В този блог: Група от 71 притежатели на Model S P85D е изпратила отворено писмо до Елон Мъск.
Причината е, че според тях максималната мощност на Tesla Model S P85D далеч не е 691 кс, както компанията казва. Техническият директор на Tesla Дж. Б. Стробъл разяснява мощността на електромобилите в блога на компанията, без да адресира директно случая...
"Пишем до вас като група загрижени Tesla собственици, инвеститори и вероятно най-важното, поддръжници... защото Tesla Model S P85D дава значително по-малка мощност от 691 конски сили," пише в писмото, цитирано от Hybridcars.com.
Ето какво още казва групата:
"Фактите са следните:
P85D се маркетира с мощност от 691 конски сили. Но мощността не е такава. След провеждане на тестове по различни методи включително с динамометър и професионално оборудване, ние вярваме, че максималната изходна мощност е 415 кВт, което се равнява на 557 конски сили преди каквито и да било загуби в задвижващата система, при изцяло заредена батерия. Дори без да отчитаме загубите при задвижване, това е почти 20 процента по-малко от мощността, с която представяте модела.
Липсващата мощност се усеща осезаемо при магистрални скорости. Например, от 110 км/ч до 140 км/ч, P85D трябва да се представя като кола със съотношение мощност към тегло равно на една конска сила за всеки 3.2 кг. Вместо това P85D се държи като кола с една конска сила на всеки 4 кг. В резултат на това, от 110 до 140 км/ч Audi RS7 лесно задминава P85D (заради съотношение една конска сила на всеки 3.6 кг."
На това Техническият директор на Tesla Дж. Б. Стробъл отговаря с пояснения за мощността на електромобилите:
"Има известно объркване спрямо нашата методология за специфициране на 'еквивалентни' стойности в конски сили за Model S вариантите с два електромотора. Опитът да се прави директно сравнение между стойностите в конски сили на автомобили задвижвани с изгаряне на петролни горива и тези на електрически коли, е голямо предизвикателство.
Дефинирането на електрическа мощност с конски сили не е много интуитивно. Киловат или мегават са по-подходящи мерни единици. Само по себе си електричеството не може да генерира физическо задвижване както кон или двигател изгарящ гориво го правят. Електромоторът преобразува електричеството в задвижване.
Тъй като стойността на конските сили за електрическа батерия варира, тя не е прецизна стойност, която да се използва за физическите способности на електромобил. Конските сили на вала на електромотора, при самостоятелна работа, са по-точният показател.
Мощността в конски сили при вала на Model S със задно задвижване и един мотор е около 360-470 конски сили в зависимост от варианта (60, 85 или P85). Когато пуснахме P85D версията със задвижване и на предните колела, ние подходихме с посочване на общия капацитет на двата електромотора, предния и задния."
Все пак компанията е предприела стъпки към промяна, защото на интернет страницата й вече не се посочва обща мощност за Model S P85D. Сега има 259 кс за предния и 503 кс за задния електромотор.
Ако ти се чете още по темата, ето линк към блога на Стробъл.
От: Hybridcars