Лекотоварен миниван на ток – първите ни впечатления от Nissan e-NV200

Електромобили
В този блог: След края на електромобилното изложение eCarTec Мюнхен 2014 правим първи тест на електрическия миниван Nissan e-NV200.

По време на тех шоуто беше направена тест драйв писта между палатите, на перона на старото летище. Но е за много кратко – нещо от сорта на 500 метра – затова отидохме на щанда на Nissan да си организираме по-сериозна обиколка. Обещаха ни за деня веднага след изложението и нещата се наредиха почти както бяха планирани...

Почти, защото на сутринта се оказа, че (някак го предполагахме това) миниванът е още в сградата на експото. Почакахме половин час, пихме по кафе и за наша изненада вместо бял ни докараха ярко червен e-NV200.

"За колко дена ще го вземете", попита младата дама от Nissan, с която се запознахме още на изложението. Бързо споглеждане и "Ммм, ние имаме само час..." отговаряме, защото след теста трябва да потегляме обратно към България.

Също толкова бързо попълване на документи, задаване на адреса на Nissan салона в навигацията (да ни е по-лесно да се върнем) и потегляме.

Електромобилите на пазара са още малко и веднага правим паралел между всичко, което ни е познато. С пресни впечатления от теста на BMW i3 предния ден ни трябват 10 секунди да установим, че e-NV200 не се изстрелва като компактния електро баварец от място. Но е неуместно да го сравняваме с i3 – ускорението му обаче е абсолютно прилично и не му липсва електромобилна пъргавина.

Другото (и вече директно и оправдано) сравнение, е с Renault Kangoo Z.E. Намерихме Nissan e-NV200 за по-динамичен, а също и със съвсем различна система за рекупериране. При Kanzoo Z.E. тя е често прекалено силна и колата буквално забива нос при пускане на педала за ускорение. При e-NV200 не е така – когато махнеш крака от педала миниванът спира по-плавно и продължително, оставяйки усещане за движение по инерция. Това е вариантът, който предпочитаме, защото за повечето хората ще е по-близък до свалянето на автомобил с ДВГ на по-ниска предавка.

В добавка има и режим "B" на скоростния лост, при който рекуперирането става една идея по-силно. Няма супер осезаема разлика и дори в този по-силен режим рекуперирането не се доближава до това на Kangoo Z.E.

Нашият тестов миниван (двуместен, товарна версия) беше прилично оборудван. Навигацията е със сравнително лесни за работа менюта (оправихме се и на немски), има отопление на волана, бутон за отложено зареждане, както и кабел за зареждане от обикновен контакт. Последното е важно, защото на този етап тези кабели са скъпи за купуване като опция – освен ако €600 не ти се вижда скъпо...

Тестът ни беше сравнително кратък, заради малкото време, с което разполагахме и на връщане в салона на Nissan се учудиха, че сме карали само 21 км. Беше ни достатъчно за събиране на впечатления – похарчихме 18-19 км от прогнозния пробег и 21 реални са доста близо като предвиждане. След паркиране го включихме за бърз заряд на станцията пред салона. Ето още едно предимство – Kangoo Z.E. няма опция за бързо зареждане.

Нямаше как да проверим колко ще изминем с едно зареждане, нито как се отразява на пробега тежък товар (може да носи до към 700 кг), така че това си оставяме като възможност за бъдещи тестове.

Засега оставаме с общо добро впечатление от e-NV200 като возия, електро задвижваща система и товарен капацитет, но трябва да отбележим, че очаквахме по-високо качество материали в купето.

Заключихме, че с около 120 км пробег, бърз заряд, чудесни товарни възможности и добро ниво на оборудване e-NV200 със сигурност ще ни върши добра работа за комбинираните ни сегашни дейности. В Германия се предлага за средно €300 месечен лизинг (в зависимост от оборудването), а в България още го няма, но разполагаме с една надеждна индикация, че в следващите месеци това може да се промени.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (6)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Браво бе, много ти отива тоя ван. Само трябва да премериш дали ще влезе в гаража с туизито

Valentin
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

[QUOTE=val4o89:1150]Браво бе, много ти отива тоя ван. Само трябва да премериш дали ще влезе в гаража с туизито :)[/QUOTE]

Охоо, това няма какво да го меря абсолютно ги събирам без никакви грижи

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Наистина печелиш годишния конкурс за най-свежа и тонална снимка с електромобил
А Нисанът много обещаващ с двете плъзгащи се врати, обема отзад и преградата зад шофьора - малък бус направо! И със сигурност се кара много по-лесно по тесните улици от Кангото с издутата му предница.

Емо
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Благодаря ти - цветничко по-приятно така xD.

Това съм пропуснал да го отразя в блога, но като го казваш сега като че наистина е така - отпред Канго е доста висок и масивен, а като се замисля сега вярно си беше лесно да се кара из по-малките улички нисанчето. Дава кеф, тихо, плъзга се, няма вибрации - приятно за работа.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

а в [B]България[/B] още го няма, но разполагаме с една надеждна индикация, че в следващите месеци това може да се промени.


А каква е надеждната индикация, ако не е тайна?

Rumen Velinov
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

[QUOTE=rrumpe:1154]А каква е надеждната индикация, ако не е тайна?[/QUOTE]

Привет и поздравления за регистрацията! Затова го написах така дискретно, защото засега можем да кажем само толкова. Надявам се скоро да стигнем до момента с добавянето на детайли по въпроса.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения