Как ще се справяме с безработицата заради електромобилите

Блог

В този блог: За сглобяване на електромобили са нужни много по-малко работници, какво ще правим по въпроса?

Според Карлхайнц Блесинг, който отговаря за човешки ресурси във VW, електромобилите изискват много по-малко работници от колите с ДВГ. Негов колега от Mercedes уточни още през септември, че са нужни 10 пъти повече работници за сегашните коли с двигатели...

Ясно е какво означава това – с увеличаване на производството на електромобили компаниите ще имат нужда от все по-малко работници. По този повод Vokswagen вече води преговори с профсъюзите, които представляват работниците на поточните линии. И двете страни се опитват да решат как компанията да продължи напред, като намери начин да остави зад себе си Дизелгейт скандала.

Засега няма планирани съкращения, но Блесинг очаква, че работната сила във VW ще бъде сведена до 25,000 души в следващото десетилетие с пенсиониране на по-старите служители, които няма да бъдат заместени от млади.

Профсъюзът иска Volkswagen да инвестира в своя собствена фабрика за производство на батерии, като по този начин осигури работа за известна част от служителите, от които няма да има нужда на поточните линии за сглобяване на електромобили. Според Блесинг Volkswagen преценява дали да направи това, но все още не е взето решение.

В момента ръководството на компанията и лидерите на профсъюзите се опитват да постигнат споразумение за намаляване на разходите и дългосрочни стратегии преди 18 ноември, когато е срещата на надзорния борд. На тази среща се очаква да бъдат одобрени планове за инвестиции в електромобили.

В Mercedes има друго мнение, че вместо да ограничава продукцията на електромобили компанията трябва да произвежда самостоятелно колкото може повече компоненти, включително батерии. За последното вече е предприета стъпка за изграждане на втори завод за батерии на Daimler.

Десет пъти по-малко нужни работници е много сериозен проблем. Ще трябва да бъдат впрегнати много усилия за пренасочване на хората, които по един или друг начин ще бъдат освободени от своята автомобилна работа. Това с фабриките за батерии е нещо, но те също ще са силно автоматизирани. Хубаво нещо са електромобилите, но ще е предизвикателство да не позволим да станат причина за масово недоволство или по-тежки проблеми.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари