Автосалон Франкфурт 2013: Audi Sport quattro електро възраждане
От Мартин ХаджистойковНаправо не е за вярване, но след дебюта през 1983-та, когато беше разработен за Световния рали шампионат с мощност 225 кВ (306), Audi Sport quattro се завръща (поне като концепт) в плъгин хибрид вариант с мощност 515 кВ (700 кс) от дисков електромотор и 4-литров TFSI двигател. Очаквахме 20-30 км електро пробег, но 50 км и 14 кВтч батерия звучат доста по-добре. Ето какво още знаем за Audi Sport quattro концепта...
Засега Audi не се решава да пусне електрическия R8 – явно предпочитат да минат по другия път, на плъгин хибридите. Причините вероятно са много, но поне има някаква електро посока. Audi Sport quattro може да се окаже следващата стъпка в тази посока, въпреки че определено бихме предпочели да видим чисто електрически спортист с четири кръгчета на предния капак.
Системната мощност на Audi Sport quattro концепта се изразява в чудесните 800 Нм въртящ момент. Тя е следствие от комбинираната работа на двата агрегата:
- Електромотор с форма на диск и мощност 110 кВ (150 кс); 400 Нм и;
- Бензинов 4.0 V8 двигател с два турбо компресора и мощност 412 kW (560 кс); 700 Нм.
Електрическото задвижване
На този етап знаем малко за него и за интересния електромотор вече стана дума отгоре. Останалото също е интересно: батерията е с капацитет 14.1 кВтч и дава сили за до 50 км пробег. Очаквахме нещо от сорта на до 30 км на ток, но ето че нещата се подобряват. Не че 50 са голяма работа, но от опит вече знаем, че са от значение за ежедневното каране.
Интересно е и друго – Audi дава разход от 2.5 литра на 100, което означава 59 грама CO2 на 100/км. Както винаги, трябва да напомним, че това е разход от комбинираното задвижване. Само на бензин нещата знаем как седят и въпреки супер оптимизациите при новите ДВГ, те все още не могат да ни предложат толкова нисък разход самостоятелно.
Има три режима за шофиране:
- Електрически, за максимален кеф ;
- Хибриден, за най-тънък разход;
- Спортен, за най-много ряз.
Зареждането става с Audi wall box, като все още нямаме инфо за кабел/конектор и дали ще има опция за бързо зареждане. Ако не друго вече е ясно, че всеки автопроизводител ще предлага свои домашни зарядни станции за електромобилите си – а някои, като VW/Audi, и ток от собствени ВЕИ източници. Звучи ни интересно и конкурентно.
Накрая остана да кажем, че Audi Sport quattro ще тежи 1,850 кг и ще има карбонови спирачки. Откъм гуми говорим за 285/30 R 21, а повече инфо и снимки ще дойдат покрай представянето на концепта на Автосалон Франкфурт 2013.eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.