Четвъртък, 01 Декември 2011 18:55

Електромобил Infiniti – през 2014, ама с безжично зареждане!

От
Безжично зареждане на електромобили

Едва-що обявихме новината за възможно безжично зареждане на култовия LEAF у нас и хората от Nissan продължават да ни 'гъделичкат' (не само в България, де) с приятни изненади - този път за Infiniti, луксозната марка на Nissan. Плановете им за представяне на луксозен, субкомпактен електрически седан са явни и намерението е това да стане преди 2015 г. Сега вече знаем, че този електромобил ще дойде с индуктивно зареждане, а информацията е от Tokyo Motor Show 2011...

Използването на индукционна 'подложка', монтирана на дъното на колата, ще позволи на придобилите Infiniti-електромобил собственици да зареждат батериите на колата си, просто паркирайки на място със съответните безжични 'докове', когато няма индуктивни станции за зареждане на разположение.

Според Popular Mechanics, индуктивната система, разработена от Nissan, има между 80 и 90 процента ефективност, в зависимост от това колко точно е позициониран зарежданият електромобил от водача.

Може да изглежда, че този начин на зареждане е по-малко енергийно ефективен, но инженерите на Nissan казват, че индуктивната система е с почти същата степен на енергийна ефективност, каквато и при стандартните, жични зареждания. Това е така, защото при електро-механичните, конвенционални решения, има енергийни загуби между различните електрически компоненти в станцията за зареждане на електромобил, както и между колата и зареждащия кабел.

Електрическият Rolls Royce 'експеримент'
Електрическият Rolls Royce 'експеримент'

Вероятно, системата за безжично зареждане ще се прилага на места, където поставянето или употребата на зарядни станции ще е невъзможна и по-скоро ще е като удобна алтернатива, а не конкурентна система. Разбира се, може да е и като екстра при електромобилите - например, както при изцяло електрическия прототип 102EX на Rolls-Royce. При него е предпочетено зареждането му по безжичен път, за да се спести на притежателя му неудобството от навеждане при включване към електрическата мрежа. А и, не стига че на този етап не са особено ентусиазирани по отношение на електрически вариант на марката, ами едва ли ще радват и на гледката на 'опасващи кабели' собствениците на супер скъпото возило...

Е - както при всяка нова технология - индуктивното зареждане чрез безжична система се очаква да струва около 20 процента повече от кабелната система.

Скоро за Nissan, а по-натам и Infiniti...
Скоро за Nissan, а по-натам и Infiniti...

На този етап няма никаква яснота за цената на електрическото Infiniti с представената технология за безжично зареждане. Вероятно ще се предлага на клиенти по същия начин, по който Nissan офертира възможността за бързо зареждане при LEAF 2011: като опция за модели с по-високо ниво на оборудване.

Индуктивното зареждане отваря вратата на цяла гама от нов тип зареждане, което до момента не е възможно с кабелните технологии, като опцията за зареждане на колите в движение чрез използването на специално разработени 'зарядни ленти' по магистралилте или дори дълги - като време и преход - състезания с електромобили.

Но предвид факта, че тепърва предстои масовото разгръщане на инфрастуктурата за конвенционално зареждане, по-скъпите безжични системи може да се забавят във времето, макар че предвиждайки, че е възможно паралелното развитие и на двете технологии, производители като Nissan, Toyota, BMW, Volvo и други, вече инвестират и разработват прогресивно.

[От: Green Car Reports]

Прочетено 9097 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 09:12
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.