- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Зарядни станции в БГ
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
Моя скромен опит с Тесла показва следното:
Разход в Германия при температури 0-10 плюс градуса и магистрална скорост 110-130 км, топла батерия 20-21квт/100км
Разход в Швеция при температури около нула, вятър и сняг, топла батерия, както и тегав релеф 23-24квт/100км
Разход в Германия около Хамбург при температура около 0-та, топла батерия, скорост 60-80км/ч заради ремонти - 17-18квт/100км
Разход в Норвегия с много сняг, температури 0 до -5 градуса и топла батерия - 23-24квт/100км
Разход в Норвегия, температури -5 до -18 градуса, студена батерия и основно градско каране - 30-31квт/100км.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- megamyrzel
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 21
- Харесвания: 5
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- megamyrzel
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 21
- Харесвания: 5
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Мога да допълня, че за 5000 км, за около 2-та месеца откакто имам колата, разхода ми за ток е около .............20евро . Но мрежата тук е развита сравнително добре и продължават да я развиват. Все пак тук има повече от 150000 електромобила.
megamyrzel, под собствен фундамент предполагам визираш свободно стоящите зарядни станции без ангажимент към магазин, мол и т.н.? Понеже съм си говорил с мои познати да си сложат зарядни по хотели, ресторанти и т.н., и знам какви са настроенията, просто ми е интересно какви са спънките, чисто административно. Защото нова партида, електромер и т.н. за каквато и да е станция е ненужно според мен, при положение, че е към заведение, хотел и т.н. Изтеглянето на мощност при положение, че таблото позволява, закачането на контролен електромер(което е дори ненужно) и монтажа на станция, не би трябвало да имат нужда от разрешение. Освен, акостанцията не е от типа на АББ. Но една колонка със станция, сдва контакта да речем, не е много по-различно от това да изтеглиш кабел и да монтираш парково осветление. Не съм запознат с регулациите за това, но за един контак навън не си длъжен да искаш разрешения. За свобосностоящите тип АББ, там си трябва вече, заради самата конструкция, нови партиди, собствен електромер. Макар чеи това може би, може да се избегне, трябва да разпитам как стои въпроса с такива станции според нормативната база.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Понеже съм си говорил с мои познати да си сложат зарядни по хотели, ресторанти и т.н., и знам какви са настроенията, просто ми е интересно какви са спънките, чисто административно.
Това за България ли имаш предвид? Ако да ще се радваме да предложим станциите, които произвеждаме
За извън България също, разбира се!
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- megamyrzel
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 21
- Харесвания: 5
(2) За обектите по ал. 1 се издава разрешение за поставяне по ред, установен с наредба на общинския съвет, а за държавни и общински имоти - и въз основа на схема, одобрена от главния архитект на общината. За държавните имоти схемата се одобрява след съгласуване със съответната централна администрация, която стопанисва имота, а в останалите случаи - с областния управител." (www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2135163904)
Най-общо казано: 1. Ако зарядната ти станция е монтирана на стена, колона, ограда, ..., т.е. не е стъпила върху самостоятелен фундамент, засега по-скоро се приема, че не е самостоятелен монтаж и си в "сива зона". Ако е стъпила на самостоятелен фундамент, дори и в частен имот да е, попадаш в категорията "преместваем обект" и минаваш по реда на съответната наредба на общината, а тя се различава от община до община. Основните й стъпки обикновено са i) одобряване на схема за поставяне и ii) издаване на разрешение за поставяне (подобно на олекотено разрешение за строеж, след представяне на проектна документация в някакъв обхват, пак зависи коя община е, но задължително договор/нотариално заверено съгласие от собственика на имота, ситуация с отстояния до съседни имоти от правоспособен архитект, задължително част Електро, много вероятно част Конструктивна, на едно място ми искаха трасировъчен план, може да искат съгласуване с КАТ, ПБЗН, ...). И за двата етапа има съответни общински такси. Отделна партида не е задължителна, зависи дали в таблото, където си вързан има свободна мощност и дали на собственика на обекта няма да му трябва за нещо. За инцидентна станция до 22 kW най-вероятно ще има мощност, понеже таксите за присъединяване са на стъпки (виж например www.energo-pro-grid.bg/bg/Ceni-za-prisuediniavane) и всеки би имал някакъв резерв. Ако искаш да слагаш повече точки (според мен трябва да има поне 2x22 kW на локация, ако наистина смяташ да бъдат използваеми), тогава вероятно може да отидеш към нужда от нова партида. Ако не смяташ да таксуваш зареждането има вероятност никой да не ти направи проблем в скоро време, но винаги съществува възможност за някакъв вид "случайна" проверка или пък, не дай боже, инцидент, и тогава се започва разнищване, което свършва до първия документален пропуск назад по веригата. Отделно, виждал съм невероятни каубойски изпълнения от уж правоспособни електричари, и предпочитам документацията ми да е максимално пълна, вместо да спестя някой лев и ден в началото, които после да ми излязат през носа.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Относно вашите станции, нямам нищо против да направя врръзка с мои познати, които биха били заинтересовани от монтиране на зарядни станции. Ще дам малко инфо. Зарядната станция на Тесла, която мога да инсталирам в дома си струва малко над 300 евро и като цяло е най-евтината на пазара, или поне една от най-евтините. Сумите варират според станциите и опциите за управление и ползване. С инсталация, понеже тук се изисква монтаж от електричар с одобрени документи от държавата, сумата може да отиде на 2000 евро, според станцията. Тук говорим за домашни станции.
Мога да ви щракна различни станции, които има тук, за да ги видите и потърсите в нета. Има адски много доставчици на различни станции и различни цени. В На паркинга, на работнотоми място има 2 колонки с по два контакта тип2, 20А предпазители, което ми дава 20км/ч заряд и са гратис. Има още две единични колонки, които са достъпни само за една медийна група. На много места има колконки на различни производители, които са програмируеми и достъпни само за служители на дадена фирма или гости. Аз имам чип, който е активен към Fortum, но не мога да зареждам на колконките инсталирани пред сградата на NRK(норвежкото БНТ), нищо че колконките са пак на Fortum. Проверете в интернет следното - Zaptec и WAGO имат разработка за инсталация на зарядни станции за блокове, като те са смарт, т.е. разпределят мощността спрямо включените автомобили, активират се с чип, така че да не може всеки да си крадне ток, използват плосък кабел и монтажа е много компактен. Очаквам инфо и за някакви китайски, които си ги внася шефа на един приятел. Конкуренцията тук е убийствена, препоръчвам ви да се запознаете максимално с оциите, за да сте и вие по-ефективни.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
За изпълнение на електричари няма да коментирам, че при тукашния стеог контрол съм се нагледал на такива глупости, не е за обясняване. Та каубойци има навсякъде.
Сега ми се поизясни, защо повечето се дърпат за зарядна станция, извън неразбирането, че това би могло да бъде притегателна точка за собственици а електрички. Бумащината и ходенето по мъките е много. Родителите ми са електро инженери, та всичко това е минало пред очите ми веднъж чрез тях и втори път чрез моята работа, преди да се евакуирам. Иначе общинските зарядни тук са с 13А предпазители, гратис са, но реално и не зареждаш кой знае какво, поне аз с Тесла-та. И вср пак 13 км/ч, ако ще бъдеш някъде за по-дълго си е ок.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Schanev
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 2
- Харесвания: 0
sorcererals писа: Гледах клипчето като го пуснахте още. Аз давам пример от малко по-различни условия като температури и релеф, които коментирахме с него след като взех моята кола.
Моя скромен опит с Тесла показва следното:
Разход в Германия при температури 0-10 плюс градуса и магистрална скорост 110-130 км, топла батерия 20-21квт/100км
Разход в Швеция при температури около нула, вятър и сняг, топла батерия, както и тегав релеф 23-24квт/100км
Разход в Германия около Хамбург при температура около 0-та, топла батерия, скорост 60-80км/ч заради ремонти - 17-18квт/100км
Разход в Норвегия с много сняг, температури 0 до -5 градуса и топла батерия - 23-24квт/100км
Разход в Норвегия, температури -5 до -18 градуса, студена батерия и основно градско каране - 30-31квт/100км.
Здравейте,
Аз съм много изненадан от посочените разходни величини. Ние имаме Зое с малката батерия и не съм виждал отчет за разхода с повече от 15 кв /100 км. Лятото разхода ми е между 11,8 до 13 кв, а зимата около 14. Зимата го караме на Еко режима и при температури около 0-5 градуса ми дава около 140 километра реален пробег. Лятото пробега е около 180 - 190 км., не на еко режим. Рекорда ми е 209 км.
Караме колата от Септември 2016 и сме й навъртяли малко повече от 31,000 км.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Schanev
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 2
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ElectricCarMan
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 83
- Харесвания: 12
Надявам се при температура 20+ градуса да ги докарам 170-180км, имащите такъв електромобил от по-отдавна могат да споделят до колко това ще е възможно.
И не накрая да споделя, за хора на които им предстои закупуване на лийф, денивелацията между началната и крайната дестинация, е голяма смукалка на батерията. За сега нямам добра статистика, но от направените до момента пътувания, мисля че всеки 200-250 метра хапват по около 10-15% от пробега.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- bore
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 42
- Харесвания: 9
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- megamyrzel
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 21
- Харесвания: 5
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- megamyrzel
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 21
- Харесвания: 5
Шел Шумен 7-ми километър - 43°18'52.8"N 26°55'23.9"E. Търси се желаещ от района да тества работата им с електромобил с DC зареждане (CHAdeMO или CCS Combo), срещу което той ще получи ваучер за зареждане на обща сума 50 лв. Желаещите могат да се свържат за подробности с Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите..
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Ако те хване тока, хвани го и ти
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- PETROV
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 172
- Харесвания: 32
Нещо картата на ELDRIVE изчезна?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.