В този блог: Първа среща на високо ниво за подкрепа за електрическата мобилност в Германия.
Във вторник вечерта (2 февруари 2016) Канцлерът Ангела Меркел събра шефовете на германските авто концерни да обсъдят мерки за увеличаване продажбите на електромобили в Германия след развихрилия се Дизелгейт скандал...
Разкритията около дизеловите модели на Volkswagen увеличиха значително политическия натиск за популяризиране на по-чисти автомобили – сфера, в която германците изостават значително спрямо Япония, Франция и САЩ. Според статия в Reuters, статистика от LMC Automotive показва, че сега BMW, Mercedes-Benz и Audi са съответно на 12-то, 14-то и 22-ро място в света по продажби на хибриди и електромобили.
Затова е организирана и вчерашната първа среща на високо ниво при закрити врати. Целта е да започне обсъждане на мерки за подпомагане продажбите на електромобили, но далеч не всички са фенове на идеята.
Председателите на трите водещи партии в коалицията управлявана от Меркел предлагат субсидия от €5,000 при покупка на електромобил, но финансовият министър Волфганг Шойбле е твърдо против.
Дори подкрепящият електрическата мобилност транспортен министър Александър Добринт беше против субсидията, но преди срещата е променил своята опозиционна нагласа.
Управителят на Германската инженерна асоциация Тило Бродман смята, че "технологичният напредък и конкурентоспособността на електрическата мобилност не бива да се постигат по този начин". Асоциятата е сред най-големите организации в Европа, с над 3,100 членуващи компании от инженерната индустрия, според Уикипедия.
Франкфуртер Алгемайне Цайтунг цитира мнението на енергийния експерт Клаудия Кемферт от Германския институт за икономически проучвания, която смята, че премията за покупка на електромобил трябва да е включена в една цялостна стратегия за електрическата мобилност. Кефмерт намира, че "въвеждането на премия за покупка, без целенасочено синхронизиране на мобилността с устойчивостта, е лошо замислено и недалновидно."
Има обаче и първи по-конкретни параметри (макар и непотвърдени) на предложението. В статия в Der Spiegel, където не се посочват източници, се твърди, че се разглежда вариант автопроизводителите да участват в премията със сума между €1,500 и €2,000 от предлаганите €5,000 отстъпка, които ще бъдат внасяни в общ фонд.
С всичко казано по темата дотук, както се очакваше, от тази първа среща във вторник не са произтекли определени решения, защото според правителството "е нужно време, за да бъдат взети обосновани решения."
Факт е, обаче, че в Германия най-накрая се заформи много сериозна дискусия около електрическата мобилност, с участието на политици и множество представители на различни браншове. Не че досега не е имало такава, но дизеловият нож опря до кокала и промените са неизбежни. Никой не очаква да станат без съпротива.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин