Вторник, 07 Юни 2011 21:10

Автосалон София 2011 - Opel Ampera навсякъде, по всяко време

От
Opel Ampera на Michelin Challenge Bibendum 2011

Електромобилът с удължен пробег Opel Ampera може да пътува навсякъде и по всяко време - това е мотото на прес съобщението (или по-скоро на частта от него, посветена на Opel Ampera), което получихме официално от Opel и както вече може би знаете, след цитиране на колеги и публикуване на статии с информация от къде ли не за електрическия Opel с удължен пробег и неговия американски брат близнак Chevrolet Volt, най-после ще имаме възможността да видим и пипнем Opel Ampera и в България. Предпремиерата на колата за съжаление най-вероятно няма да е съпроводена с възможност за тест драйв, но и за това ще дойде време....

Новият Opel Ampera e призван да се превърне в основоположник на изцяло нов сегмент на европейския автомобилен пазар. Стартът на серийното производство на четириместния модел с пет врати е насрочен за по-късно тази година, а на българския пазар ще се появи през късната пролет на 2012 г. Ampera е създаден да предложи на потребителите всички предимства на електрическите коли, но без притеснения от ограничен пробег, предизвикани от сравнително бързото изтощаване на акумулаторните батерии като единствен енергиен източник в електромобила.

Батериите могат да се презаредят напълно за около четири часа при напрежение 230 V, като за целта кабелът на зарядното устройство на електромобила трябва просто да се включи в стандартен домакински контакт. Удобството при зареждане на акумулаторите без необходимост от специално зарядно оборудване предполага, че по-голямата част от бъдещите собственици на Ampera ще използват своите коли само в режим на електро задвижване. Резултатите от независимо проучване показват, че около 80 процента от европейците управляват автомобилите си на разстояния под 60 километра дневно, което означава, че Ampera може с лекота да покрие изискванията им. През първите 40 до 80 километра от пробега (в зависимост от профила на терена, стила на шофиране и околната температура), енергията за движението се осигурява изцяло от електричеството, акумулирано в литиево-йонната батерия с капацитет 16 кВтч. В режим на електро задвижване, Ampera не отделя никави вредни емисии в атмосферата. В случай че се налага изминаване на по-продължително разстояние, инсталираният бензинов генератор на борда може без прекъсване да удължи пробега на модела до над 500 километра при пълен резервоар гориво. Tази осигуряваща пълни динамични характеристики технология за удължаване на пробега превръща Ampera в първия електромобил, предлагащ всекидневните удобства на конвенционален автомобил с двигател с вътрешно горене, с нулеви или изключителни ниски вредни емисии.

Изключително тихият електродвигател с мощност 111 кВт/150 к.с. осигурява максимален въртящ момент в размер на 370 Нм още от момента на потеглянето от място. Благодарение на него Ampera се ускорява от 0 до 100 км/ч за около девет секунди и позволява достигането на максимална скорост от 161 км/ч.

opel-ampera opel-ampera-1 opel-ampera-2 opel-ampera-3 opel-ampera-4 opel-ampera-5 opel-ampera-6 opel-ampera-7

Посредством превключвателя "Drive Mode" на централната конзола на арматурното табло, водачът може да избира между режимите "Normal" (нормален), "Sport" (спортен), "Mountain" (планински) и "Hold-charge" (съхраняващ заряда). Тези режими оптимизират управлението на енергийните потоци в зависимост от преобладаващия стил на шофиране и вида на пътните условия.

За момента нямаме информация за евентуалната цена на Ampera, но ако това е някаква индикация, в познатият на мнозина у нас mobile.de, внесени от САЩ Chevy Volt, американският вариант на Opel Ampera, се продават от €46,000 нагоре... Разбира се, ние силно се надяваме крайната цена на Ampera в България да не е токова висока и ако по време на автосалона в София в следващите дни 'изпадне' ценова информация, ние ще я споделим с вас. Сигурното е, че ще има актуални снимки, детайлно описание на режимите на работа и функциите на колата и мнението ни за първия допир.

Прочетено 5962 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 17:25
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.