Дизел скандалът възможен катализатор за VW електромобили

Блог

В този блог: Анализатори смятат, че VW може да излезе с новаторски модели от кризата.

С вече придобиващия безпрецедентни мащаби Дизелгейт скандал разпространил се извън Volkswagen, анализатори от Lux Research казват, че един възможен изход от кризата е агресивен подход от страна на VW за по-бързо пускане на пазара на плъгин хибриди и електромобили...

Факт е, че VW вече обяви, че планира нови 20 плъгин модела до 2020 г., включително изложените на Автосалон Франкфурт 2015 концепции Audi e-tron quattro и Porsche Mission-E с по 500 км пробег, според компанията.

Реално погледнато, VW наистина е в позиция да направи такъв скок, като автопроизводителя с най-много инвестиции в проучвания и разработки (около $11 милиарда през 2013 г.). Имат и модулна платформа, която улеснява значително производството на нови модели. С други думи, в Lux Research смятат, че "това дава основания да смятаме, че с интензивни усилия в електромобилна посока компанията може по-бързо да изчисти силно накърнения си в момента имидж."

Но от организацията добавят, че "изглежда във VW липсва визия, лидерство и амбиция това да бъде постигнато и затова вероятно ще продължат по старому след известна доза извинения."

Друга много притеснителна констатация в доклада на Lux Research е по отношение на регулаторите, които ще се опитат да подобрят своята работа, но е "поразително, че американската EPA, с нейния бюджет от $8 милиарда и 15,000 служители, не можа да хване VW, а това направи малък екип от изследователи от West Virginia University."

Обществена тайна е, че в миналото автопроизводителите са лобирали пред регулаторите за Digital Millennium Copyright Act (DMCA) с цел OEM софтуера да остане затворен, както и да държат настрана тестови компании, които не харесват.

EPA подкрепи производителите с опасенията, е ако има отворен достъп до софтуера, потребителите може да го променят за сметка на емисиите. Но ето че VW се възползва неправомерно от DCMA с цел софтуерна измама, констатират от Lux.

Според организацията, на пазара на дизелови коли в Европа ще навлязат AdBlue системи и "възобновяем" дизел. Euro 5 стандарта за NOx емисии, обаче, който важи за коли преди 2015 г., е близо шест пъти по-либерален от този в САЩ (180 мг/км в сравнение с 31 мг/км).

С влезлия в сила от 1 септември, 2015 г. Euro 6 и повишеното внимание към NOx емисиите (80 мг/км), според Lux наистина е неизбежно да стигнем до "чисти дизели," но това са все бомби със закъснител, защото е масова практика при нужда от замяна на скъпи филтри за твърди частици и други, те да не се подменят. В резултат и това замърсяване на въздуха, което виждаме и дишаме.

Жалко е, че в Lux смятат, че ръководството на VW няма да има волята да поеме решително и бързо в посока електромобили и можем само да се надяваме това да се опровергае. Трябва да бъде сложен край на циничното поставяне на печалбите пред нашето здраве.

От: Green Car Congress

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари