В този блог: Автомобилното изложение в Женева започва на 8 март с множество прототипи нa електромобили.
Въпреки че все още се води на ниво прототип, на изложението Audi показва последната версия на e-tron quattro, която се очаква да излезе в Европа само след няколко месеца...
Няколко e-tron прототипа обикалят улиците на Женева в последните дни и доста хора ги преследват в опит да щракнат някоя и друга снимка, която да споделят в социалните мрежи.
Е-tron quattro ще бъде първият изцяло електрически модел на Audi, който на този етап вероятно ще се конкурира по спецификации директно с Jaguar I Pace. Последния беше официално обявен миналата седмица и също се очаква да влезе в серийно производство през 2018 г.
Двата електромобила имат сходна по капацитет батерия, като e-tron има известно предимство в пробега с едно зареждане, който в реални условия би трябвало да бъде около 440 км в сравнение с 385 км за I-Pace. Предстои да тестваме и установим дали ще е така.
Audi все още рекламира пробег от над 500 км, но това са сметки по NEDC цикъла, който лека полека си отива и вече все повече компании започват да използват новата процедура за тестове, която се нарича Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP).
Първият електромобил на Audi ще бъде снабден с цели три електромотора с обща мощност от 320 кВт и ще може да се възползва от най-новите бързи зарядни станции с мощност до 150 кВт.
От Audi споделят, че ще имат "почти 250 готови бройки" преди началото на производството по-късно тази година, които ще са навъртeли над 5 милиона километра в тестове на четири континента.
Тестовете все още не са приключили официално, но досега колата е преминала през почти всички климатични зони и е навъртяла доста километри на температури вариращи от -20 до над +50 градуса.
Освен това се провеждат интензивни тестове на технологията за зареждане по целия свят, за да се определи с точност времето за зареждане на най-различни видове зарядни станции.
Ето и малко снимки на прототипите, които се виждат из улиците на Женева.