В този блог: Какво е общото между над милион километра навъртени с електрички, Председателството на Съвета на ЕС и пътуване от Австрия до България и обратно с Тесла.
Желанието за преход към електрически коли и по-чиста енергия, идващо от обикновени граждани, а не от политици...
Вчера се срещнахме с няколко интересни електро привърженици - трима австрийци и един германец, тръгнали на разходка с две Тесли от Цел ам Зее (Австрия) към София и от днес - обратно към Виена. Две Тесли - две цели.
Първо искат да изпробват зарядната система по пътя - надеждна ли е зарядната мрежа, актуална ли е информацията в приложенията и сайтовете. Явно не напълно, първата трудност са срещнали съвсем близо до нашата граница - в Димитровград, Сърбия. Станцията е там, но поради ремонт, ток няма. След обаждане до съответния оператор са останали с обещанието, че на връщане станцията ще работи. И как са стигнали до София тогава? Ами с икономично каране и малко оставащи километри. Но тъкмо стигат родната ни столица и ето втория гаф. Спират на зарядна станция близо до голям супермаркет, регистрират се в приложението заедно с платежните данни, но когато стартират зареждането - нищо. В крайна сметка стигат до хотела "на изпарения" и всичко е наред.
Втората причина за пътуването на нашите австрийски и немски приятели е Председателството на Съвета на ЕС. Краят на месец юни е близо, а с него идва и краят на европейското председателство в София. Втората половина на 2018-та Европейският съвет ще се помещава във Виена, а електромобилните ентусиасти искат направят преместването от България към Австрия чисто, без въглеродни емисии. Това е техният начин да кажат на европейските политици, че обикновените граждани са готови да съдействат всячески за преминаването към чиста енергия.
По план двете Тесли ще стигнат във Виена до събота (30.06), където заедно с още електромобилни фенове и колоездачи ще направят едночасова "чиста" обиколка на австрийската столица. Планиран е също и флашмоб пред Хофсбург - президентския дворец.
Нека ви запознаем и с нашите електро герои.
Хансйорг се е запознал с Тесла още през 2010-та със своя Roadster, навъртял над 550 000 км. Германецът се е прехвърлил в своя Model S и явно почти не слиза от него, защото вече има над 650 000 км (всичките без смяна на батерията). След едно кръгче и ние допринесохме за следващата цел - 1 000 000 км на Model S и усмивка от Елон Мъск. Хансйорг кръстосва Европа и Азия като е бил на най-северната и най-южна точка на нашия континент. Ханс притежава и единствената Тесла отишла с контейнер до Китай и обратно. Разбира се, морските мили не се броят в общия пробег.
https://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2627-mestyat-suveta-na-es-tesli#sigProId5a85f7ce80
Шофьорът на другата Тесла е Курт Краутгартнер - победител в първото електромобилно състезание в Африка през есента на 2017-та. Австриецът е изминал общо над 5600 км, този път с Hyndai Ionic.
В същото състезание са участвали и двете австрийки от "Electric Ladies Team". Дорис Холлер-Брукнер е шофирала сама от Виена, през южна Испания и Мароко общо 8800 км.
Добра среща, много истории и ентусиазъм. Приключението на нашите електромобилни приятели е пример за това как обикновените граждани поемат инициативата и доказват, че преходът към по-чиста енергия и транспорт е възможен.