- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Зарядни станции в БГ
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
Удивлявам се и на 3-те коментара в Youtube - всеки на различен език, получил своя отговор на съответния език
Поздрави!
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- megamyrzel
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 21
- Харесвания: 5
Поздрави!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Имам няколко питания, като основното е за карта на реално работещите зарадни станции в страната. Има ли обобщена карта на всички доставчици или трябва да се тръси в сайтовете на всеки един от тях? Има ли евентуално някакво приложение за това?
Имам същия въпрос по отношение на Сърбия(ако сте запознати) и може би Унгария?
Каква е цената за зареждане на електромобил при платените зареждания? На киловат или на минута го смятат? Искам да сравня условията с предлаганите тук в Норвегия. Плаща се на реална мощност за зареждане или на потенциална?
Отскоро съм собственик на Tesla S75D, която вече успях да разходя до Германия и съм много доволен за момента както от колата, така и от мрежата Суперчарджър, но както знаем зарядните на Тесла в Сърбия и България все още се бавят. Та искам да съм подготвен какво би ме очаквало по пътя, по отношение на зареждане, ако реша да се прибера с колата за отпуската.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
Поздрави
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- megamyrzel
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 21
- Харесвания: 5
Без претенции за изчерпателност, ако имам пропуски или неточности, сигурно ще има кой да ме коригира:
Няма единен надежден сайт, който да дава пълна и моментно актуална информация за всички налични зарядни станции в страната. Аз лично при необходимост сравнявам 3 източника:
1. vsichkotok.bg, дело на Марто, който е домакин на този форум, редно е да започна с него. Всеки може да нанесе зарядна станция и той служи като местен агрегатор за наличната в България инфраструктура. Както при повечето ентусиастки сайтове, които обаче нямат непрекъсната онлайн връзка с отделните зарядни точки, възможно е да има неактуална информация или последни актуализации да липсват. Фактът, че е на български, е от голяма полза за хора с недостатъчно добър английски.
2. www.plugshare.com, плюсовете и особеностите му, особено при международни пътувания, са ясни. И при него съществува въпроса с моментната актуалност на информацията.
3. www.eldrive.eu/karta-zariadni-stancii-elektromobili.html, единствения за момента оператор на интегрирана мрежа от зарядни точки, в картата се вижда и моментната наличност или заетост на дадена точка. Цени www.eldrive.eu/19367296.html. Използва платформата на Фортум chargedrive.com/en/ и мисля, че при вече наличен акаунт във Фортум, станциите на Елдрайв могат да се ползват без допълнителни регистрации. Може все пак да им пишеш за потвърждение Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите., Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.. Плащането на AC станциите е на kWh. При DC станциите е на минута докато си вързан, като през това време мощността може много да зависи от модел електромобил, моментно състояние на акумулатора, може би околна температура (за това нямам систематични наблюдения), ... DC станциите им тук нямат Type 2 AC порт.
За Сърбия и Унгария може би форумците с Теслите могат да дадат най-адекватен отговор. За Унгария може да пишеш и на www.elektromobilitas.hu/contact.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- megamyrzel
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 21
- Харесвания: 5
Офтопик: как се зарежда по-смислено европейска Тесла на DC станция, от AC (ако го има, като при new.abb.com/ev-charging/products/car-cha...tandard/terra-53-cjg) или от DC с CHAdeMO адаптор?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
Не ти разбрах офтопик въпроса.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
От Fortum тук съм разочарован от обслужване и отношение. Дават грешна информация на зарядните си и подвеждат(направо си лъжат) хората. Като им покажеш грешката и си потърсиш правата, подскачат все едно грешката е твоя и се държат нагло, и арогантно. Определено ще зареждам при тях възможно най-рядко. Ще взема да ги попитам все пак дали чипа ми ще важи за станциите, с които работят в България, Сърбия и Унгария.
Колкото до зарядното, аз определено ще гледам да се снабдя с CHAdeMO адаптер, това е варианта да си осигуря реално бързо зареждане на зарядни станции извън мрежата на Тесла.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- PETROV
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 172
- Харесвания: 32
Какво значи "по смислено"? И за двата начина са допустими и се реализират с техническо решение на TESLA - вградено зарядно за АС и адаптор за DC CHAdeMO
Ако е в смисъл по бързо - DC CHAdeMO 50kW зареждането / около 200 км/ч/, е около два пъти по бързо от най бързото /мощно/ АС зарядно 22kW /около 95 км/ч/ за S и три пъти при 16 kW АС за модел Х /68 км/ч/ и четири ПЪТИ при 11kW AC зарядно за S и X.
Ако е в смисъл кое е "нездравословно" за батерията? TESLA препоръчва батерията обичайно да се зарежда в домашни условия на АС ток, като се държи в диапазона от 50% до 90%. Само при далечни пътувания да се зарежда 100% и да се ползва бързо DC зареждане. Но понеже Тесли се ползват за каквото се сетиш, едно такси работещо по направлението LA - LAS VEGAS е навъртяло за две години 300 000 км и е зареждано само на DC SuC /безплатно/ и деградацията на батерията е под 5%.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- megamyrzel
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 21
- Харесвания: 5
А 300,000 пробег на тази прочута Тесла май бяха мили, т.е. цитираната деградация се е получила след 480,000 км.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
Supercharger-a е реално едно CHAdeMO което е на 100kW и по малко променен протокол. Ако ElDrive сложат примерно едно 100kW CHAdeMO в Пловдив, все едно си имаме вече Supercharger. Само дето ще е платен и ще е само една колонка, но скоростта ще е същата...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- E-mo
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 31
- Харесвания: 18
Едно приятелче пробва станцията на Lidl в Самоков със ZOE 40. Ето неговите впечатления:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
А по темата, много тъпо че станциите на ElDrive са основно CHAdeMO+CCS, но нямат АС. Аз ги питах и ми обясниха че видиш ли повечето коли зареждали с DC, а пък станция с DC+AC струвала 6к евро повече и било финансово неизгодно. Затова щели да сложат тук-там АС станции, но повечето ще са DC. Което, ако всички оператори решат това, обрича Зоуитата да си останат по-скоро градски коли, даже и новите...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Конкуренцията иде, но засега с такова зарядно поне не се задават конкуренти.
За тройката и аз съм малко на кантар. Кефи ме много супер семплото табло, че ми напомня на това на една стара американска кола, която имах. Е, тя нямаше 15" екран
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rrumpe
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 142
- Харесвания: 19
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
rrumpe писа: Както тръгна разгоговора към Зои-то в тази тема, да питам колко ви харчи през зимата кВч на 100км? Че 30квч ми се струват много - electriclub.com/viewtopic.php?f=18&t=440&p=4392#p4392
Ами там някъде.
Не мога да ти кажа в кВтч/100км, но с пълна батерия показва че има пробег 80км. А лятото показва 120км. Това е Зоуито с малката батерия.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Всъщност един приятел взе новото Зои с 40квт батерия лятото мисля и отзивите са:
Летен пробег 300+ км
Зимен пробег 150-180 км
Карат колата нормално и не се стремят да е икономично. Имат си зарядно вкъщи.
Иначе са много доволни като градска кола. В момента тук има промоция да се вземе на изплаане срещу 300 евро на месец, първоначалната вноска варира. Цените на трите нива, на оборудване са 24, 27 и 29к евро, възможно е да има малка разлика.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
За версията с по-голяма батерия ето какво установихме:
www.ecars.bg/blogs/2339-ecars-putuvane-d...ancia-hotel-balkanci
Температура -2, разстояние 242 км с крайна точка в Балкана, малък остатък при пристигане.
Иначе казано към 17/100 при тези условия (с икономично каране).
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.