат стойка да се навие кабела , който върви заедно със станцията . Кабела е достатъчно дълъг и е с накрайник.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 1 месец #3508 от PETROV
Отговор от PETROV по тема Зарядни станции в БГ
До сега, където и да съм отишъл на хотел в България, никъде не е имало проблем да се зареди електрически автомобил. В Гърция също. Когато има време, всеки контакт е Ок, а хотелите почти винаги имат някой трифазен контакт.
Да има destination chargers не е лошо, НО НЕ МОЖЕ ДА ЗАМЕНИ БЪРЗИТЕ ЗАРЕЖДАЧКИ при пътуване когато просто не може/не искаш/ да чакаш 4-5 часа зареждане.
Да разчитаме, че един SuC за България е достатъчен??? и да го чакаме....??? Това е по скоро е "знак", че България не е забравена.... И ако продължават българите да купуват Тесла... някой ден ще има SuC -ри, скоро/след година/ един, по късно/неизвестно кога/ още.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 1 месец #3509 от bore
Отговор от bore по тема Зарядни станции в БГ
Ако е вярно това което казват от Тесла , че 2019 година ще бъде възможно 1000 км.пробег то зареждането няма да бъде проблем вече.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 1 месец #3510 от cokey
Отговор от cokey по тема Зарядни станции в БГ

bore писа: Ако е вярно това което казват от Тесла , че 2019 година ще бъде възможно 1000 км.пробег то зареждането няма да бъде проблем вече.


А къде са казали че ще може 1,000км?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 1 месец #3511 от bore
Отговор от bore по тема Зарядни станции в БГ
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 1 месец #3512 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Зарядни станции в БГ
Ааа то това е старо - не мисля, че ще се целят там въобще - батерията ще трябва да е 200 кВтч, а Елон вече каза, че най-вероятно ще си държат таван 100 кВтч. Не пречи да се развие дотам, но пък и ще стане бавнинко "бързото" зареждане на такава батерия на 150 кВт SuC.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 1 месец #3513 от eltosho
Отговор от eltosho по тема Зарядни станции в БГ
Всъщност, точно в 2017 Тесла измина над 1000км на една батерия. :-D

A Tesla Model S 100D just drove 1,078km on a single charge

Журналиста който си е съчинявал статията не е пояснил с какво каране ще са тия 1000км, така че постижението си е съвсем валидно :-D

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 1 месец - Преди 7 години 1 месец #3515 от PETROV
Отговор от PETROV по тема Зарядни станции в БГ
Здравейте колеги,

От много много време очаквам "ДОБРИ НОВИНИ" за станциите на FULLCHARGER по бензиностанциите на GAZPROM. И нищо??? Има телефон, на който никой не се обажда.
Някой спомена, че познава шефката на FULLCHARGER?
Марто, моля те, вземи интервю от дамата и информирай елмобилното общество. Разбирам, че ти е някакъв конкурент, но постъпи като Елън /той разкри патентите на Тесла за конкуренцията/ в името на общото развитие на КарамЕла.



Авторските права на тази снимка са на Младен /виж горе в ляво/. Той по неизяснени причини не успя да я постне? А при мен /с късмета на начинаещия/ се получи от първи път?
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 1 месец #3516 от bore
Отговор от bore по тема Зарядни станции в БГ
0888 973 137
Весела Шаранкова
Това е номера на въпросната госпожа. Аз нямам добри отношения с нея и не мога да звънна.
Харесано от: PETROV

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.