В този блог: Елон Мъск обяви Мастър план Част 2 за развитието на Tesla с някои изненадващи новости.
За постигане на устойчиво бъдеще Елон насочва компанията си към производство на пикапи, камиони и нещо от сорта на градски возила, но не точно автобуси...
Предвид факта, че трябва така или иначе да се разделим с изкопаемите горива, чието неистово използване вече е предизвикало драматично покачване на нивата на въглерод според повечето учени, колкото по-бързо настъпи тази раздяла, толкова по-добре, смятат в Tesla.
Масовият Model 3 вече е по-близо и знаем как изглежда. Това е един от ходовете на Tesla за въпросното по-бързо разделяне с горивата. Сега добавят и още няколко много интересни и дори изненадащи неща, защото някои не бяха очаквани – работят по създаване на пикап, камион, градско возило на ток и компактен SUV. И към всичкото това естествено добавяме стационарните батерии и соларните панели.
Това с компактния SUV се очакваше, за нещо от типа на електробус Елон загатна през пролетта в Норвегия, а за пикап няма нищо конкретно, но много хора обсъждат темата. Но камионите са изненада и дори са му измислили име на направлението – Tesla Semi (може да обхваща леко- и тежкотоварни). Друг важен акцент в плана е, че по-евтин електромобил от Model 3 в гамата няма смисъл, така че е малко вероятно да направят такъв.
В блога за Мастър плана Елон пише, че тежкотоварен камион и пикап вече са в начален етап на разработка и би трябвало да са готови за показване следващата година. Според Елон, Tesla Semi ще реализира значително намаляване на разходите при транспорта на стоки, като в същото време ще предлага забавно управление с по-висока степен на сигурност.
Идеята за градското возило на Tesla включва нещо необичайно – на мястото на пътеката между седалките също да има седалки. Не само това, но и да се синхронизира тръгването и спирането с това на околните превозни средства, което да направи по-плавен градския трафик. За хората без телефон предвиждат бутони по спирките, а в дизайна са интегрирани също инвалидни столове, бебешки колички и велосипеди.
Сега има много шум около Автопилот системата на Tesla, но планът на компанията за технологията е такъв, че всичките й видове електромобили да са способни да се управляват сами, дори някоя от системите да дефектира. Но според Елон напасването на софтуера и регулаторните тестове ще отнемат много повече време от изработката и вграждането на хардуера.
С други думи, в един момент ще можеш да извикаш отнякъде колата си, която да дойде да те прибере и докато се возиш може да спиш, четеш, чатиш или правиш каквото друго искаш.
Тук обаче в схемата влиза и споделянето, защото ще можеш да пускаш своя Tesla електромобил във флотата за споделяне с едно докосване на бутон в мобилно приложение. Така колата ти може да печели пари докато си на почивка. Интересно, г-н Мъск, ще е чудесно да работи добре такава система, че да си даваш колата за обществено ползване може да е предизвикателство...
Натрупаха се неща, така че да обобщим новия Мастър план, Част 2, както Мъск го нарече:
- Изграждане на впечатляващи соларни покриви с интегрирани стационарни батерии;
- Разширяване на гамата от електромобили за навлизане във всички ключови сегменти;
- Разработване на безпилотна система 10 пъти по-сигурно от ръчното шофиране, чрез трупане на данни от използването на системата в реални условия;
- Колата ти да ти печели пари, когато не я използваш.
Кое ти допада и кое не?
Източник: Tesla.com
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин