В този блог: След края на електромобилното изложение eCarTec Мюнхен 2014 правим първи тест на електрическия миниван Nissan e-NV200.По време на тех шоуто беше направена тест драйв писта между палатите, на перона на старото летище. Но е за много кратко – нещо от сорта на 500 метра – затова отидохме на щанда на Nissan да си организираме по-сериозна обиколка. Обещаха ни за деня веднага след изложението и нещата се наредиха почти както бяха планирани...
Почти, защото на сутринта се оказа, че (някак го предполагахме това) миниванът е още в сградата на експото. Почакахме половин час, пихме по кафе и за наша изненада вместо бял ни докараха ярко червен e-NV200.
"За колко дена ще го вземете", попита младата дама от Nissan, с която се запознахме още на изложението. Бързо споглеждане и "Ммм, ние имаме само час..." отговаряме, защото след теста трябва да потегляме обратно към България.
Също толкова бързо попълване на документи, задаване на адреса на Nissan салона в навигацията (да ни е по-лесно да се върнем) и потегляме.
Електромобилите на пазара са още малко и веднага правим паралел между всичко, което ни е познато. С пресни впечатления от теста на BMW i3 предния ден ни трябват 10 секунди да установим, че e-NV200 не се изстрелва като компактния електро баварец от място. Но е неуместно да го сравняваме с i3 – ускорението му обаче е абсолютно прилично и не му липсва електромобилна пъргавина.
Другото (и вече директно и оправдано) сравнение, е с Renault Kangoo Z.E. Намерихме Nissan e-NV200 за по-динамичен, а също и със съвсем различна система за рекупериране. При Kanzoo Z.E. тя е често прекалено силна и колата буквално забива нос при пускане на педала за ускорение. При e-NV200 не е така – когато махнеш крака от педала миниванът спира по-плавно и продължително, оставяйки усещане за движение по инерция. Това е вариантът, който предпочитаме, защото за повечето хората ще е по-близък до свалянето на автомобил с ДВГ на по-ниска предавка.
В добавка има и режим "B" на скоростния лост, при който рекуперирането става една идея по-силно. Няма супер осезаема разлика и дори в този по-силен режим рекуперирането не се доближава до това на Kangoo Z.E.
Нашият тестов миниван (двуместен, товарна версия) беше прилично оборудван. Навигацията е със сравнително лесни за работа менюта (оправихме се и на немски), има отопление на волана, бутон за отложено зареждане, както и кабел за зареждане от обикновен контакт. Последното е важно, защото на този етап тези кабели са скъпи за купуване като опция – освен ако €600 не ти се вижда скъпо...
Тестът ни беше сравнително кратък, заради малкото време, с което разполагахме и на връщане в салона на Nissan се учудиха, че сме карали само 21 км. Беше ни достатъчно за събиране на впечатления – похарчихме 18-19 км от прогнозния пробег и 21 реални са доста близо като предвиждане. След паркиране го включихме за бърз заряд на станцията пред салона. Ето още едно предимство – Kangoo Z.E. няма опция за бързо зареждане.
Нямаше как да проверим колко ще изминем с едно зареждане, нито как се отразява на пробега тежък товар (може да носи до към 700 кг), така че това си оставяме като възможност за бъдещи тестове.
Засега оставаме с общо добро впечатление от e-NV200 като возия, електро задвижваща система и товарен капацитет, но трябва да отбележим, че очаквахме по-високо качество материали в купето.
Заключихме, че с около 120 км пробег, бърз заряд, чудесни товарни възможности и добро ниво на оборудване e-NV200 със сигурност ще ни върши добра работа за комбинираните ни сегашни дейности. В Германия се предлага за средно €300 месечен лизинг (в зависимост от оборудването), а в България още го няма, но разполагаме с една надеждна индикация, че в следващите месеци това може да се промени.
https://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/792-nissan-e-nv200-purvi-test-drive-ecars-bg#sigProId231db8f9c5
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.