В този блог: Според GM официалният пробег на Bolt от EPA ще бъде около 380 км.
Новият показател идва като добра добавка на първоначално обявените около 320 км. Междувременно днес ИД на Opel обяви, че новият Ampera-e ще надхвърля значително 400 км пробег, но по новия евро цикъл за шофиране...
Последният обикновено е безполезен, защото реалните показатели от ежедневното шофиране са значително (около 25-30%) по-ниски. Ако вземем за показател очакваните от GM официални 380 км за Bolt, обаче, все така си звучи много добре като за 60 кВтч батерия.
С тази нова заявка става много интересно дали и как ще отвърне Tesla, която при показването на колата през април тази година обяви, че пробегът на Model 3 ще е най-малко 345 км.
В новината от GM пише, че компанията очаква EPA да посочи 380 км пробег за Bolt, което означава, че това още не се е случило. Не виждаме причина обаче да го обявяват, ако не го очакват.
Междувременно ИД на Opel Карл Томас Нойман обяви, че Ampera-e ще демократизира електромобилите като осигурява далеч над 400 км пробег по новия евро цикъл за шофиране. Той за съжаление както стана дума не е особено меродавен.
С тези 380 км смятаме, че с Bolt/Ampera-е ще може да се прекосява България дори с магистрална скорост само с едно междинно зареждане. При поддържане на висока скорост и на 220-250 км да пада пробегът, с едно пълнене за още толкова километра тези електромобили стават използваеми за дълги пътувания с много по-малък компромис отколкото сега (като изключим Tesla, където отдавна има над 350-400 км пробег).
За Bolt/Ampera-e на 50 кВт DC зарядна станция за диапазона 10-80% очакваме да са нужни около 45-50 минути. На 100 кВт вече ще е по-бързо – вероятно около 25 минути.
Има и още нещо – този път в посока надолу. Сега GM говори за очаквана цена на Bolt под $37,500. Причината може да е в това, че Tesla вече обяви $35,000 за Model 3 и GM може да се опитва да изравни или бие с малко това.
Нас естествено ни интересува колко ще струва Ampera-e и да не е като предния модел на цени над €48,000. Иначе казано, време е за тройка отпред в цената и за Европа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин