В този блог: Най-малко осем електромобила ще получат новите батерийни клетки на LG Chem през следващите две години.
В началото на миналия месец LG Chem обяви, че планира да увеличи сериозно производството на батерии за електромобили в завода си в Полша до 100,000 единици годишно, а сега вече знаем и част от моделите електромобили, които ще получат новите батерии през следващата година...
LG Chem работи по въвеждането на новите батерийни клетки NCM 811, които ще са с по-висока енергийна плътност, но тяхната направа изисква повече никел и за да може да се справи с поръчките компанията реши да придобие 10% от южнокорейската фирма Kemco, която се занимава с доставки на никелов сулфат.
През март следващата година от Kemco очакват да започнат да произвеждат никелов сулфат в нова фабрика, достигайки годишен капацитет от 20 000 тона. Това означава, че LG Chem ще бъде в състояние да достави новите батерийни клетки NCM 811 през лятото на следващата година.
Новите батерийни клетки NCM 811 с по-добра енергийна плътност ще намалят разходите на киловатчас на ниво пакет до 100 евро и ще позволят също така да се правят компактни електрически автомобили с приличен пробег.
Ето и някои от моделите, които ще получат новите батерийни клетки през следващта година и другите, които ще ги последват през 2019:
- Nissan Leaf E-Plus (Версията с 60 кВтч батерия)
- Hyundai Kona EV
- Hyundai IONIQ Electric (версия с подобрена батерия)
- Kia Niro EV
- Второ поколение Renault Zoe (вероятно през 2019 г.)
- Volkswagen ID, който ще замени e-Golf през 2019 г.
- Opel Corsa EV (2019)
- Peugeot 208 EV (2019)
NCM 811 катодът е първата технология при батериите, която ще направи електрическите автомобили конкурентни по цени на автомобилите задвижвани от двигатели с вътрешно горене. Поради тази причина Volkswagen наскоро реши да не пуска следващото поколение Golf 8 с електрическа версия, a вместо това ще премине направо към неговия наследник - ID - през 2019 г., една година по-рано от първоначално планираното.
Tesla очевидно има проблеми с производството на Model 3 и може би това е един добър шанс за компании като Hyundai-Kia и Renault-Nissan да вземат рано пазарен дял произвеждайки евтини и ефективни електромобили на конкурентни цени още от следващата година.
Засега Tesla произвежда батериите с най-добро съотношение цена-качество, но въпреки че клетките им са по-евтини, изработката на самия пакет е сложна, с хилядите малки цилиндрични клетки вътре. Батерийните пакети на AESC и LG Chem, притежават по-ниско предимство в момента.
Когато цената на кВтч наистина падне до 100 евро или дори по-ниско, цените на някои електромобили могат да се изравнят с тези на задвижваните от двигатели с вътрешно горене още към края на следващата година.