Renault Twizy ТЕСТ ДРАЙВ на Автосалон София 2013 с eCars.bg
От Мартин ХаджистойковЩе има не едно, а две Twizy, които ще бъдат паркирани на соларната зарядна станция пред Интер Експо Център. Тест драйв ще правим всеки ден между 12.00-13.00 и 18.00-19.00 часа. Елате, ще се запознаете с нас и с едно електро зверче :)
Renault Twizy визитка
Само на година Twizy вече е новата цветна е-мобилна мания из Европа – видиш ли Twizy някъде има голям шанс да е изрисувано с шантави графики или облепено с всевъзможни стикери. Twizy е супер компактен електромобил, който не е възможно да сбъркаш на улицата. Ето и какво има "под обвивката":
- Електромотор: 13 кВ (17 кс), 57 Нм;
- Батерия: 6.1 кВтч;
- Пробег: реално 70-80 км нормално шофиране (50 км при натоварено и не добри условия);
- Ускорение 0-45 км/ч: 6 сек.;
- Макс. скорост: 80 км/ч;
- Дължина: 2.34 м;
- Височина: 1.45 м;
- Ширина: 1.24 м;
- Диаметър на завой: 3.4 м;
- Тегло: 450 кг с батерията.
Кой модел ще се предлага в България
Бързият отговор е: Twizy Urban (45) и Twizy Technic (80) (чиито данни има във визитката отгоре). Ето основните разлики:
Twizy Urban: 4kW (5 к.с.), моментално наличен въртящ момент от 33 Нм, но ограничена до 45 км/ч максимална скорост;
Twizy Technic: 13kW (17 к.с.), максимален въртящ момент от 57 Нм и максимална скорост 80 км/ч.
Отвън не се вижда и човек едва ли ще предположи, но зад шофьорската седалка има още една – нещо като "седло за компания" или място за пазарска чанта или пликове от мола. Още щом седнах се ухилих до уши и си представих как отивам на кафе, до мола, на пазар или просто из града с жена ми или с моя син. Интересно ми е как ще реагират, но в това има някакъв нов кеф и забавление, които тепърва ще изживяваме.
За задръстванията и колко е добре да си с такава кола в трафика няма какво да говорим. Само да имаше повече електромобили, че сега с тази готина отворена количка човек ще трябва да диша сещаш се какво обграден от разни чудни тракащи машини !
Най-добра представа за Twizy, докато е още непознат, се добива от следното сравнение:
Twizy осигурява същата динамика като на 125-кубиков скутер на дистанция от 50 метра!
Наскоро попаднахме на една снимка, която изяснява много нещата с размерите на Twizy. Мислиш си, че малкият smart е мечтаната кола за паркиране – ммм, може би...
Нищо не може да се сравни с директния контакт, обаче – чак когато видяхме вчера Twizy в централата на Renault България и седахме вътре, добихме истинска представа. И сега всеки, който дойде на Автосалон София 2013, ще може да го направи – да тества Twizy лично! Защото има:
TWIZY ТЕСТ ДРАЙВ
В продължение на десет дни по два часа дневно сме на линия заедно с екип на Renault България за тест драйв – идваш и караш Twizy. Ще видиш и как се зарежда от соларната станция с чист ток – панелите на козирката улавят слънчева енергия, след което системата я превръща в електрическа и я складира в батерия. Няма връзка с мрежата и съответно потенциално "мръсен" ток, който да идва от стара централа, например.
За някои има и повече – Себастиан Фетел тества Twizy F1, усмивка ли виждаме :)
Ще му отделим специално внимание и на него, но да не го пропускаме тук – премиера за България има и на също изцяло електрическия Renault Kangoo Z.E. За да не пропускаш и ти, ела, виж, пробвай и сподели със семейство и приятели – на соларната зарядна станция пред Интер Експо Център всеки ден, както е показано в графиката най-горе!
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.