Къде го нашия сняг още нямаме идея, хем че ни се въртят разни неща из главите. Но точно ни прати нашият приятел Тони Тодоров пресни снимки на BMW i3 от щатите, та ги метнахме на Фейсбук страницата и ето ти я тази работа с резнатия пробег – направо не е за вярване как само 61 км са изкарали с една i3 батерия.
По-конкретно, ето за пробега с едно зареждане на различните електромобили във въпросния Auto Bild тест:
- Renault ZOE – 59 км;
- Mitsubishi i-MiEV – 61 км;
- BMW i3 - 61 км;
- Nissan LEAF – 69 км;
- Tesla Model S – 207 км.
Много се приказва за икономичността на BMW i3. Из мрежата летят цифри, редят се таблици, а то какво излиза – някакви си 60 км можеш да минеш на студено. Това за ZOE пък направо не го вярваме, предвид че си има специална печка за отопление, която не следва да дърпа много от батерията.
Нещо липсва тук и това са подробности. Как са карали, колко нагоре, колко надолу, какво са включвали – парно, марно, там такива неща, аксесоари... Няма почти никакви зимни отзиви по нета все още за i3 и е трудно да се прави сравнение. Но само 60 км си е сериозно порязване – дет се вика грам ли не са регенерирали тези хора?!?
BMW i3 обаче е с много силна регенерация, като на Renault Kangoo Z.E. И да го пуснеш по баир надолу бързо забива носа. Трябва си техника, за да изстискваш повече от регенерацията.
Ами Tesla Model S? И там шок. Малко над 200 км с едно зареждане са 50% спад в пробега. Ние карахме има няма 30-40 км из Мюнхен през октомври и времето не беше от най-студените, та въобще не е база за сравнение.
Едни хора обаче наскоро са пробвали как ще му се отразят на Model S Алпите и ето какво – с пълен преден и заден багажник плюс петима в колата случката е следната:
Какво катерене само! От 250 м при Гренобъл се качихме на 650 м надморска по магистралата, преди да почнем голямото катерене. 16 км и 22 остри завоя по-късно пристигнахме на 2065 м в ски курорта.
На тръгване бяхме със 140 км (35%) прогнозен пробег, а на върха показваше 37 км (15%). Обратно надолу обаче върнахме доста в батерията.
Важно е много как се правят тестовете. Когато преди време Opel Ampera беше за няколко дена при нас, пробвахме качване до Алеко. Хапва здраво от батерията катеренето, но после си го взехме всичко с лихвите надолу.
Тепърва се започва със зимните електромобилни отзиви, пък и с времето батериите (или тяхното управление) ще се подобряват. Може и да изкарват по 50-60 км в нечии ръчички на студа, ама то си зависи от ръчичките. Ще видим какви тестове и отзиви ще излизат на бял свят до края на зимата и занапред.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.